انواع طراحی حمام و سرویس برای احساس راحتی بیشتر

انواع طراحی حمام و سرویس برای احساس راحتی بیشتر

انواع طراحی حمام و سرویس ؛ حمام در درجه اول جایی از خانه است که ما در آن تمیز و پاکیزه می‌شویم. بیشتر اوقات حمام شامل یک توالت یا وان نیز می‌باشد. بدون شک، این مکان برای ما از نظر احساس راحتی و پاکیزگی بسیار اهمیت دارد. برای داشتن یک حمام خوب و راحت مهم است چند چیز را در طراحی دکوراسیون آن در نظر بگیرید. به علاوه باید لوازم، صندلی یا نیمکت و وسایل مناسب برای قرار دادن در آن انتخاب کنید تا مطمئن باشید که تمام چیزهای مورد نیاز را تامین کرده‌اید.

اگر واقعا می‌خواهید حمام پرزرق و برقی داشته باشید که فراتر از ویژگی راحت بودن را داشته باشد آنگاه در این جا چند توصیه آورده شده که شما را در دیزاین حمام تان کمک می کند.

انواع طراحی حمام و سرویس
انواع طراحی حمام و سرویس

1-همیشه باید به نیازهای افراد اصلی استفاده کننده از آن توجه کنید

این ویژگی مهم است چرا که باید متریال‌ها و ویژگی‌های حمام را براساس نیازتان انتخاب کنید. حمامی که برای استفاده کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشد و شما باید از ویژگی‌های مختلفی برای آن استفاده کنید.

برای حمام کودک، از سطوح غیرلغزان و لبه های گرد استفاده کنید تا از آسیب جلوگیری شود. به علاوه می‌توانید از تشک های ضد لغزش یا ترمز فرش نیز استفاده کنید. برای راحتی افراد ناتوان میله های دستگیره در کنار دیوار و نزدیک توالت نصب کنید. از سینک های نصب شده روی دیوار استفاده کنید تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند بتوانند به آسانی به اندازه کافی به آن نزدیک شوند.

2-استفاده حداکثری از فضا

استفاده حداکثری از فضای حمام مهم است چرا که باعث راحتی بیشتر در حمام می‌گردد. این اصلا خوشایند نیست که وارد حمامی شوید که به سختی در آن می‌توانید بایستید یا جابه جا شوید.

فضای کافی برای نشستن، ایستادن و گرفتن در داخل و بیرون وان حمام یا قسمت دوش فراهم کنید تا فضای کافی برای تردد و جابه جا شدن آسان باشد.

به علاوه می‌توانید برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی از شلف های شیشه‌ای استفاده کنید. یک طرح رنگی خوب می‌تواند حمام کوچک شما را بزرگتر نشان دهد. در حمامی که پر از خطوط صاف و زاویه ای است می‌توانید اشکال انحنادار اضافه کنید تا به آن جذابیت بخشید. استفاده و نصب آینه‌ها، پنجره‌ها و شیشه‌ها به طور هدفمند در حمام حس دلباز بودن را القا می‌کند و باعث بازتاب بیشتر نور در سرتاسر فضای حمام می‌گردد.

انواع طراحی حمام و سرویس

3-استفاده از سقف کاذب

بعضی از حمام و سرویس‌های بهداشتی دارای سقف بسیار بلندی هستند که وقتی در آن هستید احساس بودن در یک جعبه را دارید. برای خودداری از آن از سقف‌های کاذب با لوازم روشنایی مناسب استفاده کنید. این تا حد زیادی می‌تواند جلوه حمام تان را بهبود بخشد. دکوراسیون خوب سقف می‌تواند محیط درون حمام شما را بهتر کند.

4-استفاده از فضاهای ذخیره سازی هوشمندانه

اگر نمی‌خواهید فضای حمام تان شلوغ و به هم‌ریخته به نظر برسد، فضاهای ذخیره سازی خوبی در آن تعبیه کنید. می‌توانید مکان‌هایی برای قرار دادن مواد شویند، داروها، اسباب بازی کودکان در آن قرار دهید. یک کابینت روشویی برای حمام خود انتخاب کنید که نه تنها جایی برای قرار دادن لوازم مربوط به توالت است بلکه نمای حمام تان را نیز شیک تر کند. می‌توانید از کابینت‌هایی استفاده کنید که از کف تا سقف کشیده اند تا فضای وسیعی داشته باشید.

5- تهویه مناسب

پنجره‌ها نور طبیعی و تهویه مناسبی فراهم می‌کنند. به علاوه از یک فن تهویه هم می‌توانید استفاده کنید. باید اندازه مناسبی برای فن حمام تان انتخاب کنید و این با توجه به حجم فضای تان به دست می‌آید. حجم فضای شما باید با تعداد تغییر هوای مورد نیاز در یک ساعت که برای حمام عدد 20 است ضرب شود. آنگاه باید فن تهویه ای خریداری کنید که مناسب حمام شماست و میزان گردش هوای مورد نیاز را که در مرحله قبل به دست آوردید فراهم می‌کند.

