آموزش ساخت آباژور دست ساز در منزل

آموزش ساخت آباژور دست ساز در منزل

آموزش ساخت آباژور دست ساز : اگر احساس می کنید آباژور محبوب شما جایی پیدا نمی شود، چرا خودتان برای درست کردن مورد دلخواه تان دست به کار نمی شوید؟ این کار، علاوه بر این که نهایتا طبق سلیقه شما پیش خواهد رفت، هزینه کم تری هم دارد و در عین حال می تواند با توجه به دست ساز بودن، خصوصیت و تمایز را به دکوراسیون منزل تان بیاورد. ساختن آباژور، کار چندان سختی نیست. برای این که یک آباژور درست کنید، می توانید از یک مدل قدیمی و از کار افتاده کمک بگیرید و فقط بعضی از قسمت ها را جایگزین کنید. به هر حال، این کار شدنی است و نحوه انجام آن دقیقا همان چیزی است که امروز برای شما شرح خواهیم داد. همراه پویانو باشید.

ساخت آباژور در منزل بیش تر قسمت طراحی کلاهک را دربرمی گیرد و معمولا فقط کلاهک است که می توان روی طراحی آن مانور داد. این یعنی شما می توانید برای سایر قسمت ها از اجزای یک آباژور قدیمی استفاده کنید. در واقع اگر بخواهید کار را از صفر شروع کنید، خیلی دچار دردسر خواهید شد.

شما برای این کار به یک بدنه فلزی آماده از یک آباژور قدیمی نیاز دارید که روکش و دیگر قسمت های اضافه اش جدا شده باشد. اگر چنین چیزی در اختیار ندارید، باید این بدنه را خودتان درست کنید. برای پایه، لامپ و سیم می توانید از همان آباژور قدیمی کمک بگیرید و در انتها، آن ها را زیر کلاهکی که قرار است بسازید قرار دهید. مقدار مقوا برای الگو برداشتن، پارچه مورد نظر به مقدار کافی و یک چسب قوی که بتواند پارچه را به بدنه وصل کند از دیگر مواردی هستند که نیاز خواهید داشت. همچنین بهتر است تعدادی گیره یا مقداری نوار هم داشته باشید تا در حین کار برای نگه داشتن قسمت های چسب خود استفاده کنید.

مراحل ساخت آباژور:

ابتدا الگوی برش را با توجه به بدنه فلزی روی مقوا درآورده و پارچه ها را با توجه به آن برش بزنید. بهتر است الگو را کمی بزرگ تر بگیرید تا بعدا در هم پوشانی لبه های کار با مشکل مواجه نشوید. این کار به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد، پس باید الگوها را دقیق علامت بزنید.

بعد از بریدن پارچه ها، آن ها را به ترتیب روی بدنه فلزی نصب کنید. بهتر است از چسبی استفاده کنید که قدرت نگه داشتن پارچه روی فلز را داشته باشد. بعد از چسباندن پارچه، آن را نگه دارید و اجازه دهید چسب خودش را بگیرد. سپس به سراغ تکه بعدی بروید.

مسلما در حین چسباندن قسمت های بعدی ممکن است پارچه های چسبیده شده باز شوند. می توانید برای این که چنین اتفاقی نیفتد و دچار دردسر نشوید، آن ها را با گیره و نوار محکم نگه دارید. به این شکل خواهید توانست به راحتی مشغول چسباندن دیگر قسمت ها شوید.

وقتی کار چسباندن تکه پارچه ها به اتمام رسید، اجازه دهید کاملا خشک شوند. آباژور را دور تا دور با نوار بپیچید و قسمت های چسبانده شد را به کمک گیره محکم نگه دارید. سپس پایه و سیم ها را که بهتر است برای راحتی خود از یک آباژور قدیمی تر برداشته باشید، به کار اضافه کنید.

اگر دوست داشته باشید، می توانید پایه را با یک اسپری رنگ کنید تا ظاهر جدیدتری به آن بدهید. به این شکل، شما صاحب یک آباژور کاملا جدید خواهید شد.

 

 

 

 

آموزش ساخت آباژور دست ساز

تحریریه پویانو