بازسازی خانه زشت ؛ Lipton ملکی برای دوره 1970 با نمایی به رنگ های سیاه و نارنجی

بازسازی خانه زشت

بازسازی خانه زشت ؛ Lipton ملکی برای دوره 1970 با نمایی به رنگ های سیاه و نارنجی

بازسازی خانه زشت و تبدیل آن به خانه زیبا ؛ معماران Lipton Plant خانه ای متعلق به دهه 1970 در برکشایر انگلستان را بازسازی و به روز کرده اند، با استفاده از یک بخش الحاقی دو طبقه که دارای دربی پنهان با طرح آجر و پنجره هایی با قاب هایی به رنگ نارنجی روشن می باشد.

 

این پروژه که توسط شرکت معماری Edward Lipton و استودیوی لندنی Janathan Plant انجام شده است، توسط George Clark در سری برنامه های تلویزیونی ” تبدیل خانه زشت به خانه زیبا ” بسیار برجسته شد.

ایده تغییر خانه درواقع بر پایه ” پشتیبانی از قدرت معماری متعالی به وسیله تغییر دادن خانه بریتانیایی کم ارزش و نامطبوع ” بود.

در طراحی داخلی خانه، آشپزخانه جدید دارای کابینت آشپزخانه به رنگ آبی نیلی و کف سازی مورب شکل می باشد و همچنین یک پنجره بزرگ رو به باغ دارد.

به گفته استودیو: ” برای احیای این خانه دهه 70 که به صورت نیمه جدا از خانه همسایه قرار دارد و در حومه شهر وکیگهام واقع شده است، گروه ما با محدودیت های چالش برانگیزی از نظر زمان و بودجه مواجه بود. هدف تغییر ساختمان به خانه ای بود که با توجه به نیازهای مخصوص صاحبانش به روز شود، از لحاظ فیزیکی، زیبایی شناسی و احساسی، و همچنین بتواند احساس غرور و هیجان را ایجاد کند.

یک نیم طبقه با نرده هایی شیشه ای روی بخشی از فضا گسترش یافته و فضاهایی را شکل داده است مانند فضای مطالعه و اتاق خواب میهمان و یک حمام در میان آن ها.

به گفته معماران: ” کلید موفقیت این پروژه، بهینه سازی طرح طبقه همکف بود. گرچه ممکن است که این نما نسبتا کم و ساده به نظر بیاید، هم از نظر اندازه و هم از نظر بودجه مصرف شده، اما روی بزرگی خانه زوج تأثیر گذاشته است و به این ویژگی که در گذشته غیرعملی بوده است، زندگی جدیدی بخشیده است.

تمامی پنجره ها به وسیله قاب های نارنجی رنگ باریکی قاب بندی شده اند که خود را در تم گچی دیوارهای داخل و آجرکاری دیوارهای خارجی به خوبی نمایان کرده است.

بازسازی خانه زشت
بازسازی خانه زشت

معماران اظهار داشتند: ” استفاده تخیلی از رنگ ها در تمام طول پروژه ادامه پیدا کرده است، با دیوار دور حمام که به رنگ صورتی کم رنگی است در میان فضای مطالعه با سقفی بلند و اتاق خواب میهمان قرار گرفته است. ”

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen