بزرگتر نشان دادن خانه : چگونه فضای بیشتری را در یک اتاق کوچک ایجاد نماییم؟

بزرگتر نشان دادن خانه : چگونه فضای بیشتری را در یک اتاق کوچک ایجاد نماییم؟

بزرگتر نشان دادن خانه : یک اتاق بسیار کوچک هم می‌تواند دعوت‌کننده، چندعملکردی، کاملا شیک و در عین حال دنج باشد. یک اتاق کوچک با تقسیم‌بندی‌های صحیح، اجزای هوشمندانه دکور و یک مجموعه رنگی صحیح می‌تواند در عین کارکرد مناسب، بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. در ادامه چند راه حل برای این مساله معرفی خواهیم نمود.

  1. بی‌نظمی‌ها را کم نمایید

اولین گام برای بزرگ‌تر بنظر رسیدن یک اتاق خواب کوچک، مرتب نمودن بهم‌ریختگی‌های آن است. وسایلی که دیگر برای شما کاربردی ندارند را دور بریزید و همیشه به یاد داشته‌باشید که لباس‌هایتان را تا نمایید، کفش‌هایتان را در کمد قرار دهید و لوازم فرعیتان را با نظم و ترتیب روی قفسه‌ها و داخل کمد نگهداری نمایید. هرچه اتاقی نامرتب‌تر باشد، محدودتر بنظر می‌رسد.

 

نکته: اگر می‌خواهید فضای یک اتاق را به حداکثر برسانید، اثاثیه آن را تا حد امکان کم کنید و تنها لوازم ضروری مانند میز و صندلی را نگه‌دارید. در این اتاق، صندلی آکریلیک شفاف و میز بژ که با سایر لوازم اتاق ترکیب می‌شود به فضا حس گشودگی می‌افزاید.

  1. محل‌های نگهداری لوازم را به حداکثر برسانید

در یک اتاق کوچک، از دیوارها برای نگهداری لوازم استفاده نمایید. اجرای کمدهای کف تا سقف و دیوار تا دیوار را (همرنگ با دیوارها) برای نگهداری قاب عکس، لوازم فرعی، کتاب‌ها و سایر لوازم شخصی مد نظر قرار دهید. استفاده از میزهای تاشو که در صورت عدم استفاده می‌توان آن‌ها را جمع کرد راه حل خوبی برای صرفه‎‌جویی در استفاده از فضا است.

 

نکته: اگر زیر تختخوابتان فضای خالی دارید، از آن نیز برای نگهداری لوازم استفاده نمایید. اگر به فکر خریداری یک تختخواب جدید هستید، یک تختخواب دارای کمد راه حل خوبی برای صرفه‌جویی در استفاده از فضا است.

  1. استفاده از اسباب چندکاره و مخفی را مد نظر قرار دهید

اسبابی را انتخاب نمایید که بتواند بیش از یک نقش در فضای شما ایفا کند. بعنوان مثال در این تصویر تختخواب به سمت بالا تا می‌شود و تبدیل به یک مبل می‌گردد.

راه دیگر این است که تختخواب کاملا قابل مخفی کردن باشد. در این اتاق، یک کمد بزرگ تختخواب را در خود جای می‌دهد و به این ترتیب در طول روز اتاق می‌تواند بعنوان فضای مطالعه مورد استفاده قرارگیرد.

  1. سرتختی‌ را بزرگ کنید

در این اتاق خواب، سرتختی سفید با طرح برجسته به فضا بافت می‌بخشد و تضادی ملایم با تم کلی اتاق برقرار می‌سازد و ابعاد آن، ناحیه تختخواب را بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است نشان می‌دهد.

  1. از یک آینه استفاده نمایید

آینه‌های بزرگ می‌توانند در عین تامین دکوری زیبا برای اتاق خواب شما، احساس بزرگ‌تر بودن اتاق و یا دوبرابر بودن آن را القا نمایند.

  1. نور طبیعی را به فضا وارد نمایید

نور فراوان خورشید می‌تواند یک اتاق را درخشان، بزرگ، روح‌بخش و پرانرژی کند. در این اتاق خواب، قرارگیری تختخواب در کنار پنجره‌ای که اتاق را سرشار از نور طبیعی می‌کند، باعث ارتباط میان داخل و خارج فضا می‌شود.

  1. از رنگ سفید در طراحی فضایتان کمک بگیرید

رنگ سفید در میان رنگ‌ها  حداکثر بازتاب نور را دارد و هر فضایی را درخشان‌تر و دعوت‌کننده‌تر می‌کند. حتی باریک‌ترین و گرفته‌ترین اتاق‌ها با بکارگیری رنگ سفید در دیوارها، سقف و رختخواب بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

  1. یک تاثیر بصری ایجاد نمایید

در یک فضای کوچک، یک قطعه دکوراتیو با ابعاد بزرگ می‌تواند به پرت کردن حواس بیننده از کوچک بودن اتاق کمک کند. به لوستر بزرگ و نقاشی سرزنده‌ای که در کنار تختخواب آویخته شده دقت نمایید: به اندازه‌ای چشم را به سمت خود جلب می‌کنند که کوچک بودن ابعاد اتاق به سختی به نظر بیننده می‌رسد.

 

 

 

بزرگتر نشان دادن خانه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

https://www.houzz.com/ideabooks/90722428/list/how-to-find-more-space-in-a-small-bedroom