بازسازی و طراحی فضای کاری ؛ این کارخانه چاپ در لندن تبدیل به یک فضای کار مشترک شده‌

بازسازی و طراحی فضای کاری ؛ این کارخانه چاپ در لندن تبدیل به یک فضای کار مشترک شده‌

بازسازی و طراحی فضای کاری ؛ فضای کاری استودیوی پالم‌اسپیس در لندن، فضای سابق یک کارخانه را اشغال کرده که برای تامین اتاق‌های بیشتر برای سازندگان و هنرمندان، بازسازی شده‌است. این فضا –که توسط یک تیم خانگی طراحی و توسط هاکی داونز تاسیس شده، فضاهای کاری انفرادی‌ای دارد که بوسیله قفسه‌هایی با قاب‌های استیل از هم تفکیک شده‌اند. علاوه بر این میزهایی برای اعضا وجود دارد که روی آن با لپتاپ کار کنند و حتی گوشه‌هایی هم برای سگ‌های کارمندان دفتر تعبیه شده‌است.

 

به گفته آلفی لی طراح، « تیم طراحی به دنبال خلق فضایی بود که به افرادی که در محیطی قابل لمس به تولید مشغول اند به فضای اشتراکی دست یابند.»

وی در ادامه افزود: «این امر نیازمند طراحی‌ای بسیار قوی‌تر و اندوخته بزرگی از مصالح بود».

تیم طراحی، کفپوش‌ های پارکت اصلاح شده که از مدارس متروک لندن و حومه‌اش جمع‌آوری شده بودند را در پوشش میزهایش به کار برد. قفسه فلزی به گونه‌ای پرداخت شد که یک نازک‌کاری صنعتی روی آن اجرا شد و لامپ‌های آویز ساده‌ای در چند نقطه از فضا آویخته شدند.

باغچه ساختمان نیز نقشی کلیدی را در طراحی ایفا کرد. این قسمت توسط یک درب شیشه‌ای مرکزی قابل دسترسی است و بواسطه گیاهان برگداری که در دورتادور دفتر قرار گرفته‌اند، در فضا انعکاس می‌یابد.

آلفی لی در مورد باغچه گفت:«هنگامی که ما کار روی باغچه را آغاز کردیم، تماما پوشیده از گیاهانی هرس نشده بود.» «بسیاری از مردم در خانه‌هایشان باغچه ندارند و ما فکر کردیم بسیار خوب است اگر در عوض آن در محیط کار به مردم شانسی دوباره برای ارتباط با طبیعت بدهیم.»

 

«هدف ما آوردن طبیعت بیرون به درون تا حد ممکن بود، در حالیکه همزمان قصد حفظ برخی از قسمت‌های طبیعی فضای داخلی را نیز داشتیم.»

بازسازی و طراحی فضای کاریاین فضای کاری همچنین کارگاه‌های ماهانه برگزار می‌کند و مقیاسی متنوع از هزینه‌های عضویت را رائه می‌دهد. این پروژه، بخشی از پروژه شبکه «ایت ورک آرت» است که ساختمان‌های بلااستفاده در سرتاسر لندن را تبدیل به کارگاه می‌کند.

فضاهای کاری مشترک در سرتاسر جهان سر برمی‌آورند و انعطاف بیشتری را هم برای کارمندان و هم برای شرکت‌ها فراهم می‌سازند. چندی پیش استودیوی سکند هُم یک فضای کاری پر از گیاه طراحی شده توسط سلگاس‌کانو را در قسمتی از قدیمی‌ترین غذافروشی لیسبون تاسیس کرد، و یک فضای کاری اشتراکی جدید در شهر ونیز ساخته شد که به طور مشخص در خدمت نیازهای معماران و طراحان است.

 

 

بازسازی و طراحی فضای کاری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

dezeen