6- انتخاب رنگ

رنگ سفید همیشه برای حمام ها مناسب بوده چرا که ظاهری درخشان و پاکیزه فراهم می‌کند که با هر نوع سبک طراحی متناسب می‌گردد. برخی افراد از رنگ‌های پاستلی و دیگر رنگ‌های تیره نیز استفاده می‌کنند. هر رنگی که انتخاب کنید فقط باید مطمئن باشید که مکمل یکدیگر هستند و جلوه تمیز و دعوت کننده‌ای فراهم می‌کنند.

مهمترین چیز در مورد حمام نظافت و پاکیزگی آن است که به همین دلیل سفید رنگ ارجح برای حمام و سرویس به شمار می‌رود. شما می‌توانید کل حمام تان را سفید کرده و تنها از چند رنگ دیگر به عنوان ویژگی‌های تاکیدی استفاده کنید.

انواع طراحی حمام و سرویس
انواع طراحی حمام و سرویس

7- استفاده از کفپوش مناسب

از تایل‌های سرامیکی برای کفپوش استفاده کنید. آن می‌تواند فضای پاکیزه و مرتبی را فراهم کند که نگهداری از آن نیز آسان است. از این ها می‌توانید برای پوشاندن قسمتی از کفپوش حمام یا کل آن استفاده کنید. از تایل هایی با اندازه های مختلف برای دیوار و کفپوش استفاده کنید. از آن جایی که اندازه ها و طرح های تایل گسترده ای در بازار وجود دارد شما می‌توانید چیزی را انتخاب کنید که با دیزاین حمام تان هماهنگ است. به علاوه از رنگ ملات بین کاشی با رنگ متفاوت نیز می‌توانید استفاده کنید.

انواع طراحی حمام و سرویس
انواع طراحی حمام و سرویس

8-انتخاب لوازم حمام

لوازم حمام تان را به درستی انتخاب کنید. از آن ها در مقدار زیاد استفاده نکنید چرا که ممکن است حمام شما را شلوغ نشان بدهند. به علاوه باید به سبک و نوع دیزاینی که برای حمام تان می‌خواهید نیز توجه کنید. در حمام معمولا وسایلی چون جاصابونی، جای دستمال توالت، کابینت دارو، استند مسواک، میله حوله و دیگر لوازم مورد نیاز هستند. به علاوه حتی می‌توانید از اشیاء دکوری نظیر چراغ ها، گیاهان، گل ها، سنگ ها و غیره نیز استفاده کنید.

9-انتخاب وسایل و اثاثیه مناسب برای حمام

برای به حداکثر رساندن فضا، شما می‌توانید از سینک، محفظه دوش و وان حمامی استفاده کنید که می توان آن ها را در گوشه نصب کرد. اندازه و مدل مناسبی برای سینک خود انتخاب کنید. به علاوه می‌توانید کابینت، چهارپایه یا آویز دیواری نصب کنید. برخی ها درون حمام یک مبل یا صندلی برای راحتی بیشتر قرار می‌دهند. شما در انتخاب مبلمان تان واقعا می‌توانید خلاقیت به خرج داده و چیزی را انتخاب کنید که مناسب سبک طراحی حمام شماست. حتی از میزهای آرایش آنتیک هم می‌توانید به عنوان کابینت حمام استفاده کنید. اندازه و شکل مناسبی برای وان حمام و قسمت دوش انتخاب کنید. برخی ها از حمام ها دارای سونا، جکوزی و سالن ماساژ نیز هستند. با سفارشی سازی حمام خود به آن جلوه ای منحصربه فرد دهید.

به علاوه می‌توانید از بتن یا سنگ به عنوان متریال پوششی که ظاهری سرد و تمیز دارد نیز استفاده کنید.

انواع طراحی حمام و سرویس
انواع طراحی حمام و سرویس

10-انتخاب لوازم روشنایی

لوازم حمام شما تا حد زیادی روی جلوه کلی حمام شما تاثیرگذار هستند. اگر بخواهیم در مورد لوازم روشنایی صحبت کنیم می‌توانید از چراغ های کرومی که امروزه برای استفاده در حمام ها متداول شده اند استفاده کنید. شما حتی می‌توانید آینه هایی در سایزها و اشکال مختلف را در حمام خود نصب کنید.

از لوازم روشنایی مختلفی برای حمام خود می‌توانید استفاده کنید اما چهار چیز مهم را به یاد داشته باشید تم، اندازه، راحتی و ماندگاری آن اشیاء.

انتخاب درست لوازم روشنایی جلوه و ظاهر حمام تان را زیباتر می‌کند.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover