باغچه داخل خانه ، ایده و خلاقیت

باغچه داخل خانه ، ایده و خلاقیت

باغچه داخل خانه : این روزها که زندگی در آپارتمان‌ها فرصت نگهداری از گل و گیاهان را از ما گرفته است و خانه‌ها حیاط‌های قدیمی و با صفای خود را از دست داده‌اند و ما از لذت داشتن باغچه و نگهداری از گیاهان محروم شده‌ایم میتوانیم با ایده‌هایی جدید و خلاقانه این گل و گیاه‌ها را به داخل منزل بیاوریم و از شادابی و طراواتی که گل‌ها با خود به فضای منزلمان میدهند بهره ببریم. در این مطلب سعی کرده‌ایم ایده‌هایی جدید برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی و ایجاد یک باغچه کوچک در داخل منزل ارائه کنیم.

در آشپزخانه معمولا پنجره را پشت سینک ظرفشویی قرار میدهند. اگر آشپزخانه منزل شما هم چنین پنجره‌ای دارد میتوانید گلدان‌های کوچک لب طاقچه پنجره بچینید و یک منظره سبز و زیبا از گیاهان کوچکتان به وجود بیاورید و زمانی که در آشپزخانه کار میکنید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

و یا میتوانید به جای چیدن در لب پنجره گلدان‌ها را از کابینت یا دیواری نزدیک پنجره آشپزخانه آویزان کنید. این گل‌ها از آفتاب طبیعی بهره‌مند و به خوبی رشد خواهند کرد.

نکته اصلی برای داشتن گیاهان شاداب نور طبیعی خوب است. اما حتی اگر پنجره‌ای در آشپزخانه یا هر بخش دیگری از خانه داشته باشید ممکن است لب پنجره فضای کافی برای چیدن گلدان نداشته باشد. یک ایده جالب دیگر این است که پشت پنجره یک باغچه درست کنید. یعنی مانند فلاور باکس یک باغچه به پنجره نصب کنید. در این نمونه از پی وی سی برای ساختن باغچه پشت پنجره استفاده شده است.

یک تراریوم کوچک درست کنید. محفظه‌هایی مخصوص نگهداری گیاه مشابه تصویر نمونه در بازار موجود است که شما میتوانید یک گلخانه کوچک برای نگهداری از گیاهان خریداری کنید و یا حتی خودتان یکی از آن‌ها را بسازید.

یک ایده خلاقانه دیگر برای نگهداری از گیاهان در پشت پنجره. گیاه خود را در لیوان‌های شیشه‌ای بزرگ بکارید و آن‌ها را به کمک رخت آویز از پشت پنجره آویزان کنید.

به کمک یک تخته چوب و تعدادی شیشه مربا و گیاه یا سبزی مورد علاقه‌تان این باغچه دیواری را برای اتاق خود بسازید.

اگر استایل و سبک منزل شما بیشتر مینیمالیست و معاصر است این نمونه برای شما مناسب‌تر است. این ایده را برای اتاق کار یا اتاق غذاخوری به کار ببرید.

از گیاهان به عنوان جداکننده و پارتیشن استفاده کنید. مثل تصویر یک کف سنگی ایجاد کنید و گل و گیاهان خود را با گلدان در این قسمت قرار دهید.

خلاق باشید. هر شی میتواند با کمی خلاقیت به یک گلدان زیبا و منحصر به فرد تبدیل شود. در اینجا میبینید که از لامپ بزرگ برای پرورش ریشه گیاه استفاده شده است.

یکی از شیوه‌های رایج که به زیبایی نمای منزل شما هم بسیار کمک میکند فلاور باکس پشت پنجره‌های نما است.

باغچه داخل خانهکاکتوس‌ها این گیاهان زیبا و پر طرفدار که آنچنان نیاز به رسیدگی خاصی ندارند بهترین گیاهان برای نگهداری در منزل هستند.از کاکتوس‌ها روی طاقچه یا قفسه به عنوان یک عنصر دکوراتیو اما زنده نگهداری کنید.

از گیاهان طبیعی برای تزئین میز پذیرایی یا غذاخوری غافل نشوید. گاهی دسته گلی رزهای طبیعی بخرید و روی میز در یک گلدان شیشه‌ای زیبا قرار دهید.

یک روش هم برای کسانی که دوست دارند باغچه داخل خانه داشته باشند اما زمان یا حوصله رسیدگی مرتب و صحیح از گیاهان را ندارند ، باغ گیاهی هوشمند است. اگر نگران شادابی و طول عمر و نحوه رسیدگی به گیاهتان هستید این روش میتواند راه حل مناسبی برای شما باشد. گلدان هوشمند یک ابزار برای رشد گیاه است که ملزومات رشد مناسب گیاه مثل نور ، اکسیژن ، آب و مواد غذایی را برای گیاه شما فراهم میکند.

 

 

 

باغچه داخل خانه

تحریریه پویانو|نبیلو