آپارتمان بازسازی شده در بوستون با دیزاینی روشن و باز

آپارتمان بازسازی شده در بوستون با دیزاینی روشن و باز

آپارتمان بازسازی شده ؛ شرکت معماری ZED یا ZeroEnergy Design با همکاری Ralph S Osmand این لافت معاصر در بوستون را طراحی کرده اند، و فضای آن را باز و تازه نگه داشته اند و فضایی خلق کرده اند که برای یک خانواده در حال گسترش مناسب می باشد.

درست بعد از ورود از ورودی جلویی، یک سالن نشیمن کوچک وجود دارد که یکی از دیوارهای آن با کمدهایی از کف تا سقف پوشیده شده است. این فضا همچنین می تواند به عنوان یک دفتر کار خانگی نیز استفاده شود (یک میز کار کوچک در میان این کمدها تعبیه شده است) یا می توان آن را به عنوان محل خواب میهمانان در نظر گرفت. در قرمز خانه و کاغذ دیواری گرافیکی به کار رفته، به این فضا حسی روشن و سرگرم کننده داده است.

در این آپارتمان بازسازی شده مقابل ورودی خانه و سالن نشیمن، یک حمام ساده قرار گرفته است. از کاشی های مستطیل شکل به رنگ طوسی روشن برای فضای وان و دوش استفاده شده است، و در طرف دیگر نیز یک روشویی سفید رنگ مستطیل شکل روی یک کابینت چوبی تیره رنگ قرار گرفته است.

در کنار این حمام، یک اتاق نوزاد وجود دارد. پنجره های مستطیل شکل مات نور را از فضای اصلی خانه وارد اتاق می کنند. تصویر چاپ شده روی دیوار که تصویری از چند کودک در حال بازی می باشد، به اتاق حس سرگرم کننده ای داده است.

وقتی که از راهروی کوچک ورودی عبور کنیم، وارد فضای اصلی خانه خواهیم شد، شامل سالن نشیمن اصلی، فضای ناهارخوری و فضای آشپزخانه. در آشپزخانه چهار چراغ آویزی سفید رنگ در بالای کابینت جزیره ای طویل که ترکیبی از چوب و رنگ سفید می باشد، آویزان شده اند. بخشی از این کابینت جزیره ای با ارتفاع کمی بالاتر آمده و بخشی را برای سرو غذا پدید آورده است. برای دیوار پشت سینک از رنگ نارنجی روشن استفاده شده که باعث رنگ بخشیدن به فضا شده است. برای دیوار بالای کابینت ها از چوب گردو استفاده شده است که تا روی سقف و تا چراغ های آویزی نیز ادامه پیدا کرده است.

در کنار آشپزخانه سالن نشیمن اصلی وجود دارد؛ جایی که یک شومینه چوبی داخل یک طبقه سفید رنگ طراحی شده و در مقابل یک دیوار با طرح سنگ های تیره رنگ قرار گرفته است. پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای که به سمت پاسیویی کوچک باز می شوند، نور مضاعفی را برای این فضا فراهم می کنند.

در داخل این پاسیوی چوبی، از صندلی های نارنجی رنگ و یک میز سیاه رنگ استفاده شده است. گیاهان گدانی که در این جا قرار داده شده اند، تداخلی در منظره دیدنی شهر ایجاد نمی کنند.

در فضای ناهارخوری، یک میز ناهارخوری چوبی در زیر چراغ آویزی مجسمه ای شکلی قرار گرفته است؛ این چراغ از مجسمه های کوچکی شبیه به انسان ساخته شده است. یک نقاشی دیواری که در آن از رنگ های قرمز، آبی، زرد و رگه هایی از رنگ سفید استفاده شده است، تنوع موجود در دیزاین سراسر فضای خانه را تکمیل کرده است.

در کنار فضای ناهارخوری، پله هایی از جنس چوب گردو با یک نرده سیاه رنگ به سمت فضای زیرشیروانی خانه بالا رفته اند. از زیر پله به عنوان فضایی کوچک برای بازی استفاده شده است و در این فضا می توانیم پنجره های ماتی را که در اتاق نوزاد به آن ها اشاره کردیم ببینیم.

در بالای پله ها، یک میز کار چوبی به نرده سیاه رنگ وصل شده و فضای کاری را خلق کرده است که می توان به راحتی در حین کار کردن در این فضا طبقه پایین را دید. چراغ های مخفی که در سقف تعبیه شده اند، نور مضاعفی را برای این فضای زیرشیروانی فراهم می کنند.

در پشت این فضای کار، اتاق خواب اصلی قرار گرفته است؛ جایی که درهای تاشوی شیشه ای مات حریم خصوصی آن را حفظ کرده و آن را از بقیه فضای زیرشیروانی جدا کرده است. تخت خواب که چارچوبی نرم و به رنگ طوسی روشن دارد، در مقابل یک دیوار به رنگ طوسی تیره قرار گرفته و خودنمایی می کند.

اتاق خواب اصلی خانه دارای یک رختکن می باشد که از کاغذ دیواری سیاه و سفید خال خالی در آن استفاده شده که در کنار کمدها و قفسه های سفید رنگ چشمگیر می باشند.

کاشی های بزرگ مستطیل شکل و به رنگ طوسی تیره در کنار کفپوش چوبی که در حمام مستر به کار رفته اند، به آن ظاهری لوکس داده اند. وان مستقل و فضای دوش نسبت به دیگر فضاهای حمام در سطحی بالاتر قرار گرفته اند؛ فضای دوش توسط یک پارتیشن شیشه ای از روشویی سفید رنگ جدا شده است.

آپارتمان بازسازی شده

 

 

 

آپارتمان بازسازی شده

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist