آب نما در طراحی حیاط منزل، نمونه های پرطرفدار مدرن را بشناسید

آب نما در طراحی حیاط منزل، نمونه های پرطرفدار مدرن را بشناسید

آب نما در طراحی حیاط منزل ؛ آبنما یکی از عناصر محبوبی است که در طراحی و تکمیل فضای سبز حیاط بسیاری از منازل کاربرد دارد. اگر به دنبال این هستید که جمع عناصر طبیعت را در حیاط خانه خود به کمال برسانید، احتمالا آبنما گزینه مناسبی برای تان خواهد بود. آب به عنوان یک عنصر آرامش بخش می تواند فضای دلچسب تری را در حیاط منزل شما ایجاد کند و اگر در انتخاب نحوه به جریان آوردن این عنصر با سلیقه عمل کنید، مطمئنا زیبایی وصف ناپذیری به حیاط منزل خود خواهید بخشید. این زیبایی در عین سادگی، بسیار چشم نواز و منحصر به فرد است.

آب از گذشته در حیاط منزل اکثر ایرانیان حضور داشته است. استخرها و حوضچه ها گواه این ادعا هستند. امروزه به دلیل کمبود فضای کافی برای تکرار چنین سنت محبوبی، استخرها و حوضچه ها جای خود را به آب نما داده اند. آب نماها که امروزه در انواع بسیار متنوعی وجود دارند، می توانند حس آرامش بخش حضور آب در حیاط منزل شما را به ارمغان آورده و مکمل زیبایی فضای سرسبز اطراف خود باشند. در این مطلب شما را با چند نمونه از آب نماهای مدرن که از گزینه های محبوب در طراحی حیاط منازل امروزی به شمار می روند، آشنا خواهیم کرد. امیدواریم تا پایان این مطلب، همراه پویانو باشید.

اگر به دنبال یک آبشار مصنوعی زیبا برای حیاط منزل خود هستید و فضای چندان زیادی نیز برای قرار دادن آن در اختیار ندارید، احتمالا این نمونه می تواند نظرتان جلب کند. این آب نما از ترکیب یک صفحه عمودی با حوضچه ای کوچک به وجود آمده است. آب به سادگی از شکاف وسط صفحه عمودی به داخب حوضچه سرازیر شده و از پایین به درون آن پمپاژ می شود. نورپردازی داخل حوضچه بر زیباتر به نظر رسیدن این آبشار مصنوعی کوچک تاثیر زیادی گذاشته است. این آبنما می تواند گزینه مناسبی برای حیاط های کوچک باشد.

نمونه بعدی آب نماهای مدرن که به شما پیشنهاد می شود، مجموعه ای از صفحات عمودی متوالی هستند که در ترکیب با یک سکوی سنگی قرار گرفته اند. مشابه این نوع را احتمالا در طراحی داخلی منازل و فضاهای اداری و تجاری نیز دیده اید. این مدل آب نما که از جدیدترین انواع به شمار می رود، بیشتر یک شکل نمادین دارد که تا حد زیادی با ویژگی های معماری مدرن ترکیب شده است و به همین خاطر اگر حیاط شما طراحی مدرنی داشته باشد، می تواند به زیبایی با عناصر آن ترکیب شود.

آب نمای بعدی یک نمونه کم ارتفاع و مسطح است که شامل چند سکوی مشابه و پشت سر هم می شود. این آب نما از انواع فواره مانند بوده که به فرم مدرن و امروزی درآمده است. ارتفاع فواره این آب نما چندان محسوس نیست، اما برای به جریان درآوردن آب و ایجاد یک تصویر ملایم و آرامش بخش کفایت می کند. این آب نما قابلیت اجرا در فضاهای بسیار کوچک را نیز داراست و می تواند به زیبایی با کفپوش های حیاط شما ترکیب شود.

نمونه آبنمای بعدی یک مدل ویژه و منحصر به فرد است که در ترکیب با یک فضای عملکردی قرار گرفته است. این آبنما در واقع شامل نهر کوچکی است که از شکاف تعبیه شده داخل میز سنگی عبور کرده و در نهایت به درون حوضچه قرار گرفته در انتهای میز می ریزد. چنین آب نمایی در عین زیبایی، می تواند میزی را که در ترکیب با آن قرار گرفته به یک عنصر زیبا تبدیل کند. علاوه بر این، نشستن به دور میزی که یک نهر کوچک و شفاف از میان آن عبور می کند، بسیار آرامش بخش و ایده آل خواهد بود.

 

 

آب نما در طراحی حیاط

تحریریه پویانو