خلاقانه ترین روش های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

خلاقانه ترین روش های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی ؛ چوب یکی از آشناترین متریال های طراحی دکوراسیون است که تقریبا در همه فضاهای داخلی استفاده می شود و کمتر خانه ای وجود دارد که حداقل یک وسیله چوبی در آن پیدا نشود.

این روزها دیگر همه وسایل از فرم تعریف شده همیشگی خارج شده اند و بسیار خلاقانه طراحی می شوند. این واژه خلاقانه معنای آنچنان پیچیده ای پشت خود ندارد. گاهی فقط کافی است هر چیزی را به حال خود رها کنید و بگذارید فرم خود را داشته باشند. طرح هایی که امروزه در بیشتر دکورها می بینید، از قوانین مرسوم پیروی نمی کنند، به این معنی که برای مثال تصور شما از چوب تا قبل از این یک سطح تراش خورده و صیقلی بود که معمولا شکل ثابتی داشت، اما اکنون با وسایلی مواجه خواهید شد که چوب به کار رفته در آن ها به همان شکلی که از دل طبیعت بیرون آمده حفظ شده است.

برای اینکه با چوب و کاربرد متفاوت آن در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید، با پویانو همراه باشید:

 

 

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید گیاهانتان از این که هستند هم زیباتر به نظر برسند، گلدان های پلاستیکی و چینی خود را کنار بگذارید. مطمئنا یک گیاه با گلدانی که از مرز و بوم خودش باشد، خیلی بهتر جور در می آید. گلدان های چوبی را جایگزین گلدان های قدیمی خود کنید و از حس تازه ای که به فضای سبز کوچک خانه تان می بخشند، لذت ببرید.

یک میز کوچک تقریبا همیشه و در همه جا به کار می آید؛ خصوصا اگر کاربرد قفسه را هم داشته باشد. میزهای کوچک را می توانید به راحتی جا به جا کنید و هر وقت از دکور فعلی خود خسته شدید آن ها را در فضای دیگری قرار دهید. یک میز چوبی با دکوراسیون اکثر فضاهای مسکونی جور در می آید. این خصوصیت آن را نسبت به میزهای دیگر با جنس های متفاوت برتری می دهد.

در صورتی که میزهای پایه دار را ترجیح می دهید و به دنبال یک مدل خاص هستید، بهتر است از یک طرح نوآورانه استفاده کنید. تنه درخت در حالت نتراشیده و طبیعی خود می تواند سطح میز را تشکیل دهد و بسیار جذابتر از مدل های صیقل داده شده به نظر آید.

اگر یک میز کوچک لازم دارید تا در هنگام نشستن روی مبل بتوانید وسایل را در نزدیک ترین حالت به خود قرار دهید و به راحتی از آن ها استفاده کنید، باید میزهایی را که مخصوص قرار گیری روی دسته مبل هستند امتحان کنید. سطح این میزها به راحتی روی دسته مبلمان جای می گیرد و امکان جا به جا کردن را نیز دارد.

قفسه های کوچک با فرم های مختلف از دیگر مواردی هستند که می توانید به مجموعه لوازم دکوراتیو چوبی خود اضافه کنید. این قفسه ها بیشتر حالت تزیینی دارند و احتمالا قادر نخواهید بود وسایل زیادی در آن ها قرار دهید؛ به هر حال حتی اگر چیز زیادی داخل آن ها قرار ندهید هم به تنهایی زیبا به نظر می رسند.

حباب لامپ اتاق خود را می توانید از انواع چوبی انتخاب کنید. اگر تم اتاقتان گرم است، یک حباب چوبی می تواند در تکمیل آن عالی باشد و به راحتی با دیگر وسایل موجود در فضا همخوانی ایجاد کند.

اگر با حباب موافق نیستید و به دنبال طرح دیگری می گردید، شاید یک آویز چوبی با لامپ های معلق بتواند نظرتان را جلب کند.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

یک شمعدان را در حالتی تصور کنید که از فرم طبیعی بدنه یک درخت به دست آمده است. شاید پیش خود فکر کنید که چنین طرحی دیگر فرم شمعدان را ندارد و دقیقا همین است که آن شمعدان را خاص و منحصر به فرد می کند. وسایل منزل شما زمانی خاص خواهند بود که از فرم عمومی پیروی نکنند.

شاید بد نباشد به جای آویختن تابلوهای پر زرق و برق و گران قیمت، از یک قاب ساده چوبی برای تزیین دیوار منزل خود استفاده کنید. اگر ساده گرا باشید، احتمالا از این سبک استقبال خواهید کرد.

تابلوهای دست ساز چوبی این روزاها طرفداران زیادی دارند. این تابلوها بسیار ساده و کوچک بوده و تقریبا در هر فضایی جای خود را باز می کنند. اگر مایل باشید، حتی می توانید طرح مورد علاقه خود را برای ساخت سفارش دهید و اتاق یا نشیمن خود را با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

اگر به طرح های ترکیبی علاقه دارید، همنشینی چوب، گیاهان و نور را امتحان کنید و یک قاب تزیینی کاملا نوآورانه داشته باشید.

