آوردن نور طبیعی به داخل از نورگیر خانه ؛ استفاده هوشمندانه از نورگیر

آوردن نور طبیعی به داخل از نورگیر خانه ؛ استفاده هوشمندانه از نورگیر

آوردن نور طبیعی به داخل از نورگیر خانه ؛ در این مطلب 10 پروژه پرطرفدار از صفحه پینترست سایت Dezeen انتخاب شده‌است، که نشان می‌دهد نورگیرها چطور می‌توانند نور طبیعی را به داخل فضاهایی از خانه بیاورند که پیش از آن با کمبود پنجره مواجه بوده‌اند.

 

 

خانه حیاط خلوت‌دار کلینتون هیلز/ O’Neill McVoy Architects

برای آوردن هوای تازه به این خانه تاریخی در بروکلین، استودیوی O’Neill McVoy Architects در شهر نیویورک پنجره های سقفی بزرگی را برای این خانه تعبیه نمود تا از طریق یک حیاط خلوت داخلی کوچک، نور طبیعی را وارد خانه نماید.

 

 

خانه 304 در ویتنام/ Kientruc O

برای آن که این خانه باریک در شهر ویتنامس حس خفگی و تنگنا را به ساکنینش القا نکند، تیم Kientruc O یک نورگیر به طول تمام خانه طراحی نمود که در هر یک از چهار طبقه ساختمان دارای بالکن‌ هایی منحنی و پر از گیاه است.

 

 

خانه کارولین در انگلستان / Amin Taha Architects

گروه معماری Amin Taha Architects یک خانه تراس‌دار متعلق به سال 1950 را در لندن با قراردادن اتاق‌ها حول یک حیاط-باغچه نورگیر مرکزی و اضافه کردن یک زیرزمین با پلان آزاد بازسازی کرده‌است.

 

 

خانه مخفی در انگلستان / Coffey Architects

نامگذاری این خانه ساده آجری توسط Coffey Architects بخاطر موقعیت منزوی آن صورت گرفت، اما برش‌های نورگیر بزرگ با الگوی شطرنجی، روشن ماندن خانه را تضمین می‌کنند.

 

 

خانه H در ویتنام/ VACO Design

دیوارها و سقف این خانه بتنی در شهر هوچی‌مین به طراحی VACO Design دارای حفره هستند. این حفره‌ها در مجموعه‌ای از بلوک‌های ویژه جای دارند. این منافذ تهویه را تامین می‌کنند، استخر را سرشار از نور طبیعی می‌کنند و سایه‌های هندسی در فضا پخش می‌کنند.

 

خانه V13K05 در هلند/ Pasel Kuenzel

برای پر کردن این خانه دانمارکی با نور، Pasel Kuenzel با ایده‌های بدیعی از جمله یک آتریوم بزرگ مرکزی و یک حیاط‌ خلوت پر شده از سنگریزه به همراه درب‌های شیشه‌ای کشویی به استقبال طراحی این خانه می‌آید.

 

خانه The Bookcase/ Nook Architects

یک نورگیر مرکزی نور روز را به حمام، آشپزخانه و انبارهای این آپارتمان نوسازی شده در بارسلونا وارد می‌کند. این نوسازی که توسط تیم Nook Architects انجام گرفته، شامل تعمیر کاشی‌ها و پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز می‌باشد.

 

خانه Sala em Pala در پرتغال/ Nuno Melo Sousa

تیم Nuno Melo Sousa یک قسمت الحاقی یک طبقه را به حیاط پشتی قدیمی این خانه در پرتغال افزودند و در آن از نورگیری مثلثی برای مرتبط کردن آن با تراس استفاده نمودند.

 

آوردن نور طبیعی به داخل از نورگیر خانهخانه Annandale در استرالیا/ Welsh + Major

تفکیک این خانه در سیدنی از قسمت جدید آن توسط یک نورگیر به فضا فرصت تنفس می‌دهد. طبق گفته گروه طراح Welsh + Major، در بالای این نورگیر یک سقف شیشه‌ای تاشو وجود دارد و ساکنین خانه می‌توانند مطابق میلشان آن را تنظیم نمایند.

 

 

خانه Kamiuma در ژاپن/ Chop + Archi

این خانه توکیویی نمایی تقریبا بدون پنجره رو به خیابان داشت. اما به کمک فضاهایی خالی روبازی که به شکل مثلث در گوشه‌های ساختمان بریده شده، نور به داخل فضاهای این خانه جاری می‌شود.

 

 

آوردن نور طبیعی به داخل از نورگیر خانه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen