تطبیق مبلمان با فضا ؛ چطور هنگام نقل مکان به خانه جدید مبلمان قدیمی را با فضای آن تطبیق بدهیم

تطبیق مبلمان با فضا ؛ چطور هنگام نقل مکان به خانه جدید مبلمان قدیمی را با فضای آن تطبیق بدهیم

تطبیق مبلمان با فضا ؛ از مبلمان مورد علاقه قدیمی خود دست نکشید. در این جا یاد می‌گیرید چطور خلاقانه فکر کنید و آن ها را با فضای هر اتاقی مطابقت دهید. نقل مکان به خانه‌ای جدید با مبلمان قدیمی تان کمی شبیه به تلاش کردن برای پوشیدن لباس‌های مربوط به 10 سال قبل است.

شما ممکن است هنوز آن ها را دوست داشته باشید، اما ممکن است همگی کاملا به همان شیوه قبل متناسب نشوند. خوشبختانه، در خانه شما حداقل، روش های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تطبیق لوازم مورد علاقه خود به کار ببرید تا آن ها را با وضعیت و مکان جدید کاملا متناسب کنید.

اگر قصد دارید که اندکی خلاق تر عمل کنید، سعی کنید چندتا از راهکارهای زیر را به کار ببندید تا مبلمان فعلی خود را با مکان جدید زندگی خود به زیبایی مطابقت دهید.

تطبیق مبلمان با فضا :

1-زیرپا گذاشتن استانداردها و متعارف ها

زمانی که ما اتاق‌های خاصی را در ذهن مان تصور می‌کنیم، معمولا طرح چیدمان خاصی را برای یک مبلمان تصور می‌کنیم و این به خصوص در مبلمان اتاق پذیرایی صدق می‌کند.

شما ممکن است در ذهن خود این گونه تصور کنید که فضای جدید شما باید دارای یک مبل کلاسیک، یک لاوست و دو صندلی باشد اما این تنها طرح چیدمان قابل قبول نیست. بنابراین روی تصور اولیه خود پافشاری نکنید. هرفضا و هر ست مبلمانی محدودیت ها و قابلیت های مربوط به خودش را دارد. سعی کنید مبلمان خود را به شیوه‌ای دیگر بچنید چه به طور عملی یا روی کاغذ تا ببینید که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی به کار نمی‌آید.

دریابید که کجا مبلمان تان به بهترین شکل متناسب و فیت می‌شود، بعد از آن است که در مورد این که چه لوازم دیگری نیاز دارید اضافه کنید، جابه جا کنید یا حذف کنید تا کل نمای اتاق یکپارچه شود ایده پیدا می‌کنید.

یک مبل کلاسیک معمولی را به مبلمان ال شکل تغییر دهید

آیا مبلمان زیبا و سالمی دارید که در فضای جدید شما زیادی کوچک به نظر برسد؟ به جای تعویض آن، به بزرگتر کردن آن به وسیله اضافه کردن یک پاف در یک طرف آن فکر کنید تا ظاهری شبیه مبلمان ال پیدا کند.

هماهنگ کردن پارچه مبلی پاف یا میز جلومبلی پارچه‌ای با مبلمان موجود به طور قابل توجهی ارزان تر از خرید یک مبل جدید است. به علاوه شما حتی می‌توانید همزمان پارچه مبلمان خود را نیز به طور کامل عوض کنید تا به آن ظاهری نو بدهید و هماهنگی خوبی با هر نوع پارچه و رنگی که ترجیح می‌دهید ایجاد کنید.

اضافه کردن یا استفاده مجدد از صندلی‌های انتهایی میز

خانه‌ی بزرگتر ممکن است نیاز به میز ناهارخوری درازتر داشته باشد، اما با ست صندلی هایی فعلی تان که دوتا از آن ها کوتاه است چه کار می‌کنید؟ اگر در حال کوچک کردن و جمع و جور کردن فضای خود هستید چه کار باید بکنید؟

شما ممکن است نتوانید دو یا چند صندلی عین همان ستی که دارید بخرید، اما می‌توانید با استفاده از دو صنلی جدید در انتهای میز این عدم انطباق را به تقابل و کنتراستی زیبا و خوشایند تبدیل کنید. برای این کار مدل صندلی‌هایی را انتخاب کنید که بزرگتر هستند و جزئیات بیشتری دارند برای مثال دسته دار باشند تا عمدی بودن تفاوت بین آن‌ها و دیگر صندلی ها مشخص شود.

