بازسازی خانه گالری شکل / معماری SKB Architects

بازسازی خانه گالری شکل / معماری SKB Architects

بازسازی خانه گالری شکل : معماران SKB خانه ای متعلق به اوایل دهه 1990 را که در مدینا، واشنگتن واقع شده است، برای کارفرمایانی نوسازی کردند که درخواست یک فضای داخلی شبیه به گالری داشتند تا بتوانند مجموعه آثار هنری خود را در آن به نمایش بگذارند.

داخل خانه و در سمت راست درب ورودی، سالن ناهارخوری قرار گرفته است؛ میز ساده سفید رنگ موجود در این فضا با دیوارهای آن هماهنگ می باشد و پنجره بزرگ سالن نیز منظره ای از باغ بیرون را برای افراد فراهم کرده است.

درست در کنار سالن ناهارخوری، آشپزخانه تعبیه شده است که برای ایجاد اتصالی بین فضاهای نشیمن مجاور به شکلی کاملا باز طراحی شده و در میان آن یک کابینت جزیره ای قرار داده شده است. در یک سمت آشپزخانه پاسیو کوچکی به عنوان فضایی باز برای سرو غذا در نظر گرفته شده است.

فضای داخل خانه روشن، باز و آرام است، با دیوارهایی سفید رنگ که در کنار کفپوش چوبی (پارکت) تیره رنگ موجود، باعث ایجاد کنتراست شده اند. در سمت راست سالن نشیمن فضای نشیمن دیگری وجود دارد که به حیاط پشتی خانه باز شده و به آن راه دارد.

در بیرون این فضای نشیمن و قبل از رسیدن به پله هایی که به سمت حیاط پایین می روند، یک پاسیو کوچک به همراه چند صندلی و یک شومینه مرکزی مستقل طراحی شده است.

داخل حیاط یک استخر شنا وجود دارد و در یک انتهای آن دو صندلی با فرم هایی مجسمه ای شکل در زیر یک سایبان کوچک قرار داده شده اند. زمین دورتادور استخر با ماسه پوشانده شده و حریم خصوصی کل فضا از طریق حصارهای چوبی تیره رنگی فراهم شده است.

داخل خانه و در پشت فضای نشیمن مرکزی و اصلی، یک کتابخانه طراحی شده است. شومینه ای که در میان این دو فضا وجود دارد و آن ها را از یکدیگر جدا کرده است، هم در کتابخانه و هم در سالن نشیمن کاربرد دارد.

علاوه بر فضاهای ذکر شده، در این طبقه اصلی یک اتاق خواب نیز وجود دارد. پنجره های بزرگ این اتاق، فضای آن را با نور طبیعی روشن کرده و همچنین منظره ای از حیاط خانه را در فضا قاب گرفته اند.

در سرویس بهداشتی، یک دیوار به طور کامل با آینه پوشیده شده تا فضای کوچک آن را بزرگ تر جلوه دهد.

بازسازی خانه ای گالری شکلطبقه اصلی توسط یک پلکان به طبقه بالایی خانه وصل شده است؛ جایی که توسط نورگیرهای سقفی و پنجره ها، مانند طبقه همکف، روشن و باز می باشد.

بازسازی خانه گالری شکلعلاوه بر پاسیو آشپزخانه و حیاط پشتی خانه، فضای باز دیگری نیز در نظر گرفته شده است؛ یک بالک چوبی کوچک در طبقه اول با صندلی های منحنی قرمز رنگ.

 

 

 

 

بازسازی خانه گالری شکل

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist