ایده های متنوع دکوراتیو ؛ مناسب برای هر سلیقه ای در دکوراسیون سالن پذیرایی !

ایده های متفاوت در دکوراسیون داخلی

ایده های متنوع دکوراتیو ؛ مناسب برای هر سلیقه ای در دکوراسیون سالن پذیرایی !

ایده های متنوع دکوراتیو : در گذشته در خانه های بزرگ سالن پذیرایی تنها برای مهمان ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه کاربرد سالن پذیرایی تغییر کرده است. به دلیل کوچک تر شدن خانه ها، اکنون سالن پذیرایی نیز مانند سالن نشیمن به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیرد، اما با وجود کوچک تر شدن آن هم چنان نیز سالن پذیرایی در دکوراسیون داخلی از اهمیت و ویژگی بالایی برخوردار است. با ایده های متنوع دکوراتیو می توانید سالن پذیرایی را هم برای خود و هم برای مهمان ها به مکانی راحت و زیبا تبدیل کنید. اما چه باید کرد؟ گاهی تنها یک شی کوچک می تواند تغییری بسیار بزرگ در دکوراسیون ایجاد کند. به همین دلیل برای دکوراسیون سالن پذیرایی بهتر است که ترند های مطرح در دکوراسیون داخلی را دنبال کرده، نمونه های الهام بخش را بررسی کرده و درب خانه را برای تغییرات جدید باز کنید! برای این که با ایده های متنوع دکوراتیو در دکوراسیون داخلی آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

ایده های متفاوت در دکوراسیون داخلی

شاید از نظر شما بهترین و زیبا ترین مبل ها را در اختیار داشته باشید، اما برای این که بتوانید فضایی شیک و زیبا ایجاد کنید باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. برخی از جزئیات هستند که به شما این امکان را می دهند تا به سالنی شیک و کاربردی دست پیدا کنید.

  1. یک کلکسیون به رنگ نقره ای تهیه کنید!

اگر به اشیاء دکوری و اکسسوار های چشمگیر و مجلل علاقه مند هستید، اکسسوار های نقره ای برای شما انتخاب مناسبی خواهند بود. امروزه در خانه های مدرن از لوازم نقره ای و برنزی بیشتر از اکسسوار های طلایی استفاده می شود. می توانید بر روی یکی از دیوار های سالن از یک کلکسیون سینی های نقره ای برای دکوراسیون دیوار استفاده کنید. شاید تصور کردن این دکوراسیون به نظر شما کمی عجیب باشد، اما با اجرای آن متوجه ظاهر زیبایی که در سالن ایجاد می شود خواهید شد. به ویژه اگر رنگ دیوار به رنگ آبی باشد، از هماهنگی زیبای رنگ نقره ای و رنگ آبی شگف زده خواهید شد.

 

  1. از گل های طبیعی استفاده کنید:

گل های طبیعی همیشه انرژی مکان را افزایش داده و هم با بوی مطبوع و هم با ظاهر زیبای خود باعث می شوند تا حس بهتری را تجربه کنید. به همین دلیل تلاش کنید تا از گل های طبیعی بیشتر در خانه استفاده کنید. شاید یک گلدان بزرگ نتواند انتظار شما را برآورده کند، اما یک دسته گل طبیعی فضای سالن را به طور کلی تغییر خواهد داد. برای مثال گل ادریسی با ظاهر بزرگ و چشمگیری که دارد، بوی مطبوع خود را در تمام نقاط خانه گسترش داده و از گل های دیگر نیز مقاوم تر است. در یک گلدان شیشه ای و زیبا چند عدد گل ادریسی آبی رنگ قرار داده و آن را در مناسب ترین مکان خانه بگذارید. اکنون بر روی مبل نشسته از لحظه های خود لذت ببرید.

از گل های طبیعی استفاده کنید

  1. در مبلمانی با رنگ خنثی از کوسن های طرح دار استفاده کنید:

در سال های اخیر رنگ های خنثی به رنگی محبوب برای مبلمان تبدیل شده اند. هر چه قدر هم که به دکوراسیون ساده علاقه مند باشید، لازم است که گاهی این سادگی را به تحرک در بیاورید. در این مورد کوسن های طرح دار برای سالن پذیرایی انتخاب مناسبی هستند. برای مثال می توانید بر روی مبلی به رنگ خنثی از کوسنی با طرح گل و یا طرح هندسی استفاده کنید. امروزه پیدا کردن پارچه طرح داری که مناسب با سلیقه شما باشد کار سختی نیست. برای این که آن چه را که در ذهن خود دارید در سالن پذیرایی اجرا کنید می توانید این کوسن ها را با سلیقه شخصی خود آماده کنید. برای این کار به راحتی می توانید روش های آسان و متنوع آماده کردن کوسن ها در خانه را یاد بگیرید.

