12 رنگ مبلمان که شما را در انتخاب هایتان محدود نمی کند

12 رنگ مبلمان که شما را در انتخاب هایتان محدود نمی کند

12 رنگ مبلمان ؛ خریداری یک مبل سرمایه‌گذاری بزرگی است و این کار زمانی می‌تواند دلهره‌آور باشد که طراحی نداشته باشید تا برای این کار طرح و ایده‌ای در ذهن داشته باشد یا بتواند رنگ‌های آن را به خوبی با یکدیگر هماهنگ کند. نگران نباشید، اگر می‌توانید رنگی را برای آن انتخاب کنید تقریبا نصف راه را رفته‌اید. اما حتی انتخاب رنگ نیز خود به تنهایی یک چالش به شمار می‌رود. پیشنهاد من این است که رنگی را انتخاب کنید تا در انتخاب‌های بعدی‌تان با محدودیت روبرو نشوید.
روی وسایلی سرمایه‌گذاری کنید که به اندازه‌ی کافی تطبیق‌پذیر هستند تا با خانه‌ای جدید یا طرح دکور جدید بتوانند به خوبی متناسب شوند. مهم‌تر، این که من دوست دارم دکور خانه‌ام را هر فصل تغییر بدهم. هر کدام از گزینه‌های رنگی زیر می‌توانند در منزل شما استقرار یابند و نیز این آزادی را به شما می‌دهند تا دکوری‌ها و رنگ‌های تاکیدی منزل‌تان را به دلخواه و هر وقت که خواستید عوض کنید.
1سفید:
مبلمان سفید همیشه پایا و ماندگار است. به علاوه، شما می‌توانید هر نوع دکوری را با این رنگ به خوبی هماهنگ کنید. تصویر موجود نمونه‌ای است که من هرگز از دیدن آن سیر نمی‌شوم.
هنگام انتخاب رنگ سفید برای پارچه‌ی مبلمان، میزان مقاومت آن در برابر لکه را بررسی کنید و پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی می‌توانند پاک شوند و در صورت نیاز با سفیدکننده پاک شوند.
2کرم:
این مبل تکه‌ای کرم رنگ(گرم) گزینه‌ی خوب دیگری است که انعطاف پذیری را ارائه می‌کند. این یک رنگ کلاسیک است که با رنگ سیاه به خوبی هماهنگ می‌شود و نیز می‌تواند در کنار رنگ‌های آبی سورمه‌ای، قرمز یا خاکستری بیاید.
3

بیسکویتی، قهوه‌ای مایل به زرد یا شتری:
این رنگ‌های گرم خنثی به خوبی با رنگ‌های آبی، مشکی و رنگ‌های پاییزی هماهنگ می‌شوند. آن‌ها انتخاب خوبی در کنار طرح‌های ریز سیاه و سفید و شطرنجی‌های قرمز و مشکی هستند.
4قهوه ای:
رنگ قهوه‌ای قبل از این که رنگ خاکستری چنین محبوبیتی پیدا کند مورد علاقه‌ی همگان بود. اما قهوه‌ای هنوز هم رنگ خنثای خوبی برای طراحی به شمار می‌رود. این رنگی کلاسیک است و همیشه ماندگار می‌ماند.
5

رنگ سنگی یا خاکستری کمرنگ:
خاکستری خیلی کمرنگ به زیبایی می‌تواند با تن‌های چوبی گرم و دیوار گچی هماهنگ شود. رنگ سنگی گزینه‌ی خوبی برای پوشش وسایلی است که قرار است اشیائی با رنگ‌های خیره‌کننده روی آن قرار بگیرد. (به علاوه کثیفی و لکه‌ها را به خوبی می‌پوشاند).
6
خاکستری:
این رنگ به خوبی با تن‌های جواهری (برای مثال بنفش) و سیاه و سفید هماهنگ می‌شود. زیرا خاکستری ویژگی‌های تطبیقی بسیاری دارد.
7

رنگ مبلمان
رنگ مبلمان

رنگ‌های ملایم:
رنگ‌های ملایم و خنثی را انتخاب کنید (یک رنگ خنثی برخی از مکمل‌های رنگی اضافه شده‌ی خود را دارد، برای مثال آبی خنثی مقدار کمی رنگ نارنجی در خود دارد).

رنگ مبلمان
رنگ مبلمان
رنگ مبلمان
رنگ مبلمان

اگر از رنگ‌های خنثی خسته شده‌اید به دنبال رنگ‌هایی باشید که بسیار کمرنگ هستند. این مبل نه به وضوح سبز رنگ است نه زرد رنگ، اما رنگ خنثایی از هر دو نسخه است.
9رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت:
رنگ‌های آبی و سبز ملایم، خاموش و کمرنگ می‌توانند به عنوان مبادی رنگ‌های خنثی عمل کنند.
کتان طبیعی:
اگرچه از نظر تکنیکی این یک رنگ به شمار نمی‌آید. اما این نوع پارچه جلوه‌ی متمایزی دارد که می‌توان آن را فورا شناسایی کرد. این به اندازه‌ی رنگ سیاه انعطاف‌پذیر است و به نظر من هیچ رنگی نیست که با آن به خوبی هماهنگ نشود.
11طرح و نقش ظریف:
موقعی که بخواهید از طرح و الگو استفاده کنید نقش‌های ظریف همیشه نسبت به دراماتیک‌ها انعطاف پذیرتر هستند. این نقش کلاسیک در این جا آنقدر ظریف هست که نمی‌توان عنوان بافت (تکسچر) را به آن داد.
چرم:
رنگ‌هایی که ممکن است محدودکننده باشند زمانی که در پوشش چرمی به کار روند انعطاف‌پذیرتر می‌شوند. این ممکن است بحث برانگیز باشد. اما در مد و فشن هم یک چرم متضاد حتما نیاز نیست که با بقیه‌ی لباس‌تان هم‌خوانی داشته باشد و همینطور مبلمان چرمی هم لزومی ندارد با بقیه‌ی چیزها کاملا هماهنگ شود.
اگر تمایل دارید جلوه‌ی منزل تان را هرازچند گاهی عوض کنید از انتخاب رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد (اکر) برای قطعات بزرگ مانند مبلمان دست بکشید. این رنگ‌ها بیش از حد خاص هستند و به راحتی ممکن است با دیگری تضاد داشته باشند. به علاوه شما به سرعت از این رنگ‌های قوی دلزده می‌شوید پس از آن‌ها برای رنگ‌های تاکیدی استفاده کنید نه رنگ‌های زمینه‌ای.

منبع: houzz

تحریریه پویانو| سجادی