اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری در دنیای طرح و رنگ دکوراسیون داخلی

اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری در دنیای طرح و رنگ دکوراسیون داخلی

اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری ؛ کاغذ دیواری یکی از پر طرفدارترین های روز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. این کاغذهای دکوراتیو با رنگ و لعاب خود تفاوت و تمایز را به فضای خانه ها می آورند، انواع و اقسام طرح ها در تطابق با همه سلیقه ها را در بر دارند و از همه مهم تر به راحتی نیز قابل نصب هستند. همین موارد است که آن ها را مورد پسند اکثریت قرار می دهد. برای خلق یک فضای زیبا که دقیقا مطابق سلیقه شما طراحی شده باشد، استفاده از کاغذدیواری مناسب یکی از چندین قدمی است که باید برداشته شود.

اگر شما هم به دنیای طرح و رنگ کاغذ دیواری ها علاقه مندید و می خواهید با یک انتخاب درست و مناسب فضای منزلتان را به زیباترین شکل دربیاورید، این مطلب را از دست ندهید.

کاغذدیواری ها به طور کلی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند. البته انواع دیگری هم وجود دارند که با سبک خاص خود این دسته بندی را تحت تاثیر قرار داده و جزو یک دسته مجزا با عنوان تلفیقی قرار می گیرند. به هر حال نکته ای که شما باید در طراحی دکوراسیون خود در نظر داشته باشید این است که کاغذ دیواری باید با سبک مبلمان و لوازم منزلتان یکی بوده و اگر نه دارای تطابق و همخوانی باشد.

رنگ کاغذ دیواری مورد استفاده باید با مبلمان و طیف کلی رنگ های به کار رفته در فضا هماهنگی داشته باشد. در این رابطه گرمی و سردی رنگ ها نیز از نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید.

جدا از رنگی که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید، طرح  کاغذ دیواری آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مد نظر قرار گیرد. برخی کاغذ دیواری ها از الگوی هندسی خاصی پیروی کرده و از کنار هم قرار گرفتن اشکال منظم شکل گرفته اند. در طرف مقابل دسته دیگری وجود دارند که آزادانه تر طراحی شده اند و طرح آن ها از فرم های طبیعی بر گرفته شده است.

بافت کاغذ دیواری از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید به ان دقت داشته باشید. بافت را باید در هماهنگی با فضا در نظر بگیرید. بافت های متفاوت مخصوص فضاهای متفاوت هستند. برای مثال برخی از فضاهای خاص که برای شما جنبه شاخص تری دارند، می توانند با در نظر گرفتن یک کاغذ دیواری با بافت خاص و متفاوت از سایر قسمت ها متمایز شوند. به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری های دارای بافت در کل فضا کار جالبی نیست، چرا که از طرفی چشم را به سرعت خسته می کند و از طرف دیگر یک بافت خاص در صورت استفاده در سطح گسترده جذابیت خود را از دست می دهد.

برخی از انواع کاغذ دیواری در پاسخ به میزان های متفاوت نور ظاهر متفاوتی از خود نشان می دهند. این انواع را نیز بهتر است در قسمت های خاصی از فضا استفاده کنید تا جذابیت خود را به بهترین نحو در معرض نمایش قرار دهند.

کاغذ دیواری شما می تواند در تناسب با مبلمان و وسایل قرار گیرد. در چنین حالتی طرح، رنگ یا هر دوی آن ها می توانند مد نظر قرار داده شوند. اگر به اجرای چنین ایده ای علاقه مندید، با توجه به محدودیت انواع کاغذ دیواری و این که ممکن است یک طرح و رنگ خاص به راحتی قابل یافتن نباشد، بهتر است ابتدا کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس مبلمان و لوازم خود را با آن ست کنید.

یکی از کاربردهای کاغذ دیواری این است که می تواند به یک فضای ساده و بی روح رنگ جدیدی دهد. اگر می خواهید قسمتی از خانه را با یک تغییر اساسی مواجه کنید، انتخاب کاغذ دیواری با طرح و رنگ خاص می تواند گزینه مناسبی باشد.

در صورتی که می خواهید تابلو و دیگر لوازم دکوراتیو خود را به خوبی در معرض نمایش قرار دهید، بهتر است طرح ساده تری برای پس زمینه آن ها انتخاب کنید. در چنین مواقعی یک کاغذ دیواری با طرح نسبتا ساده می تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگر یک دکوراسیون خلوت با مبلمان معدود دارید، به کار بردن یک کاغذ دیواری با طرح شلوغ و شاخص تعادل زیبایی در فضا به وجود می آورد.

برعکس همین اصل را زمانی باید به کار گرفت که دکوراسیون شلوغی دارید. در این مواقع بهتر است یک کاغذ دیواری با طرح خلوت تر انتخاب کنید تا فضا بیش از اندازه آشفته به نظر نرسد.

با رعایت این اصول ساده، شما بهترین انتخاب را از میان حجم عظیم طرح و رنگ کاغذ دیواری های موجود انجام خواهید داد. تناسب ، تعادل و توازن از مهم ترین نکاتی هستند که طی اتخاذ تصمیم خود باید به یاد داشته باشید. در این صورت مناسب ترین فضا را در محل زندگی خود به وجود خواهید آورد.

اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری
اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری
اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری
اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری
اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری
اصول بکارگیری انواع کاغذ دیواری

 

 

 

تحریریه پویانو