می توانید ابتکار به خرج داده و خودتان دکور چوبی منزلتان را شکل دهید. در این صورت طرح های بسیار متنوعی برای اجرا خواهید داشت. برای مثال دو نردبان می توانند یک آویز لباس بسازند؛ در صورتی که با چند تخته آن ها را به هم ارتباط دهید و در قسمت بالا یک ترکه قرار دهید. تخته های زیرین می توانند نقش قفسه را نیز ایفا کنند.

لوازم دکوراتیو چوبی کاربردهای دیگری نیز دارند. برای مثال اگر محلی برای آویزان کردن کلیدهای خانه می خواهید تا هر دفعه به خاطر گم شدنشان معطل نشوید و یا فضایی برای قرار دادن نامه ها و قبض ها لازم دارید، چند تخته چوبی با دیزاین ساده و زیبا می توانند خواسته شما را برآورده کنند.

طاقچه های معلق از دیگر مواردی هستند که برای داشتن یک فضای متفاوت پیشنهاد می شوند. طرح این طاقچه ها به قدری ساده است که خودتان هم می توانید یکی از آن ها بسازید.

استفاده از آویزهای چوبی در فضای اتاق هم می تواند بسیار جالب باشد.

از دیگر لوازم دکوراتیو چوبی که می توان نام برد، جا شمعی ها هستند. اگر دکور خانه تان از چوب تشکیل شده است، این جا شمعی ها می توانند ترکیب خوبی با فضا به وجود بیاورند.

چراغ مطالعه از دیگر وسایلی است که در اتاق ها کاربرد دارد. چراغ های مطالعه با یک فرم متداول شناخته شده اند. برای داشتن یک دکور که مخصوص به شما و سلیقه تان باشد، یک فرم جدید چراغ مطالعه از جنس چوب مناسب به نظر می رسد.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

اوج خلاقیت در استفاده از چوب در شکل گیری دکور یک فضا زمانی رخ می دهد که یک فرم کاملا جدید از یک عملکرد معمولی به وجود آورید. یک در کشویی از جنس چوب که می تواند تداعی کننده تنه درخت باشد نمونه ای از این نوع خلاقیت است.

از شاخه های درخت به همراه ریسمان می توان فضایی برای آویخت عکس های یادگاری ساخت که در عین سادگی بسیار جذاب است.

یک شاخه خشک اگر به دیوار متصل شود، می تواند نقش یک رگال را برای شما بازی کند.

همینطور می توان از شاخه ها برای ساختن یک قاب عکس طبیعی استفاده کرد.

جعبه های چوبی مورد استفاده برای حمل میوه را دیگر همه به وفور دیده اید. این جعبه ها احتمالا آخرین چیزی هستند که در هنگام برنامه ریزی برای طراحی دکور خانه تان به ذهنتان می رسند، اما اگر کمی خلاقانه تر ایده پردازی کنید، جالب ترین خواهند شد. کافی است این جعبه ها را بدون کوچکتریت تغییری در جهت های مختلف قرار دهید و گلدان های رنگارنگ خودتان را درون ان ها بگذارید. می توانید مطمئن باشید که شما جزو اولین کسانی هستید که این ایده را در محیط زندگی خود به اجرا در می آورید.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

یک آباژور چوبی ساده در بیشتر خانه ها پیدا می شود، اما یک آباژور چوبی از نوع منحصر به فرد را فقط کسانی در خانه خود دارند که می خواهند متفاوت باشند. با داشتن یک آباژور با فرم خلاقانه می توانید فضای اتاق خود را به همین راحتی که از آن صحبت می شود، دگرگون کنید.

کوچکترین ایده های خاص هم می توانند به اندازه بزرگترین آن ها جذاب باشند. زیر لیوانی هایی از جنس تنه درخت داشته باشید تا هر گاه که برای خوردن قهوه از آن ها استفاده می کنید، بوی دوست داشتنی چوب را احساس کنید.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی
استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

احتمالا در بسیاری از مواقع گردش در پارک، باغ و جنگل لباس های خود را به شاخه درختان آویز کرده اید. همین عادت بسیار ساده که احتمالا چندان به آن توجه نکرده اید، می تواند ایده ای برای داشتن یک چوب لباسی خاص از نوع درخت و شاخه هایش در اتاق شما باشد.

اگر به اطراف خود دقت کنید، مطمئنا هزاران ایده دیگر برای داشتن بهترین استفاده از چوب و زیبایی های طبیعی آن به ذهنتان خطور خواهد کرد. برای یک تغییر با سلیقه شخصی خود آماده شوید و چوب را این بار با سبکی دیگر به فضای خانه خود دعوت کنید.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی
استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

 

 

تحریریه پویانو