مدل های جدید راه پله مدرن در دکوراسیون داخلی

مدل های جدید راه پله مدرن در دکوراسیون داخلی

انواع مختلف طراحی مدل های جدید راه پله مدرن ؛ تا به حال به این فکر کرده اید که یک راه پله می تواند غیر از عملکرد خود نقش دکوراتیو نیز داشته باشد؟ اگر این اولین باری است که با چنین ایده ای مواجه شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم همچنان به خواندن ادامه دهید. می توان گفت داشتن یک راه پله زیبا جزو ایده آل های هر فرد به شمار می رود. جدا از عملکردی که یک راه پله در فضا بر عهده دارد، فاکتورهای مختلفی نیز هستند که زیبایی آن را شکل می دهند؛ اما در اینجا صحبت از یک راه پله ی زیبا نیست؛ بلکه راه پله ای مد نظر است که دکوراسیون شما را متمایز کرده و به آن جذابیت ببخشد. راه پله ای که وقتی از اطراف به آن نگاه می کنید، آن را جزوی از دکور خانه تان دریابید.

اگر داشتن چنین راه پله ای فکر شما را قلقلک می دهد، با پویانو همراه باشید.

راه پله می تواند بدون داشتن حفاظ و سطح اتکا در قسمت زیرین، به صورت مجموعه ای از صفحه های بیرون زده از سطح دیوار طراحی شود. با قدم برداشتن بر روی چنین راه پله ای، احتمالا احساس سبکی خواهید کرد. این مدل زیبا به جای ظاهر زمختی که اکثر راه پله ها دارند، نمای ظریف و تراشیده یک فرم جذاب و متفاوت به شما ارائه می دهد.

پلکان حجمی از دیگر ایده های قابل اجرا برای داشتن یک دکوراسیون زیبا هستند. به جای استفاده از سکوهای متوالی و خسته کننده ای که همه پله ها را تشکیل می دهند، این بار از احجام متفاوتی استفاده کنید که مسیر رفت و آمد شما را ایجاد می کنند.

مدل های جدید راه پله مدرن

استفاده از فرم های ارگانیک از دیگر ایده های بی نظیر در طراحی راه پله است. فرم های سیال و طبیعی می توانند در تمایز با فضای اطراف، شکل انعطاف پذیری به راه پله شما بدهند.

 

یک راه پله شیشه ای شاید فرم مورد نظر بسیاری از افراد باشد. احتمالا شما به قدم گذاشتن روی کف پله های شیشه ای اعتماد نمی کنید، اما این موضوع که رفت و آمد در فضای چنین پلکانی بسیار وسوسه برانگیز و هیجان آور است را نمی توان انکار کرد.

راه پله های کابلی نوع دیگری از انواع متنوع موجود هستند و عملکرد آن ها مشابه اسمی است که دارند. در این مدل، سطوح تشکیل دهنده پلکان به کمک کابل نگه داشته می شوند و حالت معلق دارند.

کف پله و نرده پله می توانند در یک ترکیب زیبا و مناسب به صورت یکپارچه درآیند. در چنین طرحی اجزای راه پله به صورت یک کل به نظر می رسند و تصویری که شما از پلکان می بینید، یک حجم پیوسته خواهد بود.

یک راه پله می تواند به قدری خلاقانه طراحی شود که با نگاه کردن به آن از بغل، یک دکور خارق العاده ببینید. در این حالت راه پله به قسمتی از دکوراسیون زیبای شما تبدیل شده و در کنار حفظ عملکرد زیبایی چشم نوازی پیدا خواهد کرد.

همچنین قسمتی از راه پله نیز می تواند حکم دکور را داشته و به عنوان قفسه های متوالی برای قرار دادن اشیاء دکوراتیو نقش بازی کند.

مدل های جدید راه پله مدرن

اگر از پله ها غیر از عملکرد اصلی خود، کاربرد دیگری می خواهید، شاید برایتان جالب باشد که یک میز کوچک در قسمتی از پلکان داشته باشید. یک یا دو تا از کف پله ها می توانند به صورت هنرمندانه از فضای اصلی خود بیرون آمده و تشکیل سطح یک میز کوچک را بدهند که می تواند قفسه هم داشته باشد. حالا دیگر با نکاه کردن به راه پله خود، یک میز جالب نیز می بینید که قسمتی از پلکان را به خودش اختصاص داده است.

البته باید در نظر داشت که طراحی و اجرای انواع راه پله های مذکور و مدل های مشابه به مهارت زیادی نیاز دارد و برای ایجاد این مدل های خاص به نظر کارشناسانه احتیاج خواهد بود. به هر حال اگر احساس می کنید یکی از این راه پله های شگفت انگیز را در فضای مورد نظر خود می خواهید، گزینه های بسیار متنوعی برای انتخاب خواهید داشت.

مدل های جدید راه پله مدرن
مدل های جدید راه پله مدرن

 

 

تحریریه پویانو