در مبلمانی با رنگ خنثی از کوسن های طرح دار استفاده کنید

  1. فرشی طرح دار انتخاب کنید:

امروزه فرش ها دیگر مانند گذشته تمام کف خانه را نمی پوشانند. در این دوران فرش ها به جای این که کف خانه را به طور کامل بپوشانند، تبدیل به اکسسوار هایی شده اند که دکوراسیون خانه را کامل می کنند. به همین دلیل لازم است که فرشی که به عنوان وسیله ای دکوری در خانه مورد استفاده قرار می گیرد، توجه ها را به خود جلب کند. با انتخاب فرش های طرح دار فضای شیک تری را ایجاد خواهید کرد. فرشی ساده، تک رنگ و بدون طرح در دکوراسیون خانه محو شده و هیچ تاثیر دکوراتیوی ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل انتخاب فرشی با طرح های هندسی و دارای حداقل 2 رنگ ظاهر زیبایی به دکوراسیون اتاق پذیرایی بخشیده و انتخاب مناسبی خواهد بود.

فرشی با طرح های هندسی و دارای حداقل 2 رنگ ظاهر زیبایی به دکوراسیون اتاق پذیرایی

  1. یک رنگ درخشان به محیط اضافه کنید:

یکی از ایده های متنوع دکوراتیو محبوبی که در سال های اخیر در دکوراسیون سالن پذیرایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از یک رنگ درخشان به عنوان  رنگ خوش آمد گویی است! دلیل این نوع نام گذاری این است که زمانی که فردی وارد سالن پذیرایی می شود این رنگ تمام توجه ها را به خود جلب می کند. در سالنی با رنگ های سیاه و سفید می توانید از رنگ زرد به عنوان رنگ خوش آمد گویی استفاده کنید. برای مثال یک اکسسوار، میز عسلی و یا تابلویی زرد رنگ را در سالن به کار ببرید. انتخاب با شما است، می توانید تنها در یک وسیله از این رنگ استفاده کنید تا زمانی که فردی وارد سالن می شود توجه  او را به خود جلب کند. در سالنی با رنگ های سفید و آبی نیز استفاده از رنگ نارنجی بسیار زیبا خواهد بود.

اکسسوار، میز عسلی و یا تابلویی زرد رنگ را در سالن

  1. کفپوش به رنگ روشن برای سالن انتخاب کنید:

اگر رنگ کفپوش را به رنگی روشن مانند رنگ سفید انتخاب کنید، راحت تر می توانید دکوراسیونی که طراحی کرده اید را برجسته تر کنید. با انتخاب کفپوش سفید مبلمان نیز از آن چه که هستند شیک تر و چشمگیر دیده خواهند شد. برای مثال انتخاب مبلمانی به رنگ آبی بر روی کفپوش سفید بسیار زیبا دیده خواهد شد. می توانید این رنگ را همان طور که در بالا نیز گفته شد با رنگ نارنجی کامل کنید. زمانی که از این رنگ ها برای سالن پذیرایی استفاده می کنید، بهتر است که رنگ میز و صندلی غذاخوری را نیز به رنگ های روشنی مانند سفید و یا کرم انتخاب کنید.

کفپوش به رنگ روشن برای سالن انتخاب کنید

  1. مکانی برای کتاب خواندن ایجاد کنید.

اگر می خواهید در سالن فضایی آرامش بخش ایجاد کنید، یکی از بهترین کار ها ایجاد مکانی در سالن برای کتاب خواندن است. امروزه یکی از محبوب ترین ویژگی ها در طراحی دکوراسیون داخلی همین مکان است. اگر می خواهید در سالن از کتاب استفاده کنید، با قرار دادن یک میز عسلی در کنار یک مبل می توانید مکانی برای کتاب خواندن ایجاد کنید. هم چنین می توانید یکی از دیوار های سالن را به طور کامل با کتابخانه بپوشانید و در نقطه ای نزدیک به کتابخانه با قرار دادن یک میز کوچک و یک مبل تک نفره مکانی راحت و آرام برای کتاب خواندن بسازید. استفاده از چند شمع در این مکان نیز علاوه بر ایجاد ظاهری شیک، کمک می کند تا در هنگام کتاب خواندن به فضایی مناسب و دلنشین دست پیدا کنید.

سالن برای کتاب خواندن است. امروزه یکی از محبوب ترین ویژگی ها در طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

 

 

ایده های متنوع دکوراتیو

تحریریه پویانو