ایده های الهام بخش برای ساخت پنجره های سفارشی

ساخت پنجره های سفارشی

ایده های الهام بخش برای ساخت پنجره های سفارشی

ایده های الهام بخش برای ساخت پنجره های سفارشی

به منظور ایجاد طراحی داخلی جالب و بدیع لازم نیست رنگ دیوارها را مرجانی کنید یا این که اثاثیه و وسایل غیرمتعارف بخرید. گاهی برای یک تغییر باورنکردنی فقط نیاز است که یکی از اجزای اتاق را تغییر دهید. که در این جا ما برای خلق طراحی های بدیع به تغییر پنجره ها می پردازیم. مطمئنا یکی از کاربردهای اساسی پنجره ها ورود نور طبیعی به داخل اتاق است. اما چه کسی گفته است که پنجره ها خود نمی توانند به عنوان نقطه تمرکز طراحی یک اتاق و یکی از اجزای اصلی آن باشند. برای روشن شدن بحث، ما برخی از نمونه های پنجره های غیر استاندارد و غیرمتعارف را در زیر آورده ایم تا از آن ها الهام بگیرید.

1-شبیه پنجره های کابین کشتی

ساخت پنجره های سفارشی

بدون شک ساخت پنجره های سفارشی دایره ای مدت های طولانی است که مورد محبوبیت طراحان و طرفداران وسایل خارق العاده و غیرمعمول  قرار گرفته است. شما در تعداد و اندازه های این پنجره ها محدودیتی ندارید و می توانید چند پنجره ی دایره ای با قطرهای متفاوت در کنار هم نصب کنید. این پنجره ها را بیشتر در حمام ها می توان مشاهده کرد.

این ایده در هتل Dream Downtown واقع در نیویورک پیاده شده است که در آن تمام توجه ها به سمت این پنجره های سفارشی جذاب با قطرهای متفاوت جلب می شود.

2- عادت شکنی

ساخت پنجره های سفارشی

 

حتی معمولی ترین اتاق ها را می توان با تغییر پنجره های آن به اشکال هندسی نامنظم به اتاقی بدیع و خارق العاده تبدیل کرد. و به عنوان جزئیات فریم قسمتی از پنجره که باز و بسته می شود سیاه باشد که  آن را متمایز و برجسته تر نشان دهد. توصیه می شود که فریم آن از بیرون خانه هم سیاه باشد.

3-جمع متعارف و غیر متعارف

ساخت پنجره های سفارشی

برای خلق طراحی خارق العاده و بدیع نیاز نیست که شکل پنجره ها را حتما به اشکال نامنظم مربعی دربیاورید. بلکه به سادگی می توانید شکل همان پنجره ی معمولی و مرسوم را 45 درجه بچرخانید تا به هدف خود برسید.

4-پنجره مثلثی

ساخت پنجره های سفارشی

مستطیل، مربع، ذوزنقه و…هیچ کس با این اشکال شبه مربعی متعجب نمی شود. اما پنجره های مثلثی مثل آن چه در عکس می بینید جدید و بکر هستند. با این حال این ایده را فقط می توان در اتاق زیر شیروانی اعمال کرد.

5-ترکیب پنجره مثلثی و مربعی

ساخت پنجره های سفارشی

همانطور که گفته شد پنجره های کامل مثلثی بهترین راه حل نیستند اما اگر آن ها را با یک پنجره ی مربعی ترکیب کنید می توانید فضایی خارق العاده بسازید که هم از نظر بصری زیباست و هم از نظر عملی کاربردی است. این نه تنها یک پنجره است بلکه یک دیوار با چشم اندازی وسیع است.

6-طراحی تعجب برانگیز

ساخت پنجره های سفارشی

اگر شما پنجره ای با دید وسیع می خواهید که در عین حال شکل معمولی نداشته باشد. می توانید ایده ی پنجره های سه بعدی را به کار بگیرید. این پنجره قسمت های فرورفته و بیرون زده ای دارد که در ساخت این قسمت ها و تعداد آن ها محدودیتی ندارید.

7-پنجره های کلاسیک

ساخت پنجره های سفارشی

آیا کسی سبک طراحی کلاسیک را دوست دارد؟ پنجره های بزرگ به سبک کلاسیک بهترین راه حل برای کسانی است که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند. این پنجره ها نه تنها هارمونی زیادی با اتاق دارند بلکه با شخصیت صاحبخانه نیز هماهنگی دارند.

8-پنجره های سبک جدید

ساخت پنجره های سفارشی

در این پنجره ها نه تنها از گوشه های تیز خبری نیست بلکه خطوط صاف و مستقیم را نیز در آن نمی توان مشاهده کرد. تنها نکته ی منفی این پنجره این است که به سختی باز می شود. چنین ساختاری در پنجره های سفینه فضایی دیده می شود که مسلماً پنجره های سفینه فضایی نباید باز شوند.

9-بدیع و کاربردی

ساخت پنجره های سفارشی
ساخت پنجره های سفارشی

آیا شما پنجره ای خارق العاده و غیر قابل تصور می خواهید که در عین حال امکان باز شدن و تهویه هوا را داشته باشد.(بر خلاف مثال قبل). پس یک پنجره ی استاندارد و معمولی را در کنار پنجره ی مبتکرانه ی خود نصب کنید تا مشکل تصفیه ی هوا نیز حل شود.

منبع:jrnewmedia

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

ایده های عملکردی پنجره های مدرن برای حفاظت از حریم خصوصى و ایجاد سبک

اهمیت و طراحی پنجره ها در معماری داخلی

طراحی پنجره ها در دکوراسیون داخلی

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید