5 ایده دکوری برای بازیافت و استفاده از کشوی کمد های قدیمی

5 ایده دکوری برای بازیافت و استفاده از کشوی کمد های قدیمی

استفاده از کشوی کمد های قدیمی ؛ اگر کشوهایی در خانه دارید که دیگر قدیمی و بی‌استفاده شده‌اند و در انباری خاک می‌خورند و تصمیم دارید در اولین فرصت آنها را دور بریزید، کمی دست نگه دارید. می‌توانید این کشوهای به ظاهر به درد نخور را با کمی خلاقیت به وسایلی کاربردی تبدیل کنید. در ادامه به بررسی پنج ایده برای تبدیل کشوهای قدیمی به وسایل کاربردی جدید می‌پردازیم.

  1. کشوی قدیمی خود را به یک جعبه نگه‌دارنده زیورآلات تبدیل کنید

 

برای این کار ابتدا کشوی مورد نظر خود را رنگ کنید. می‌توانید بیرون کشو را به یک رنگ و داخل کشو را به رنگ دیگری رنگ کنید. چند دستگیره و قلاب به بدنه کشو وصل کنید که فضایی برای آویزان کردن گردنبندها و گوشواره‌های بزرگ باشد. می‌توانید از داخل کشو برای نگه‌داری زیورآلات کوچک‌تر و یکی دو گلدان و وسیله دکوری استفاده کنید. حتی می‌توانید در بالای کشو یک آینه نصب کنید و با قرار دادن لوازم آرایش در کشو، یک فضای کوچک با چند کاربرد برای خودتان بسازید. همچنین می‌توانید از جداکننده‌های کشو کمک بگیرید و داخل کشو را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید. با این کار همیشه وسایل مرتبی خواهید داشت.

  1. از کشوهای قدیمی برای مرتب نگه داشتن وسایل زیر تخت استفاده کنید

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از فضای خالی زیر تخت‌خواب خود برای نگه‌داری وسایل استفاده می‌کنید و همیشه از به‌هم‌ریختگی این قسمت ناراحتید، از این تکنیک استفاده کنید. کشوهای بی‌استفاده و قدیمی را رنگ کنید، چهار چرخ زیر کشوها وصل کنید و همه وسایل زیر تخت‌خواب خود را در کشوها بچینید. با این کار هر زمان که به وسیله‌ای احتیاج داشته باشید به سادگی یک کشو را بیرون می‌آورید و از آن استفاده می‌کنید. با این کار دیگر با به‌هم‌ریختگی فضای زیر تخت‌خواب خود خداحافظی خواهید کرد.

  1. کشوهای قدیمی را به فضای نگه‌داری گیاهان تبدیل کنید
استفاده از کشوی کمد های قدیمی

 

به جای دور انداختن کشوهای قدیمی، آنها را به وسیله‌ای برای نگه‌داری گلدان‌های حیاط یا بالکن خود تبدیل کنید. می‌توانید فقط رنگی ساده به کشوها بزنید یا با تکنیک‌های ساده پتینه کمی کهنه‌کاری روی آنها انجا دهید. اگر از کشوهای فلزی برای این کار استفاده کنید دیگر نگران بارش برف و باران و خراب شدن کشوها نخواهید بود.

  1. کشوهای قدیمی را به طبقه‌های دیواری تبدیل کنید

 

با نصب یک کشوی تکی یا چند کشو در کنار هم می‌توانید چند شلف دیواری عجیب و جالب به خانه خود اضافه کنید. اگر عمق کشوهای شما کم است آنها را به صورت افقی روی دیوار نصب کنید، اما اگر کشوهایی قدیمی شما عمق زیادی دارند و نگران هستید پس از نصب دست و پا گیر شوند، آنها را به صورت عمودی و از کفِ کشو به دیوار نصب کنید. برای تغییر رنگ فضای بیرونی یا داخلی کشو دستتان باز است. کمی خلاقیت به خرج دهید و رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را امتحان کنید. می‌توانید از کاغذ دیواری، برچسب‌های طرح‌دار و وسایلی از این دست نیز برای تزیین کشوها استفاده کنید.

 

  1. با کمی رنگ و چند پایه، از کشوهای قدیمی یک میز زیبا بسازید

 

استفاده از کشوی کمد های قدیمی
استفاده از کشوی کمد های قدیمی

با کنار هم قرار دادن چهار کشو و نصب چهار پایه کوتاه، می‌توانید کشوهای قدیمی خود را به یک میز جلومبلی زیبا تبدیل کنید. به عنوان صفحه میز می‌توانید یک شیشه یا صفحه چوبی روی کشوها قرار دهید. اگر صفحه میز شیشه‌ای را انتخاب کنید می‌توانید داخل کشوها را پر از وسایل دکوری و تزیینی کنید. صرف چای و گپ و گفت عصرانه در کنار میزی که پر از وسایل تزیینی زیبا است، قطعا دلچسب خواهد بود. می‌توانید چهار پایه بلند زیر یک کشوی قدیمی نصب کنید و میزی مناسب برای کنار مبل و کنار تخت داشته باشید. تزیینات و دستگیره‌های قدیمی و خاص را فراموش نکنید. با این کار میزهای بازیافتی و منحصر به فردی خواهید داشت.

 

 

برگرفته از : amazinginteriordesign