انتخاب مبل تک : چطور یک مبل متفاوت را با دکوراسیون منزل ست کنیم؟

انتخاب مبل تک : چطور یک مبل متفاوت را با دکوراسیون منزل ست کنیم؟

انتخاب مبل تک : بسیاری از شما به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا می شود یک مبل تک با طرح و رنگ متفاوت را با دیگر مبلمان و دکوراسیون منزل ست کرد؟ پاسخ سوال تان مثبت است. کار نشد ندارد؛ به شرطی که برای انجام آن شهامت به خرج دهید و کمی مصر باشید.

اگر به دنبال یک مبل تک هستید یا یکی از مبل های قدیمی تان سالم و بی عیب و نقش است و شما مایل هستید آن را در چیدمان فضا به کار بگیرید، اما احساس می کنید به دلایلی نمی توانید از بابت ست شدن آن با دیگر مبلمان مطمئن باشید، بهتر است این مطلب را دنبال کنید. ما به شما خواهیم گفت که چطور می شود یک مبل تک با ظاهری متفاوت را با دیگر اجزای دکوراسیون ست کرد. همراه پویانو باشید.

یک اتفاق جدید

درس اول این که بدانید دکوراسیون بسیاری از منازل به خاطر پایبند بودن به قوانین و آن چه مرسوم و محبوب است، کلیشه ای و خسته کننده طراحی می شود. برای این که از دام این کلیشه های جا افتاده رها شوید و کمی تفاوت و جذابیت به فضای منزل تان بیاورید، باید مصر باشید که تغییر لازم را ایجاد کنید. به خودتان اجازه ی سرکشی و قانون شکنی بدهید و یک اتفاق جدید را تجربه کنید. مبل تکی را که می خواهید برای نشیمن یا فضای دیگری تهیه کنید با شهامت تمام انتخاب کنید و از باب ست کردن آن نگران نباشید، چون حل می شود.

خودتان را محدود نکنید

به خودتان نگویید که چون رنگ فلان قسمت این طور یا سبک بقیه ی مبل ها آن طور است، باید انتخاب مبل تک خود را حتما در مطابقت کامل با آن ها انجام دهم. هیچ قانونی را به خودتان دیکته نکنید. اگر یک مبل متفاوت از میان ست قدیمی تان جان سالم به در برده و ظاهر سالم و قابل قبولی دارد، هیچ مشکلی برای استفاده از آن در دکوراسیون جدید خود ندارید. بایدها و نبایدها را کنار بگذارید و آن را به هر رنگ و سبکی که هست، پذیرا باشید. مطمئنا راه مناسبی برای هماهنگ کردن این مبل تک با دیگر وسایل وجود دارد.

قانون تناسب رنگ در انتخاب مبل تک جواب می دهد

مبل تکی شما دارای طرح و فرم متفاوت است؟ اولین چیزی که می توانم در رابطه با ست کردن آن با دیگر مبل ها به شما بگویم، این است که می توانید بدون هیچ شکی روی رنگ ها حساب باز کنید. تناسب رنگ یکی از اصول دکوراسیون داخلی است که همیشه حرف اول را می زند و قدرت زیادی هم در تشکیل دادن ظاهر فضا دارد. اگر مبل تکی شما شکلی متفاوت دارد یا دارای طرحی است که در سایر مبل ها دیده نمی شود، هیچ اشکالی ندارد. شما می توانید رنگ ها را نزدیک به هم انتخاب کرده و با هم ست کنید.

کوسن ها؛ راه حل های کوچک و موثر

کوسن ها را به یاری بطلبید! اگر احساس می کنید با وجود تناسب رنگ نتوانسته اید ترکیب نهایی را باب طبع خود درآورید و به عبارت دیگر، هنوز جای چیزی خالی است، احتمالا کوسن ها را از قلم انداخته اید. کوسن ها می توانند در ست کردن یک مبل تکی متفاوت با سایر مبل ها حکم ارتباط دهنده را داشته باشند. کافی است یک کوسن با طرح و رنگی مشابه مبل تکی خود تهیه کرده و روی مبل دیگر قرار دهید. خواهید دید که این راه حل کوچک به خوبی تاثیرش را نشان می دهد.

وقتی جای رنگ خالی است

گاهی اوقات اصول چیدمان و طراحی داخلی به صورت ناخودآگاه ما را به سمتی می کشانند که می بینیم فضا به یک قاب عکس خالی از رنگ و روح تبدیل شده است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما بیش از حد درگیر اصول شده باشید. برای مثال، اگر کاناپه ی شما رنگی خنثی دارد، دلیل نمی شود که نتوانید یک مبل تک پایه دار یا کوسنی با رنگ شاد در کنار آن قرار دهید. اگر جای رنگ در فضای منزل تان خالی است، درنگ نکنید و با شجاعت برای انتخاب مبل تکی خوش رنگ و رویی که دیده اید، اقدام کنید.

 

 

 

انتخاب مبل تک

تحریریه پویانو