معماری و طراحی داخلی موزه مگالیتیک Megalithic / شرکت معماری CVDB arquitectos + Tiago Filipe Santos

معماری و طراحی داخلی موزه مگالیتیک Megalithic / شرکت معماری CVDB arquitectos + Tiago Filipe Santos

معماری و طراحی داخلی موزه مگالیتیک

معمار: CVDB arquitectos, Tiago Filipe Santos

موقعیت: مورا، پرتغال

زیربنا: 2300 مترمربع

سال: 2016

موزه مگالیتیک واقع در مرکز شهری مورا و در نزدیکی یک پارک عمومی است که قرار است در آینده احداث شود. این شهر و ناحیه برای یافته‌های باستان‌شناسی‌ای که در آن‌ها بدست آمده بسیار شناخته شده هستند. آنچه از این موزه انتظار می‌رود تبدیل شدن به یک مرجع محلی و ملی و یک دارایی پراهمیت برای بازسازی شهر است.

Megalithic Museum / CVDB arquitectos + Tiago Filipe Santos

 

ایستگاه قدیمی قطار در مورا یک ساختمان نمادین است که بخشی از میراث شهر است. این ساختمان عمیقا در خاطره جمعی ساکنین و بازدیدکنندگان مورا ریشه دوانده‌است. این پروژه در چارچوب یک نوسازی دقیق، ارزش‌های معماری ساختمان‌های موجود را روشن می‌کند و ارتقاء می‌بخشد.

 

این مجموعه موزه، ایستگاه قدیمی قطار، انبار آن و دو ساختمان جدید دیگر را در بر می‌گیرد. ساختمان‌های جدید شامل فضای اصلی نمایشگاه (در غرب) و یک کافه‌تریا (در شرق) است. این چهار ساختمان از طریق یک گالری در فضای باز به هم متصل می‌گردند که در طول ضلع شمالی سایت پروژه قرار گرفته‌است. این گالری یادآور فرم خطی سکوی ایستگاه قدیمی قطار است و عنصری است که از لحاظ مفهوم پروژه را یکپارچه می‌سازد و مساله چرخش در فضا و رابطه میان تمام برنامه‌های متفاوت را حل می‌کند.

 

علاوه بر کتابخانه، اتاق IT و قسمت‌های اداری، ورودی اصلی نیز در ساختمان قدیمی ایستگاه قطار قرار دارد. انبار ایستگاه تبدیل به یک فضای باز چندمنظوره شده است که عمدتا به عنوان فضای کارگاه آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی، مصالح و تکنیک‌های استفاده شده در پرویه این نوسازی با توجه و احترام به کاراکتر ساختمان‌های موجود بوده‌است.

طراحی داخلی موزه مگالیتیک ؛ پنل‌های سفید و متالیکی که به دور فضای گالری و ساختمان‌های جدید پیچیده شده‌اند، با یک الگوی هندسی برش خورده‌اند که تعبیری از پیکرنگاری مگالیتیکی است که پروژه را یکپارچه می‌سازد و در طول روز نور را به فضای داخلی می‌آورد. در شب، موزه در تاریکی می‌درخشد.

طراحی داخلی موزه مگالیتیک

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily