چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن کوچک بچینید؟

چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن کوچک بچینید؟

چیدن مبلمان ؛ مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن کوچک ؛ آیا به خانه‌ی جدیدی رفته‌اید که اتاق نشیمن کوچکی دارد؟ شاید فکر کنید این مسأله آخر دنیاست ولی در حقیقت اتاق نشیمن کوچک بسیار جو صمیمی‌تری برای پذیرایی از مهمانان دارد. مسأله‌ی اصلی چیدمان مناسب وسایل در فضای کوچک است.

1

حدود ده مدل چیدمان مختلف را در فضایی به مساحت 100 متر مربع می‌توان امتحان کرد. به چیدمان‌ زیر دقت کنید. در هرکدام از آن‌ها یک کانون وجود دارد که بقیه وسایل بر اساس آن چیده شده‌اند و هر بار می‌تواند تغییر کند. ترکیب‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت و در آن‌ها از مبل راحتی، میز عسلی و یک جفت صندلی استفاده کرد.

2

یک راه می‌تواند این باشد که تمام مبلمان روبروی کانون که هرچیزی می‌تواند باشد، قرار داده شوند. برای مثال می‌تواند کتابخانه، شومینه، تلویریون و یا تابلوی نقاشی باشد. در این طرح دیگر فرقی نمی‌کند که چگونه صندلی‌ها را بچینید، همه می‌توانند کانون را ببینند.

3

مدل دیگر تأکید آن برروی ایجاد محیطی مناسب برای گپ زدن است. این بدین معناست که مبلمان‌ها باید به گونه‌ای چیده شوند که مردم بتوانند به اطراف بروند و وقتی نشسته‌اند روبروی هم باشند. می‌توانید مبل راحتی و صندلی‌ها را گروه‌بندی کنید تا برخوردها ساده شوند.

4

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن هارمونیکی داشته باشید، رویکردهای مختلفی وجود دارد. وقتی مبلمان را می‌چینید به ارتباط آن‌ها با دکور و سایر وسایل فکر کنید. برای مثال اگر مبل راحتی‌ها را در یک طرف اتاق گذاشته‌اید، صندلی‌های دسته‌دار را مقابل آن‌ها بگذارید تا تعادل ایجاد شود.

5

خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، یکی از چالش‌هایشان جدا کردن محوطه بازی بچه‌ها از محل نشستن بزرگترها است. طرح زیر تنها یک پیشنهاد ساده برای جداسازی ابن دو فضا است.

6

اولین کاری که قبل از پیدا کردن طرح برای چیدمان انجام دهید این است که مشخص کنید کدام وسیله‌ها را واقعاً لازم دارید و می‌خواهید در اتاق نشیمن قرار دهید. با دانستن این‌ها می‌توانید طرح مناسب را پیدا کنید.

7

وسایل را از بزرگترین شروع به مرتب کردن کنید. بزرگترین معمولاً مبل راحتی است. آن را قرار دهید و بقیه وسایل را بر اساس آن بچینید. می‌توانید صندلی‌های دسته‌دار را در روبروی آن‌ها بگذارید و میز عسلی را در وسط قرار دهید. راه دیگر این است که همه را در یک طرف بچینید تا مثلاً روبروی تلویزیون باشند.

8

طرح‌های متفاوت را بررسی کنید و در راحتی همه را در طرح خود در نظر بگیرید. معمولا مبلمان در اطراف تلویزیون یا شومینه چیده می‌شوند. تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید هیچ‌کدام از این‌ها کانون چیدمان شما باشد.

9

به محض اینکه کانون را انتخاب کردید، مبلمان راحتی را در مقابل آن بگذارید و به این ترتیب کسانی که آنجا می‌نشینند حسن سلیقه شما را تحسین می‌کنند.

10

11

معمولاً میز عسلی‌ها یا هر نوع میزی در گوشه قرار می‌گیرند تا مزاحم رفت و آمد نشوند و یا اینکه مهمانان به دلیل محل و یا شکل میز مجبور نباشند تا موقعیت نشستن خود را عوض کنید.

12

رفت و آمد را حتماً مدنظر قرار دهید. مردم باید بتوانند به راحتی از سمتی به سمتی دیگر بروند. اگر محیط برای گپ و گفت است باید از اطراف مبلمان عبور کنند. پس بر اساس نوع کاربری، چیدمان را انتخاب کنید.

13

بر اساس شکل اتاق نشیمن، شما باید نقطه کانونی را انتخاب کنید. لازم نیست حتماً در مرکز باشد ولی معمولاً همانجایی است که میز عسلی را قرار می‌دهند و البته شما بر اساس میلتان می‌توانید آن را عوض کنید.

چیدن مبلمان ، چیدمان مبلمان ، چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن بچینید؟
چیدن مبلمان ، چیدمان مبلمان ، چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن بچینید؟

تعادل خیلی مهم است به همین دلیل اندازه‌ی وسایل باید متناسب با فضا باشد البته حتی مبل راحتی بزرگ در فضای کوچک می‌تواند محیط را صمیمی کند.

15

نورپردازی بسیار مهم است و اتاق خیلی کوچک می‌تواند با نور کم خیلی کوچک‌تر بنظر برسد. استفاده از نور پنجره و رنگ‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند.

چیدن مبلمان ، چیدمان مبلمان ، چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن بچینید؟
چیدن مبلمان ، چیدمان مبلمان ، چگونه مبلمان و وسایل منزل را در اتاق نشیمن بچینید؟

منبع : homedit