لوازم دکوری با شیشه های مربا

لوازم دکوری با شیشه های مربا

لوازم دکوری با شیشه های مربا ؛ شاید تا به حال به فکرتان نرسیده باشد که شیشه های مربا می توانند چه کاربردهای متنوع و جالبی در نظم و ترتیب دادن به وسایل منزل شما داشته باشند. برای این که از این شیشه های به ظاهر بلا استفاده به بهترین شکل در فضاهای مختلف منزل خود استفاده کنید، به کمی ذوق و سلیقه نیاز خواهید داشت. لوازم دکوری و کاربردی بسیار زیادی هستند که می توان با روش های ساده به کمک این شیشه ها ایجاد کرد و برای استفاده در قسمت های مختلف منزل در نظر گرفت. اگر دوست دارید خودتان وسایل منزل تان را طراحی کرده و بسازید و به دنبال روش های ساده و مقرون به صرفه می باشید، این ایده ها را امتحان کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از کاربردهای جالب شیشه های مربا برای ساخت این وسایل آشنا کنیم که به احتمال بسیار زیاد به کارتان خواهند آمد. با پویانو همراه باشید.

چراغ خواب

اگر به دنبال یک چراغ خواب زیبا برای اتاق خواب تان هستید که نمونه آن را پیش تر ندیده اید و مایل هستید با طبع متمایز پسندانه تان تطابق داشته باشد، بهتر است خودتان یکی بسازید. این کار به قدری که ممکن است پیش خود فکر کنید، سخت نخواهد بود. برای ساخت چراغ خواب متفاوت و جذاب خود به یک شیشه مربای نسبتا بزرگ، یک لامپ به همراه هولدر و سیم آن، دو تخته چوبی و کمی فن برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز خواهید داشت. شما باید یک درب مخصوص برای نگه داشتن لامپ و هولدر آن در شیشه مربا ایجاد کنید که وقتی لامپ به صورت آویزان درآمد، شیشه از آن جدا نشود. تخته ها نیز علاوه بر این که سیم را برای اتصال به پریز می پوشانند، نقش دکوری خواهند داشت.

گلدان آویز

کار دیگری که می توانید با شیشه های مربا انجام دهید، استفاده از آن ها به عنوان گلدان های کوچک و زیبا است. ابتدا چند تخته چوبی و تعدادی میله فلزی به شکل منحنی تهیه کنید و چند زنجیر یا طناب نیز برای آویزان کردن گلدان ها در نظر بگیردی. برای این کار باید میله های فلزی را با میخ به تخته ها وصل کنید، زنجیر یا طناب را به دهانه شیشه ها اتصال داده و سپس از میله ها آویزان کنید. بهتر است برای این خاک و ریشه گیاهان از بیرون قابل رؤیت نباشد، بدنه شیشه ها را رنگ بزنید. به این شکل، گلدان های شما زیباتر نیز به نظر خواهند رسید.

لوازم دکوری با شیشه های مربالوازم آشپزی

همه کدبانوها به داشتن فضای مخصوصی برای قرار دادن لوازم آشپزی خود نیاز دارند. شیشه های مربایی که نمی دانید با آن ها چه می توان کرد، می توانند در این زمینه نیز حسابی به کار آمده و مفید واقع شوند. در واقع این ساده ترین روش برای استفاده از این شیشه هاست و تقریبا هیچ دردسری نیز در پی ندارد. در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید پیش از مورد استفاده قرار دادن شیشه ها به عنوان محل قرارگیری لوازم آشپزی، آن ها را رنگ بزنید تا زیبایی بیشتری پیدا کنند.

وسایل حمام

حمام منزل شما دیگر فضایی است که می توانید از این شیشه های مربا در سر و سامان دادن به محیط آن استفاده کنید. این شیشه ها می توانند گزینه های خوبی برای قرار دادن وسایل بهداشتی و کوچکی باشند که نمی دانید چگونه باید در حمام نگهداری کنید. شما می توانید این شیشه ها را به محلی برای قرار دادن پنبه، دستمال، گوش پاک کن، مسواک و بسیاری موارد دیگر تبدیل کنید. با این کار می توانید به ساده ترین شکل و با استفاده از یک روش مقرون به صرفه به محیط حمام خود و وسایل داخل آن نظم بدهید.

 

 

 

لوازم دکوری با شیشه های مربا

تحریریه پویانو