بازسازی و تغییرات کوچک در منزل که تاثیرات بزرگ ایجاد می‌کنند

بازسازی و تغییرات کوچک در منزل که تاثیرات بزرگ ایجاد می‌کنند

بازسازی و تغییرات کوچک در منزل ؛ هنگامی که شما بازسازی یک خانه را شروع می‌کنید لیستی تهیه می‌کنید که در آن موارد لیست را به سه دسته تمام چیزهایی که می‌خواهید، تمام چیزهایی که نمی‌خواهید و تمام چیزهایی که واقعا می‌خواهید ولی بدون آن ها هم می‌توانید زندگی کنید تقسیم بندی می‌کنید و گزینه های ضروری را در مقابل موارد لوکس و زینتی قرار می‌دهید. اما شاید چیزهایی که باشد که شما از قلم انداخته باشید و تا کنون هنگام نوسازی خانه خود به آن ها فکر نکرده باشید و این دلیل نوشتن لیستی است که ما امروز تهیه کرده ایم.

در زیر لیست ساده ای از چیزهایی است که مستقیما با موارد اصلی طراحی ارتباط ندارد اما در عوض به کیفیت زندگی مرتبط است. آیا این تغییرات کوچک را می‌شناسید؟ این ها چیزهایی هستند که شما تا زمانی که آن ها را نداشته باشید متوجه کمبودشان نمی‌شوید اما اگر روزی آن ها را داشته باشید با تعجب از خود می‌پرسید که من تا الان بدون این چطوری سر کردم؟

 

بازسازی و تغییرات کوچک در منزل

مایع ریز توکار درون پیشخوان آشپزخانه

بیایید صادق باشیم، اضافه کردن یک بطری دیگر در زیر سینکی که پر از ملزومات تمیزکننده دیگر است یا اضافه کردن یک بطری در گوشه سینک فقط پر کردن بی‌فایده فضاست. در عوض شما می‌توانید یک مایع ریز توکار روی کانتر آشپزخانه خود اضافه کنید. این باعث صرفه جویی در فضا شده و به علاوه ظاهر جذاب تر و کاربردی تری نیز فراهم می‌کند.

شیر تصفیه کننده توکار

این شیر تصفیه کننده درست همانند تصفیه کننده آب درون یخچال شما عمل می‌کند. اما این یکی درست کنار سینک نصب شده است. هنگامی که شیر آب را باز کنید می‌توانید دکمه آن را فشار داده و به طور اتوماتیک آب را تصفیه کنید. این باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می‌شود چرا که دیگر نیازی به خرید بطریهای پلاستیکی آب ندارید.

لولا های نرم بسته شو

صدای کوبیدن شدن درب کابینت ها هیچ گاه خوشایند نیست. به منظور رفع آن می‌توانید به مغازه های ابزارفروشی رفته و چند زبانه هشت ضلعی یا دایره ای خریداری کنید. سپس آن ها را روی گوشه های کابینت ها یا دراورها قرار دهید تا موجب کاهش صدا هنگام باز و بسته شدن درب شوند.

اما امروزه لولاها و ریل هایی برای کابینت ها موجود است که می‌توانید برای کشوهای خود خریداری کرده و از شر ظاهر نازیبای زبانه هایی که در هر کابینت یا کشو چسباندید خلاص شوید. این ها باعث می شوند تا کابینت یا کشو بسته شود اما به خاطر نوع لولا حرکت آن کند شده و نرم تر و بی صداتر بسته شود.

 

بازسازی و تغییرات کوچک در منزل
بازسازی و تغییرات کوچک در منزل

روشنایی زیر کابینت

این نوع روشنایی زیرکابینتی نه تنها از نظر زیبایی و نور بیشتر در آشپزخانه شما اهمیت دارد بلکه اگر قبلا هنگام پخت و پز یا آماده کردن غذا روی پیشخوان به دنبال گزینه ای بودید که نور بیشتری داشته باشد تا بتوانید ببینید که چکار دارید می کنید پس این همان چیزی است که به دنبالش بودید.

با این حال باید روی لامپ های LED به جای مدل های فلورسنتی هزینه کنید. افرادی  که به دنبال گزینه های معمول و قدیمی هستند بعدا از انتخاب خود پشیمان می شوند. چراغ های LED انتخاب های بسیار بهتری هستند.

 

بازسازی و تغییرات کوچک در منزل

روشن شدن چراغ ایوان با حرکت

اگر تا به حال برای یافتن کلیدهای برق در تاریکی با دست کشیدن روی دیوار به دنبال آن ها گشته اید یا این که همیشه  به دنبال گزینه ای به صرفه بوده اید که چراغ های بیرونی شما را ساعت ها روشن نگهدارد، این گزینه همین جاست.

این ها را می‌توانید درست در بالای ایوان خود همانند یک لامپ معمولی قدیمی نصب کنید اما باید بدانید که این ها یک لامپ معمولی نیستند و همین که روی ایوان قدم بردارید روشن می‌شوند. مزیت دیگر آن این است که اگر یک غریبه در شب به ایوان منزل شما وارد شود چراغ ها روشن می‌شوند و او را می‌ترسانند.

پریز Legrand

اگر دیدن پریزهای نازیبا در آشپزخانه یا حمام برای شما ناخوشایند بوده و همیشه می‌خواستید روشی برای مخفی کردن آن ها پیدا کنید، این همان چیزی است که به دنبالش هستید. این پریزهای Legrand از نوعی ویژگی مخفی کننده استفاده می‌کنند بدین صورت که وقتی بخواهید از پریزها استفاده کنید لنگر آن را فشار می‌دهید. زمانی که خواستید لنگر آن را پایین بیاورید و پریزها را دوباره مخفی کنید صرفا آن را دوباره فشار دهید.

شومینه های گازی با کنده چوب در اتاق پذیرایی

همانطور که می‌دانید، شومینه ها نه تنها به فضا گرما می‌بخشند بلکه از نظر زیبایی شناختی نیز حائز اهمیت هستند، مخصوصا زمانی که شومینه ای با دیوارهای سنگی داشته باشید. تنوع زیادی برای این گونه شومینه ها هست. اما چیزی که بسیاری از مردم امروزه به آن توجه می‌کنند استفاده از شومینه های گازی است. این ها همانند یک شومینه چوب سوز واقعی درون خود کنده چوب دارند اما این کنده ها بیشتر جنبه ظاهری دارند تا کارردی. این شومینه ها را می‌توان با فشار دادن یک کلید روشن کرد. هنگامی که می خواهید آن را خاموش کنید دوباره به همان کلید ضربه بزنید. این ها گرمای زیادی فراهم می‌کنند بنابراین صرفا به خاطر این که آتش واقعی سوختن چوب را ندارند گول نخورید.

 

 

گردآوری در تحریریه پویانو: سجادی

عکس: houzz