تالار شهر سئول / iArc Architects

تالار شهر سئول / iArc Architects

cityhallct054تالار شهر سئول / iArc Architects ؛ از زبان معمار : تالار شهر سئول شکل جدیدی از معماری آینده می‌باشد که می رود تا با احساسات فرهنگی شهروندان سئول همراه شود. خط افقی آشنای معماری و سایه‌های عمیق سقف فرم مناسب برای ناحیه و اقلیم کره جنوبی می باشد. رابطه فضایی میان معماری و ساختار شهری سئول بسیار متفاوت از نوع غربی آن می‌باشد. فضای زندگی کره ای هیچ آکس یا نمایی ندارد که از ورودی قابل مشاهده باشد، چرا که این کشور شامل کوه‌ها و دره‌ها می باشد ، و از آنها الهام گرفته است. کُره‌ای ها فکر می کنند که تجربیات حسی فضا بسیار مهم‌تر از اشیاء بصری می باشند، بنابراین ورودی معماری یک فضای متنوع مانند خطوط باز یا نزدیک به هم نه صرفا مستقیم می‌باشد.

cityhallct001

cityhallct011

cityhallct013

cityhallct028
cityhallct017
معماران: iArc Architects

موقعیت مکانی سایت:Seoul, South Korea

معمار مسئول:

Yoo Kerl

مساحت: 

۷۵۹۰٫۰ sqm

سال اجرای پروژه:۲۰۱۳

عکاس: Archframe

cityhallct034

cityhallct040

cityhallct050
cityhallct052
تالار شهر سئول قصد داشته است تا یک معماری مربوط به آینده باشد که با فرهنگ و بستر کره هماهنگ باشد. طرح آن از میدان سئول برگرفته شده است. میدان سئول یک میدان شهری نمادین سئول می‌باشد و تنها فضای عمومی موجود در شهر است. کانسپت طراحی یک توسعه عمودی از میدان سئول می‌باشد. دفتر کاری شهر سئول در پشت میدان عمودی و امکانات فرهنگی در فضای بالایی قرار دارد. تراس‌های چند طبقه معلق در جهت اتصال به امکانات فرهنگی در نظر گرفته شده‌اند. دیوار غیرباربر شیشه‌ای طراحی شده است که سیرکولاسیون حرکتی باد از سمت میدان عمودی، امکانات فرهنگی و تراس های معلق چند طبقه را با آغوش باز پذیرا باشد.

cityhallct052

cityhallct053

cityhallct054

cityhallct083

cityhallct061

cityhallct087
cityhallct089
cityhallct090
فضای تراس‌های معلق توسط دیوارهای غیرباربر شیشه‌ای دارای دیوارهای سبز و اکوسیستم پایدار می‌باشد. سیستم دولتی شهر به روی شهروندان از طریق فضای عمودی سرتاسری دفاتر کاری باز است و این شفافیت فضای کاری دموکراسی و آزادی تالار شهر سئول را بیان می کند. شهروندان کره ای می توانند به تالار شهر جدید از طریق تالار شهر موجود و پلی که در دل میدان برای دسترسی به طبقه زیرین باز تالار تعبیه شده است وارد شوند. به بیانی دیگر تالار جدید شهر سئول در جهت ارتباط و پیوند میان دو میان گذشته و آینده تکمیل شده است.

Exif_JPEG_PICTURE

cityhallct093
cityhallct111

منبع:archdaily

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو|پردیس ترکمان زاده