این خانه کوچک برای فضاهای زندگی کوچک طراحی شده است

این خانه کوچک برای فضاهای زندگی کوچک طراحی شده است

این خانه کوچک برای فضاهای زندگی کوچک طراحی شده است

خانه کوچک ؛ Jeff Wilson بعد از یک سال زنگی کردن در یک فضای دخمه مانند 33 فوت مربعی، تنها برای آزمایش و تجربه محدودیت ها و فهمیدن اینکه یک فرد درواقع به چه میزان فضا برای زندگی نیاز دارد، Kasita را خلق کرده است؛

یک خانه کوچک که فقط 352 فوت مربع (32 مترمربع) مساحت دارد و هرچیزی که در یک خانه معمولی پیدا می شود در این خانه نیز وجود دارد.

Kasita به شیوه ای طراحی شده است که می تواند برای فضاهایی با کاربری های بسیار متفاوتی استفاده شود؛ مثلا به عنوان یک مهمانخانه، یک سوییت، یک دفتر کار یا یک استودیو.

هر واحد از این خانه ها، دارای تکنولوژی یکپارچه ای می باشد که شامل نورپردازی شخصی و تنظیمات دما، بلندگوهای نصب شده روی خانه و آیفون تصویری برای در ورودی می باشد.

قبل از اینکه نگاهی به دیزاین فضای داخلی بیندازیم، در اینجا پلان طرح را می بینیم که نحوه ترکیب بندی فضاها را نشان می دهد.

وقتی وارد این خانه می شویم، در ورودی یک راهروی کوچک وجود دارد که درست در سمت راست آن و در کنار در ورودی حمام قرار گرفته است؛ فضایی کاملا مجهز که شامل یک فضای دوش، سرویس بهداشتی و روشویی با کابینت زیرش می شود.

دقیقا در بیرون فضای حمام یک فضای ذخیره به شکل کمد وجود دارد که داخلش طبقه بندی شده است.

آشپزخانه در کنار کمد مذکور واقع شده است و یک گاز رومیزی کوچک و یک مایکروویو همرفتی (با دریافت انرژی از طریق همرفت کار می کند) در بالای آن، همراه با کابینت آشپزخانه و دو میز پیشخوان دیگر در آن وجود دارند.

کانتر سراسری که در سمت چپ آشپزخانه قرار دارد، به عنوان یک میز و فضای کار کوچک نیز استفاده می شود. و هچنین در زیر آن یک یخچال و فریزر به صورت دو فضای کشویی قرار گرفته اند.

در ابتدای میز پیشخوان و در سمت راست آشپزخانه، ماشین لباسشویی قرار گرفته است و پس از آن می توانیم پله هایی چوبی را ببینیم که به سمت پایین و فضای نشیمن می روند و البته به عنوان فضاهای ذخیره به شکل کشوهایی مخفی نیز کاربرد دارند.

فضای بعدی نشیمن خانه می باشد که سقفی با ارتفاع فقط 10 فوت دارد. یک کاناپه با دیزاینی معمولی با فضا ترکیب شده است و همچنین یک تخت خواب را در خود پنهان می کند.

طراحی داخلی خانه کوچک
طراحی داخلی خانه کوچک

این کاناپه می تواند تنها با کشیده شدن به سمت بیرون به یک تخت خواب با سایز بزرگ (Queen-size) تبدیل شود. بخش های کناری چارچوب کاناپه پس از تبدیل، به عنوان میزهای کناری تخت خواب استفاده می شوند.

در انتهای فضای واحد، یک سکو بالاتر از طبقه نشیمن قرار گرفته است که با پنجره هایی که از کف تا سقف کشیده شده اند، احاطه شده است و این امکان را فراهم می کند که فضا با مقدار زیادی نور طبیعی پر شود. یک تلویزیون فلت، توسط یک قفسه مکعب شکل سفید رنگ پنهان شده است و یک کاناپه نیمکتی کوچک نیز برای نشستن روی آن و تماشای تلویزیون در کنارش قرار گرفته است.

طراحی خانه کوچک
طراحی خانه کوچک در فضاهای کوچک

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : contemporist