اضافه کردن صندلی‌های متفاوت به یک میز، جذابیت زیادی را با خود به ارمغان می آورد و آن ها را می‌توان بعدا به راحتی به عنوان صندلی‌های تکی در اتاق های دیگر نیز استفاده کرد.

از سوی دیگر، اگر چند صندلی راحتی اضافه از فضای خانه قبلی خود دارید از آن ها به عنوان صندلی ناهارخوری راحت استفاده کنید.

به طور کلی، عاقلانه این است که صندلی‌های اتاق‌های مختلف را هماهنگ با هم انتخاب کنید تا در آینده بتوانید آن ها را بین اتاق ها به راحتی جابه جا کنید.

اگر در ابتدای خرید صندلی ها کمی ملاحظه به خرج دهید بعدا چه در طول نقل مکان به منزلی جدید یا صرفا برای یک میهمانی بزرگ گزینه‌های هماهنگ و تطبیق کردن زیادی پیش رو دارید.

تبدیل تشک‌های قدیمی به نیمکت و مبل راحتی برای استراحت در روز

تشک ها را می‌توانید به عنوان مبل راحتی دوباره استفاده کنید که این برای فضای کار خانگی یا خوابگاه ایده خوبی است.

یک چارچوب تخت ساده خریداری کنید یا از همانی که دارید استفاده کنید و آن را به دیوار تکیه دهید یا مدلی را انتخاب کنید که دارای جوانب کناری باشد. روی آن چند بالشت بیندازید آن گاه شما مبل راحتی برای لم دادن و یا به عنوان تخت اضافه برای میهمان دارید.

تغییر پایه ها برای تغییر کاربری میزها

اغلب، ویژگی که استفاده از یک میز را تعیین می‌کند پایه های آن است، درحالی که صفحه رویی میز است که ارزش و قیمت دارد مخصوصا آن میزهایی که از سنگ یا چوب‌های با کیفیت گران قیمت ساخته شده اند.

اگر شما هم میز یا کنسول تمیز و شیکی دارید اما در خانه جدید خود برای استفاده از آن جایی ندارید به تعویض، اضافه کردن، کوتاه کردن یا دراز کردن پایه‌های آن فکر کنید تا آن را در ارتفاع جدید و در کاربری متفاوت استفاده کنید.

با این کار می‌توانید یک میز کوچک ناهارخوری را به میز عسلی، یک میز کشویی را به میز زیرتلویزیونی، یا حتی کابینت روشویی تبدیل کنید.

نکته: پایه های سنجاقی مانند همین مدلی که در عکس نشان داده شده در سایزهای مختلفی به صورت فروش آنلاین در دسترس هستد تا بتوانید میز خود را متناسب با نیاز خود تغییر دهید و در عین حال به آن ظاهری شیک و امروزی بدهید. شما حتی می‌توانید از این ترفند برای بلند کردن یا کوتاه کردن یک مبل یا تغییر یک مبل قدیمی به مبلی جدید و مدرن استفاده کنید.

به جای خریدن یا فروختن معاوضه کنید

مطمئنا این روزها مکان های زیادی برای فروش آنلاین مبلمان استفاده شده و دست 2 وجود دارد. با این حال سخت است که با قیمت مناسبی لوازم خود را بفروشید چرا که افراد اغلب کمتر از نصف قیمت اصلی یا گاهی اوقات خیلی کمتر را می‌پردازند.

به جای آن لوازم خود را با دوستان خود یا گروه های آنلاین معاوضه کنید. نگران این نباشید که چه کسی در این خرید و فروش سود بیشتری می‌برد فقط مطمئن شوید که در نهایت شما مبلی دارید که به دکور خانه شما می‌آید و بدانید که شما نمی‌توانید چنین معامله ای را در مغازه های سمساری انجام دهید.

از میزهای ناهارخوری قدیمی به عنوان میز کار استفاده کنید

یکی از مزایای خوب فضای کار خانگی این است که نیاز نیست ظاهر آن دقیقا مثل دفاتر معمولی باشد. اگر میز غذا خوری خوبی دارید که الان برای استفاده شما کوچک هست می‌توانید از آن به عنوان یک میز کار  جادار استفاده کنید.

با این کار شما از داشتن فضای اضافی لذت می‌برید و محیط آن را صمیمی تر از قبل درمی یابید.

