ایده‌هایی برای بزرگتر کردن فضای اتاق نشیمن

ایده‌هایی برای بزرگتر کردن فضای اتاق نشیمن

ایده‌هایی برای بزرگتر کردن فضای اتاق نشیمن ؛ اتاق نشیمن نخستین فضایی است که بازدیدکنندگان از منزل شما هنگام ورود، با آن مواجه خواهند شد و این فضا احساس مهمانان شما را در مورد سایر فضاهای منزل شما، شکل خواهد داد. همچنین اتاق نشمین شما فضایی است برای گذراندن اوقات فراغت با دوستان و استراحت با خانواده و طراحی این فضا باید منعکس کننده این کاربردها باشد.

با وجود اینکه برای بزرگتر نشان دادن فضا به طور معمول هزینه زیادی باید متحمل شد، راه‌های زیادی برای بزرگتر نشان دادن وجود دارند که اجرای آن‌ها آسان خواهد بود و هزینه کمتری خواهد داشت. ایده‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، خلاقانه، کم هزینه و آسان هستند.

ایجاد تمرکز بر کف فضای نشیمن

2

کف بخش مهمی از مساحت فضا را در برمی‌گیرد، بنابراین یکی از موثرترین فضاها دراتاق نشمین شما است. از یک ماده مانند چوب یا فرش به عنوان کفپوش در فضای نشیمن و در مجاورت آن با اتاق‌ها استفاده شود تا فضا به لحاظ بصری گسترش یافته و روندی در طراحی دکوراسیون شما ایجاد شود. در همین راستا می‌بایست از ایجاد کنتراست در پوشش کف جلوگیری کرد؛ تا وقفه‌ای در دیدن فضای نشیمن ایجاد نشود. از مبل راحتی و کابینت‌های پایه دار استفاده کنید تا صفحه‌ای از چوب و یا پارچه به طور ناگهانی دید کف را قطع نکند و به جای آن زمین در زیر مبلمان محو گردد.

استفاده بهینه از دیوارها

3

محل برخورد دیوارها به زمین، اندازه فضا را به لحاظ فیزیکی و دیداری تعریف خواهد کرد. محل قرارگیری دیوارها را بدون عملیات ساختمان سازی و نیروی کار نمی‌توان تغییر داد، ولی با استفاده از دکوراسیون مناسب اتاق نشیمن و تاکید بر ارتفاع دیوار نگاه بیننده به سمت بالا حرکت کرده و فضا بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. برای تحقق این امر پرده‌هایی به ارتفاع کف تا سقف و نزدیک به سقف نصب کرده و از قفسه‌های کتاب بلند استفاده کنید تا نگاه میهمانان را به سمت بالا حرکت دهید.  

سازماندهی برای جریان حرکت مناسب در فضا

4حرکت بدون وقفه در فضا یکی از نشانه‌های یک فضای بزرگ است، بنابراین مبلمان خود را به گونه‌ای بچینید که امکان حرکت همه افراد از محلی به محل دیگر به راحتی فراهم شود. پیش بینی کنید که افراد چگونه وارد اتاق می‌شوند و احتمال رفتن ان‌ها به کدام فضا بیشتر است، مثلا به سمت مبل و یا میز و صندلی، سپس مبلمان را بچینید. به این ترتیب افراد می‌توانند بدون انسداد در مسیر حرکت کنند.

یک نقطه کانونی به فضا اضافه کنید

5بر یک نقطه کانونی و یا قطعه‌ای مهم تاکید کنید تا توجه افراد را از اندازه فضا منحرف کنید. این نقطه کانونی می‌تواند هرچیزی باشد، از یک دیوار با پوشش خاص گرفته تا مبلمانی خاص و تاکیدی که با سایر دیوارها دارای تضاد است. گزینه دیگر افزودن لوازم جانبی متضاد است. به دنبال شئ ای باشید تا متفاوت از سایر وسایل دکوراسیون شما باشد. برای مثال، اگر شما در درجه اول بر وسایل سنتی تاکید دارید، از وسیله‌ای آوانگارد استفاده کنید مانند هنر مدرن. اگر مبلمان مینیمال را ترجیح می‌دهید، وسیله‌ای سنتی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید، مانند یک گنجه قدیمی.

از آیینه برای انعکاس نور استفاده کنید

6آیینه‌ها دیوارها را به اطراف هل می‌دهند و نور را منعکس می‌کنند، در نتیجه فضا بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. از آیینه روبروی جذاب‌ترین بخش دکوراسیون خود استفاده کنید. مانند گل‌ها، پرده‌ها و یا پنجره‌هایی که باشکوه هستند تا زیبایی منعکس شده و دیدی لذت بخش بوجود آید. از استفاده از دیوارهایی که به طور کامل با آیینه پوشیده شده‌اند اجتناب کنید، زیرا ممکن است فضا را مبهم و پیچیده بنمایانند و از زیبایی فضا بکاهند. در عوض از آیینه‌ی بزرگ قاب شده که به روی زمین قرار میگیرد استفاده کنید و یا تعدادی آیینه کوچکتر را در کنار هم روی دیوار نصب کنید.

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| علمی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

چیدمان اتاق های نشیمن کوچک

آپارتمان کوچک با حداکثر بهره گیری از فضا در دکوراسیون داخلی منزل

طراحى خانه هایى کوچک با متراژ زیر ۵۰ متر مربع

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید