انواع الگو های کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

انواع الگو های کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

انواع الگو های کاغذ دیواری ؛ گزینش الگوی مناسب، یکی از گام های مهم انتخاب کاغذ دیواری به شمار می رود. یک الگوی مناسب باید در تناسب با سبک دکوراسیون و لوازم منزل قرار گرفته و مکمل سبک کلی فضا باشد. وجود الگوهای متنوع و متفاوت در میان انواع مدل کاغذ دیواری ، انتخاب بهترین طرح را به یک فرایند سخت تبدیل می کند؛ فرایندی که عموما ما را سردرگم کرده و در میان انبوهی از گزینه ها بلاتکلیف باقی خواهد گذاشت. برای جلوگیری از این سردرگمی، بهتر است مجموعه های مختلف الگوهای کاغذ دیواری را با توجه به سبک هر یک شناخته و با این شناخت به مرحله انتخاب قدم بگذاریم. در اینجا ما شما را با گروه های اصلی تشکیل دهنده الگوهای مذکور آشنا خواهیم کرد. این آشنایی به شما کمک خواهد کرد تا سبک و طرح کاغذ دیواری مناسب فضای مد نظر خود را پیش از درگیر شدن با گزینه های پیش رو در نظر بگیرید.

با پویانو همراه باشید و انواع الگو های کاغذ دیواری را به سادگی بشناسید.

طرح نوگرایانه

طرح های نوگرایانه کاغذ دیواری یکی از جذاب ترین انواع الگو های کاغذ دیواری هستند. این الگوها که به تازگی جای خود را در میان طرح های دیگر باز کرده اند، تقریبا از هیچ قانون خاصی پیروی نمی کنند و همین موضوع آن ها را به طرح های نوآورانه و متفاوت تبدیل کرده است. در این الگوها شما می توانید ایده های جدید و متمایز را به خوبی مشاهده کنید که با خلاقیت و ابتکار انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته اند. این طرح ها عموما به این خاطر از دیگر الگوهای موجود متمایز می شوند که در طراحی آنان از یک روند فکری باز استفاده شده است. طرح هایی که می توان آن ها را به این سبک اختصاص داد، شامل الگوهایی می شوند که شاید در دیگر طرح ها کمتر دیده باشید. از این طرح ها تقریبا می توانید با توجه به نوع آن ها در هر فضایی استفاده کنید.

طرح گلدار

طرح گلدار یکی از الگوهای شناخته شده کاغذ دیواری به شمار می رود. این طرح از دیرباز زینت بخش دکوراسیون بسیاری از منازل بوده و هنوز هم به عنوان یکی از الگوهای پر طرفدار شناخته می شود. طرح های گلدار می توانند از گل هایی در اندازه ریز یا درشت تشکیل شده باشند. همچنین به تازگی می توان طرح های این سبک را در دو نوع رئال و انتزاعی مشاهد کرد. مسلم است که طرح هایی با الگوی درشت برای استفاده در فضاهای بزرگ و طرح های دارای الگوی ریزتر در فضاهای کوچک تر مناسب خواهند بود. انتخاب نوع مناسب طرح گلدار از میان دو سبک رئال و انتزاعی نیز کاملا بستگی به سلیقه شما در طراحی فضای مورد نظرتان دارد. سبک های رئال دارای گل هایی با شکل طبیعی و واقعی هستند و انواع انتزاعی فرم های ابتکاری و متفاوتی از گل ها را ارائه می دهند.

طرح باروک

الگوی باروک در دسته انواع کلاسیک کاغذ دیواری قرار می گیرد. سبک باروک یک سبک سلطنتی و اشرافی و انتخابی مناسب جهت تجمل بخشیدن به فضای مورد نظر می باشد. اگر سبک دکوراسیون منزل شما جزو مجموعه کلاسیک و زیر شاخه های آن قرار می گیرد، می توانید این نوع کاغذ دیواری را به عنوان یک گزینه خوب در ذهن خود داشته باشید. در طرح های باروک که به صورت عمومی با نام کلاسیک نیز شناخته و عرضه می شود، فرم ها حالت تجملاتی به خود گرفته و تزیینات بیشتر و ریزتری به همراه دارند. این طرح می تواند برای استفاده در فضای پذیرایی منازلی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند، بسیار مناسب باشد.

طرح تجملاتی

طرح های تجملاتی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با انواع کلاسیک یا باروک ندارند. این طرح ها در الگوی کلی و سبک طراحی تا حدود زیادی شبیه به سبک کلاسیک طراحی شده و کمابیش از همان خصوصیات برخوردار می باشند. شاید تنها تفاوت این سبک با انواع باروک در این باشد که در این سبک می توان فرم های متنوع تر و آزادانه تری را مشاهده کرد که عموما با استفاده از متریال های خاص در واکنش به نور ظاهر خیره کننده و محسور کننده ای به خود می گیرند. طرح های تجملاتی برای استفاده در فضاهایی که می خواهید بسیار مجلل و باشکوه به نظر برسند، مناسب خواهد بود.

طرح رمانتیک

سبک رمانتیک در انواع کاغذ دیواری به الگوهایی نسبت داده می شود که یادآور خاطرات و تجلی کننده رویاها هستند. این سبک به کلی با احساسات شما سر و کار داشته و با سلیقه شخصی تان در ارتباط است. کلیه طرح های احساسی کلاسیک و مدرن را می توان در این دسته قرار داد. در این طرح ها عموما با الگوهایی مثل نقش پرندگان، گل ها، شاخه ها و دیگر عناصری که به عنوان تجلی کنندگان احساس و عواطف شناخته می شوند رو به رو می شوید. این طرح ها عموما رنگ های آرامش بخش و ملایمی نیز دارند و می توانند برای استفاده در فضای نشیمن و اتاق خواب مناسب باشند.

طرح هندسی

طرح های هندسی، همان طور که از نامشان پیداست، از در کنار هم قرار گرفتن اشکال هندسی به وجود می آیند. این طرح ها عموما دارای نظم و اندازه مشخصی هستند که در کل الو تکرار شده و معین خواهد بود. طرح های هندسی را با توجه به الگوی به کار رفته در طراحی شان می توان در ترکیب با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن به کار برد، اما به طور کلی این طرح ها در فضاهایی که به سبک معاصر طراحی شده اند، تناسب بیشتری با دیگر عناصر پیدا کرده و بهتر جواب خواهند داد. این موضوع به این خاطر است که اشکال هندسی تشکیل دهنده مبلمان مدرن نسبت به طرح های تجملاتی و دارای فرم آزاد، شباهت بیشتری به الگوی این طرح کاغذ دیواری دارند.

طرح راه راه

طرح راه راه از دیگر انواع الگو های کاغذ دیواری به شمار می رود که از گذشته به وفور در طراحی دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می گرفته است و امروزه نیز به عنوان یکی از گزینه های همیشگی افراد در انتخاب نوع کاغذ دیواری حضور ثابت دارد. طرح های راه راه معمولا همیشه طرفداران مخصوص به خودشان را دارند و به این زودی ها نیز از مد نمی افتند. این طرح ها قابلیت ترکیب با سبک دکوراسیون هر فضایی را دارند و از این رو می توان اطمینان حاصل کرد که انتخاب آن ها در همنشینی با دکوراسیون مدرن یا کلاسیک شما به خوبی جواب خواهد داد. طرح های راه راه قابلیت این را نیز دارند که بسته به جهت قرار گیری خطوطشان، سطح مورد نظر را بلندتر از آن چه هست، نشان دهند.

طرح کودکانه

از دیگر انواع الگو های کاغذ دیواری که همیشه در هنگام انتخاب کاغذ دیواری منازل، مورد توجه قرار می گیرد، طرح کودکانه است. طرح های کودکانه، همان طور که از اسمشان بر می آید، صرفا مخصوص طراحی دکوراسیون فضای اتاق خواب کودک طراحی شده اند. این طرح ها عموما با توجه به علایق کودکان و با در نظر گرفتن احساسات و سلیقه آن ها در نظر گرفته می شوند. طرح های کودکانه، از آن جا که به صورت اختصاصی طراحی می شوند، می توانند انتخاب شما را در این راستا بسیار ساده تر کنند. تنوع طرح های کودکانه از انواع هندسی تا ارگانیک متفاوت هستند و طیف وسیعی از نقش و نگارهای مورد علاقه کودکان را در بر می گیرند.

طرح دهه هفتاد

سبک دهه هفتاد میلادی با وجود آن که مدت زیادی از ابداع آن می گذرد، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و امروزه نیز به عنوان یکی از الگوهای جذاب و مورد علاقه افراد کاربرد دارد. در این طرح با توجه به سبک و نوع فکر آن دوران، رنگ ها و الگوها با جسارت بیشتری به کار گرفته شده و مجموعه ای از طرح های خاص و جذاب را که یادآور این دوران است، به وجود می آورند. طرح های دهه هفتادی را عموما با رنگ های شاد و خاص آن می شناسند که در قالب الگوهای مختلف به نمایش گذاشته می شوند. این طرح ها می توانند در هر فضایی و با هر کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند که جزو مزیت های آن ها به شمار می رود.

انواع الگو های کاغذ دیواری

 

 

 

 

انواع الگو های کاغذ دیواری

تحریریه پویانو