تخت خواب تاشو دیواری : ایده هایی در مورد اینکه چگونه و کجا از تخت کمجا در خانه استفاده کنید

تخت خواب تاشو دیواری : ایده هایی در مورد اینکه چگونه و کجا از تخت کمجا در خانه استفاده کنید

در فضاهای کوچک و چندکاربردی می‌توان از تخت خواب هایی استفاده کرد که تنها در زمان استفاده در معرض دید هستند. آیا فضای کافی برای مبل تخت خواب شو یا تخت میهمان ندارید؟ از تخت خواب تاشو دیواری استفاده کنید که در زمانی که از آن ها استفاده نمی‌کنید می توانید آن ها را به درون کمد یا کابینت هدایت کنید. این وسیله خلاقانه به شما اجازه می‌دهد فضای خواب بیشتری را در جاهایی که با مشکل کمبود فضا مواجه هستید داشته باشید.

تخت خواب تاشو دیواری خود را درون ساختار زیبایی جاسازی کنید

چطور شخصی می‌تواند تخت خواب کمجا را در این آپارتمان شیک جاسازی کند بدون این که حس امروزی بودن فضا را از بین نبرد؟

ساکنان این خانه تخت خواب را به خودی خود به ساختار زیبایی تبدیل کرده اند. در نگاه اول، این چیزی که می‌بینید شبیه یک کابینت با طبقات استاندارد است. اما زمانی که باز شود، پشت درب آن یک تخت دو نفره نمایان می‌شود که می‌توان آن را به پایین کشید تا این اتاق خواب یک نفره به یک اتاق دو نفره تبدیل شود.

به خاطر تاج تخت نرم، رنگ ذغالی داخل و اثر هنری معاصر در بالای تخت، این فضای خواب کوچک حس گرم و لوکس بودن یک اتاق هتل بوتیک را تداعی می‌کند.

تخت خواب تاشو را در بالای مبلمان تان جاسازی کنید

فضای کافی برای قرار دادن تخت خواب تاشو و مبلمان ندارید؟ پس از ایده هوشمندانه به کار رفته در این آپارتمان واقع در لندن الهام بگیرید.

 یک تخت خواب دو نفره از دیوار پشت مبل به پایین کشیده شده و دقیقا در بالای آن شناور می‌ماند تا فضای خوابی دنج و گرم فراهم کند. برای این کار فقط کافی است دو کوسن بزرگ زیر تخت را روی مبل بخوبانید آنگاه فضا برای تخت باز می‌شود.

 این جا خوب و عالی است مخصوصا برای تلویزیون دیدن و شما احساس می‌کنید که در یک هتل کوچک و لوکس هستید! تخت، مبل و شلف‌ها همگی ست هستند و از یک تولید کننده خریداری شده اند و یک طرف قفسه یا شلف دکوری مطابق با شیب دیوار ساخته شده است.

استفاده از تخت خواب تاشو دیواری یک نفره

اگر اتاق واقعا کوچکی دارید و نمی‌خواهید که تخت خواب تان کل فضای شما را اشغال کند، طرح‌های کوچک تر و جمع و جورتری نیز موجود هستند که برای کودکان یا بزرگسالان مجرد عالی هستند.

همانطور که در این جا می‌بینید، درب های یک کابینت به سمت پایین باز می‌شوند و یک تخت تک نفره نمایان می‌شود.

 این راه حلی عالی برای اتاق های کوچک هستند چرا که این تخت به شکل ظریفی به سمت پایین باز می‌شود و فضای خوابی فراهم می کند که مساحت زیادی از کف اتاق را اشغال نمی‌کند. این باعث می‌شود که زمانی که تخت بسته است اتاق برای فعالیت های دیگری قابل استفاده باشد.

قرار دادن تخت خواب تاشو در دفتر کار خانگی

ساکنان این خانه فعالیت های زیادی را در یک اتاق کم جا و دنج انجام می‌دهند و این به خاطر وجود برخی از اثاثیه و مبلمان خلاقانه است.

یک میز دیواری باریک و قفسه‌های سفارشی این امکان را فراهم می‌کند تا در طول روز از این اتاق به عنوان فضای مطالعه و کار استفاده شود.

 در شب، صندلی در زیر میز قرار داده می‌شود و درب کمد باز می‌شود تا یکتخت خواب تاشو دیواری دونفره با نورپردازی توکار بیرون بیاید. این طراحی برای آپارتمان های کوچک یا اتاق‌های چند کاربردی مناسب است.

در خانه های پلان باز مکان دنجی برای استراحت فراهم کنید

این یک فضای پلن باز معمولی با پلکان مرکزی به نظر می‌رسد. اما پشت دیوار را نگاه کنید…. و یک تخت خواب تاشو دیواری مخفی نمایان می‌شود.

 درب کمد و قفسه کتاب نزدیک آن نقش پرده را برای حفظ حریم خصوصی دارند. آن ها همچنین باعث می‌شوند که فضای تخت خواب به تنهایی شبیه یک اتاق جداگانه به نظر برسد.

استفاده از یک دیوار کشویی(متحرک)

این آپارتمان سفارشی ساخت چیزی است که باید هنگام تغییر طراحی یک آپارتمان فوق العاده کوچک به آن فکر کنید.

 طراح این خانه یک دیوار متحرک ساخته است که اجازه می‌دهد فضای خانه در طول روز به عنوان اتاق پذیرایی استفاده شود و در شب یک تخت خواب از پشت آن ظاهر می شود.

 یک شلف ایستاده توکار و پریزهای برق درون قسمت ابتدایی تخت جاسازی شده‌اند و تلویزیون روی دیوار متحرک قابل چرخاندن است طوری که می‌توان از هر دو سمت آن را تماشا کرد.

حیوانات خانگی خود را فراموش نکنید

ایده تخت خواب های تاشو برای شما جذاب بود؟ شاید حیوانات خانگی شما هم نیاز به یکی از آن ها داشته باشد.

 اگر فکر می کنید اتاق این تصویر یک اتاق رخت شویی معمولی است پس دوباره نگاه کنید.

 این یک تخت کشویی مخصوص پت است. ایده کوچک و جمع جوری برای افرادی که حیوانات خانگی دارند ولی مشکل کمبود فضا دارند.

 

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz