اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری ابریشمی و فضایی محسورکننده

اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری ابریشمی و فضایی محسورکننده

اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری ابریشمی ؛ این اتاق خواب خیره کننده که در جوار یک تراس قرار دارد، توسط پالما کانتراس در نیو اورلان طراحی شده است. این اتاق خواب کاملا دخترانه است و چیدمان آن با محوریت کاغذ دیواری سفارشی با رنگ‌های ترکیبی از طلایی و مسی و طرحی به رنگ آلومینیوم انجام شده است. البته این کاغذ دیواری طرح دار فقط دیوار پشت تخت را پوشش می‌دهد و باقی دیوارها با کاغذ دیواری ساده‌ای که به رنگ پس‌زمینه کاغذ دیواری دیوار شاخص است، پوشانده شده است تا فضایی آرامش‌بخش و دلنشین ایجاد کند.

مدل تخت خواب ترکیبی از مدل چهار ستونه و سایبان دار است، به طوری که صاحب اتاق هر زمان که بخواهد می‌تواند سایبانی به آن اضافه کند اما بدون سایبان نیز بسیار زیبا و قابل استفاده است. رنگ مشکی فلزی تخت خواب در ترکیب با حلقه طلایی بالای تخت به رنگ تکرار شونده فضا تبدیل شده است. میزهای پاتختی به رنگ مشکی انتخاب شده و دو آینه کوچک طلایی در ترکیب در کنار پایه‌های طلایی آباژورها، با رنگ تخت خواب هماهنگ شده است.

روتختی و تاج تخت سفید درعین سادگی باعث شده فضا چشمگیر و فریبنده به نظر برسد. هرچند وچود دو کوسن قرمز رنگ در بهتر دیده شدن این سفیدی بی تاثیر نیست. انتخاب نیمکتی به سبک کلاسیک و به رنگ سفید با بدنه طلایی، انتخاب هوشمندانه و دقیقی است که با کل فضا هماهنگ شده است. یک ویژگی جالب این فضا ترکیب المان‌های مدرن و ساده در کنار مبلمان و وسایل کلاسیک و لوکس است. وسایلی که شاید از نظر سبک به هم شبیه نباشند، اما با انتخاب هوشمندانه رنگ و ترکیب بندی مناسب در کنار هم فضایی شیک و زیبا را به وجود آورده‌اند. فرشی ساده و بدون هیچ طرح و نقشی که با رنگ پس‌زمینه کاغذ دیواری هماهنگ است، پرده‌های سفید و ساده‌ای که با روتختی و تاج تخت هماهنگ شده است، همه و همه از نمونه‌های این ترکیب جالب و خیره کننده هستند.

دو کوسن سبز رنگ برای نیمکت جلوی تخت انتخاب شده است و این پارچه سبز مخملی را در ادامه روی چهارپایه‌های کوچک کنار تخت نیز می‌بینیم. پارچه مخمل و این رنگ سبز انتخابی عالی و کاملا هماهنگ با سایر المان‌های این اتاق خواب است.

اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری ابریشمیدو صندلی آنتیک با رنگ‌های روشن و خنثی در گوشه دیگر اتاق به چشم می‌خورد. هرچند رنگ طلایی میز کوچک و نوع و رنگ مبلمان با باقی قسمت‌های اتاق کاملا هماهنگ است، اما وجود دو کوسن با طرح پوست، که طرح و رنگی متفاوت از بقیه قسمت‌های فضا دارد، باعث شده تضاد زیبایی در این قسمت ایجاد شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این هارمونی و هماهنگی حتی در جزییات هم رعایت شده است. رنگ آبی در گلدان چینی، تابلوی روی دیوار و پاف‌های زیر میز تکرار شده است. این تکرار را برای رنگ صورتی در گل‌ها و کتاب‌ها نیز مشاهده می‌شود.

رنگ آبی که در مقیاس کم و جزییات در اتاق خواب دیده می‌شد، به رنگ اصلی تراس تبدیل شده است. فضای تراس هم همان ویژگی‌های اتاق خواب را دارد. ترکیب المان‌ها و مبلمان مدرن و ساده با وسایلی با حال و هوای کلاسیک و پر از طرح نقش، فضایی دنج و زیبا و در عین حال فریبنده و چشمگیر به وجود آورده است. میز کوچکی که در تراس قرار دارد در اتاق خواب نیز وجود دارد. سفید نیز رنگی مشترک و غالب در هر دو فضا است. این انتخاب رنگ‌های مشترک با نسبت کم و زیاد بین اتاق خواب و تراس، باعث شده فضا در عین مجزا بودن یکپارچه و مرتبط به هم دیده شود. با اینکه تراس مشرف به فضای سبز و گیاهان و درختان است، اما قرار دادن چند گلدان در محوطه تراس، فضا را تازه و پر طراوت نشان می‌دهد.

 

 

اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری ابریشمی

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: digsdigs