پرده ها را با نوارهای پارچه‌ای بزرگ تر کنید

اگر فضای جدید شما سقف های بلندتر، پنجره‌های درازتر یا طرح پنجره متفاوتی دارد که عملا تضمین شده باشد ممکن است نیاز به پرده های کاملا جدید داشته باشید یا حداقل این طور به نظر برسد. شما می‌توانید پانل‌های پرده های خود با اضافه کردن نوارهای پارچه ای از متریال متفاوت در بالا و پایین آن بزرگ تر کنید تا به طول و عرض درستی برسید و افکت دو رنگ زیبایی ایجاد کنید.

به علاوه، شما می‌توانید پانل های چندین پنجره را با هم یکی کنید تا به جای آن یک پنجره را بپوشانید، بنابراین تمام پارچه‌های پرده ها با هم هماهنگ می‌شوند. شما می‌توانید مثلا از چندین پانل مربوط به فضای زندگی قبلی خود استفاده کنید تا یک پنجره بزرگ در یک اتاق ناهارخوری جدید را بپوشانید.

تفکیک کردن مبلمان سکشنال یا ال

این که مبلمان سکشنال خریداری می‌شود تا با هم دیگر در یک چینش خاص منطبق شوند بدین معنا نیست که همیشه باید کاملا در همان پیکربندی و چیدمان قرار بگیرند. اغلب مبلمان ها را می‌توان به طرح جدیدی تغییر چیدمان داد تا در فضای جدید بهتر متناسب شوند.

سعی کنید یک میز عسلی یا صندلی کم ارتفاع(حدود 18 اینچ بستگی به مبل تان دارد) قرار دهید تا یک مبل کنجی ایجاد کنید در جایی که قبلا مبل گوشه وجود نداشت و یکی از تکه‌های مبلمان را کنار آن قرار دهید تا مقدار فضای مبلمان قابل استفاده را گسترش دهید.

تقریبا از هر چیزی می‌توانید به عنوان یک میز کوتاه استفاده کنید

طراحان اغلب از میزهای چهارپایه به عنوان ابرقهرمان های طراحی چند منظوره تمجید می‌کنند اما واقعا اشیاء زیادی هستند که می‌توانید از آن ها به عنوان یک میز کوچک یا صندلی استفاده کنید.

برای این کار به این فکر کنید که چطور می‌توانید باکس ها، صندلی، جعبه های بلا استفاده و …را تغییر دهید تا بتوانید فرضا از آن‌ها به عنوان یک میز کوچک در حمام، میز پایین تخت یا در پاسیو استفاده کنید. موارد ذکر شده زیاد هستند و نتایج کار اغلب منحصر به فرد و چشم نواز است.

استفاده از یک میز به عنوان پاتختی

در ادامه صحبت در مورد ساخت میزهای خلاقانه باید بگوییم که یک میز قدیمی تر یا کنسولی با سایز مشابه یا کابینت می‌تواند به عنوان یک پاتختی بسیار زیبا عمل کند. در مورد تطبیق کردن آن ها نگران نباشید. شما می‌توانید از چیزی کاملا متفاوت استفاده کنید و از این عدم تطابق لذت ببرید. این طرح به وسیله تخت محکم باثبات تر می‌شود بنابراین تخت همچنان ظاهر متعادل و متمرکز خود را صرف نظر از میزهای مختلف حفظ خواهد کرد.

تطبیق مبلمان با فضادیوار ها را در ذهن خود بردارید

زندگی کردن با یک مبل یا اثاثیه خاص در اتاقی خاص برای سالهای سال می‌تواند این تفکر را در ذهن شما القا کند که آن مبل برای همیشه برای آن اتاق است. با این وجود، اغلب بهترین جا برای مبل قدیمی مورد علاقه شما در خانه‌ای جدید اتاقی کاملا متفاوت است. این دیوارهای ذهنی را فرو بریزید و هر قطعه را در فضایی جدید تصور کنید. مبلمان و اثاثیه خود را به دیگر اتاق ها جابه جا کنید تا آن ها را در نور جدید مشاهده کنید قبل از این که در مورد قرار گیری آن ها تصمیم نهایی را بگیرید.

یک صندلی را به فضای کار خانگی یا کشو موجود در اتاق خواب خود را به فضای ناهارخوری خود انتقال دهید. زمانی که مشتاق کمی آزمایش و امتحان کردن وسایل مختلف باشید این گزینه ها و امکانات واقعا بی پایان به نظر می‌رسند.

 

 

 

تطبیق مبلمان با فضا

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz