آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم؟

آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم؟

آموزش طراحی دکوراسیون ؛ آیا نمی‌توانید برای خانه جدیدتان به درستی تصمیم بگیرید که آیا به آن سبک براق مینیمال مورد پسند را ببخشید و یا اینکه به سراغ سبک‌های قدیمی دهه 80 بروید؟ هوشمندانه‌ترین راه این است که طرحی بریزید که در آن بتوانید از ترکیب عناصر چندین سبک استفاده کنید. اگر این کار به درستی انجام شود نتیجه نهایی ایجاد فضایی بسیار زیبا همراه با خوشایندترین ویژگی‌های هر سبک به بهترین وجه است. در این بخش با آموزش دکوراسیون با پویانو همراه باشید:

1. انتخاب مورد علاقه‌تان: تاکید بر روی یک سبک بیش از سایرین

آموزش طراحی دکوراسیون
آموزش طراحی دکوراسیون

بر روی سبک مورد نظرتان بیشتر از سایر سبک‌ها برای تعیین تم فضای خود تاکید داشته باشید. تاکید بر روی یک سبک منجر به حفظ هارمونی بصری در فضا می‌شود. بنابراین اغلب عناصر اتاق باید مربوط به تم مورد علاقه باشند و سایر تم‌ها با تکرار کمتری در فضا دیده شوند تا بیشتر نقش پشتیبان کننده سبک اصلی را داشته باشند. عناصر مختلف دکوری را با هم ترکیب کرده و در سراسر فضا بچینید مثلا اگر اتاق نشیمن‌تان با گچ سفید و قرنیس دیوار (کتیبه) به صورت کاملا سنتی طراحی شده، چیدمان آن قاعدتا باید شامل میز و صندلی‌های هم دوره و هم سبک خودش باشد. اگر به دنبال تغییر هستید یک کاناپه سبک معاصر در مقابل یکی از دیوارها قرار دهید و از طرح‌ها و نقوش مربوط به سبک سوم هم بر روی بالش ها کمک بگیرید.

2. یکپارچگی در عین تنوع: یک خط اصلی را برای یکدست کردن سبک‌های مختلف در پیش بگیرید

آموزش دکوراسیون داخلی
آموزش دکوراسیون داخلی

اطمینان حاصل کنید که حداقل یک ویژگی مشترک بین تمامی سبک‌های دکوراسیون تان ثابت باقی می‌ماند. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، استفاده از فقط یک رنگ اصلی، انتخاب تمامی عناصر و لوازم از یک جنس و یا حتی استفاده از یک نوع طرح یا الگو بر روی تمام سرویس چیدمان خانه. مورد دیگری که باید برای حفظ یکپارچگی عناصر متنوع در اتاق رعایت کنید، مقیاس است. مثلا یک میز بزرگ سلطنتی وقتی با صندلی های جمع شونده مینیمال ترکیب شود به طور ناخوشایند و خارج از چارچوبی خودنمایی می‌کند. انتخاب عناصری که حدودا هم اندازه یکدیگر باشند در حفظ تعادل فضای اتاق نقش موثری دارد.

3. محتوای آشفته: فقط از یک مجموعه رنگی استفاده کنید

آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم
آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم

زمانی که عناصر تزئینی از سبک‌های متفاوت دارید منطقی است که فقط از یک پکیج رنگی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های ضد و نقیض و جور واجور منجر به آشفتگی و در هم ریختگی فضا می‌شود. یک تم ساده محدود به دو تا سه رنگ همگن می‌تواند نقش بزرگی در حفظ اتحاد عناصر متخلف فضایتان داشته باشند. برای تنوع، از سایه روشن‌های همان یک رنگ اصلی، استفاده کنید. راه دیگر برای برقراری هارمونی در فضا، تعادل بین رنگ‌های سرد و گرم در یک اتاق است.

4. تا ته خط بروید: قطعات کاملا شاخص را انتخاب کنید

آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم
آموزش طراحی دکوراسیون : چگونه سبک‌های متفاوت را با هم ترکیب کنیم

هنگام میکس کردن دکوراسیون، قطعاتی انتخاب کنید که به طور ویژه‌ای سبک مورد علاقه شما را منعکس کنند. مثلا اگر یکی از سبک‌هایتان صنعتی است، به دنبال قطعاتی بروید که از چوب و فلز ساخته شده‌اند و همین اصل را در کل پروژه دکوراسیون خودتان حفظ کنید تا مطمئن شوید که تم کلی و نهایی منطبق بر سبک مورد نظرتان است. از اضافه کردن قطعات بی ربط به سبک‌ها بپرهیزید.

4. تفاوت‌ها را پر رنگ کنید: عناصر را به گونه‌ای بچینید تا تضاد هنری و چشمگیری ایجاد کنند

آموزش دکوراسیون داخلی
آموزش دکوراسیون داخلی

کلید موفقیت در ترکیب کردن دکوراسیون‌های متفاوت، پر رنگ جلوه دادن تفاوت‌های بین قطعات چیدمان به طور مشخص است. هر گوشه اتاق را به عنوان یک قالب مجزا در نظر بگیرید و عناصر را در هر قالب به گونه‌ای بچینید که تفاوت بین سبک‌ها در هر گوشه از فضا واضح و مشخص باشد. مثلا می‌توانید تمامی عناصر یک سبک را در پیش زمینه و تمامی عناصر سبک دیگر را در پس زمینه قرار دهید و یا اینکه هر یک قطعه‌ی بزرگ را با یک قطعه کوچک مثلا با یک میز عسلی کوچک از یک سبک دیگر با هم ترکیب کنید.

تحریریه پویانو| نزاکتی