بازسازی آپارتمان کم عرض در تل آویو با یک پالت رنگ تمام سفید / مهندس معمار Yael Perry

بازسازی آپارتمان کم عرض در تل آویو با یک پالت رنگ تمام سفید / مهندس معمار Yael Perry

بازسازی آپارتمان کم عرض ؛ زمانی که پروژه این آپارتمان کم عرض در تا آویو شروع شد تا به یک خانه برای تعطیلات خانوادگی تبدیل شود، Yael Perry تصمیم گرفت که از پالت رنگ سفید استفاده کند تا فضا از آنچه که هست بزرگ تر به نظر برسد.

این آپارتمان که در قلب شهر تل آویو واقع شده است، ساختمانی دراز و باریک دارد – به اندازه 11 متر طول و 3.3 متر عرض دارد.

Perry قصد خلق فضایی را داشت که بزرگ تر و روشن تر از فضای قبلی باشد، بنابراین تصمیم گرفت که آپارتمان را به صورت تک رنگ دیزاین کند – سفید. او زمین آپارتمان را با پارکت های سفید پوشاند، تمامی دیوارها را به رنگ سفید نقاشی کرد و مبلمان و سرویس های چوبی را به رنگ سفید انتخاب کرد.

ساکنین جدید آپارتمان همچنین ساختار استفاده از تعدادی از مبلمان خودشان در فضا بودند؛ از جمله یک میز ناهارخوری کاری از طراح Eero Aarnio و چهار صندلی مدل کایت از طراح Karim Rashid.

به گفته Perry: ” منحصر به فرد بودن و تک بودن مبلمان، روی پلان این پروژه و دیزاین مفهومی آن تأثیرگذار بود. ”

بازسازی آپارتمان کم عرض
بازسازی آپارتمان کم عرض

” فضا باریک تر از آن بود که بتوانیم هم یک سالن نشیمن کوچک و هم یک سالن ناهارخوری را در آن جای دهیم؛ بنابراین مبلمانی که در سالن نشیمن استفاده می شوند، برای فضای ناهارخوری نیز به کار می روند. ”

قبل از بازسازی، هیچ فضای ذخیره ای در خانه وجود نداشت، هیچ کمد لباسی در اتاق خواب نبود و اتاق فقط یک حمام خیلی کوچک داشت – تمام فاکتورهایی که مناسب زندگی ساکنین جدید نبود، خانواده ای که اغلب پذیرای میهمان می باشند.

Perry تمام دیوارهای داخلی خانه را خراب کرد و یک ورودی جدید برای آن ساخت. او یک کمد سفارشی سفید رنگ در راهروی جدید ساخت و همچنین فضاهایی برای یک ماشین لباسشویی و برای ذخیره وسایل نیز ایجاد کرد.

برای حداکثر استفاده از فضا در آشپزخانه، لوازم الکتریکی به صورت یکپارچه داخل کابینت ها قرار گرفته اند. یک اجاق گاز سیه رنگ نیز انتخاب شده است تا برای ایجاد تضاد در کنار کابینت های سفید فضا به کار رود.

یک دیوار داخلی که سالن نشیمن را از اتاق خواب جدا می کرد با یک کمد تعویض شده است که می تواند به صورت دوطرفه و در هر دو فضا مورد استفاده قرار گیرد. این کمد در سمت سالن نشیمن شامل سطحی است برای نگهداری یک تلویزیون فلت، در حالی که در سمت اتاق خواب به عنوان یک کمد لباس از آن استفاده می شود.

بازسازی آپارتمان کم عرض
بازسازی آپارتمان کم عرض

این فلت یکی از چندین آپارتمان هایی است که در تل آویو وجود دارند و توسط معماران و طراحان محلی، دیزاین داخلی آن ها تغییر داده شده و مدرن شده است.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen