رازهای دکوراسیون : طرح‌های گلچین‌شده به سبک التقاطی

رازهای دکوراسیون : طرح‌های گلچین‌شده به سبک التقاطی

طرح‌های التقاطی ؛طرح‌های گلچین‌شده به سبک التقاطی چیست؟

به طرح‌های گلچین‌شده با دید یک ظرف ذوب کن نگاه کنید که در آن طرح‌های شیکی که دوست دارید را تحت عنوان خانه به هم متصل می‌کنید. اگر فکر می‌کنید که تصورات دکوراسیون لاکچری شما با طرح‌های دارای ویژگی‌های شیک و وینتیج بصورت همزمان همخوانی ندارد و یا دکور مینیمالیست شما نمی‌تواند اثاثیه عتیقه‌ی شما را در بگیرد باید از شما بخواهیم که در مورد تصورتان تجدید نظر کنید.

طرح‌های التقاطی مجموعه‌ای است که می‌توانید از بین طرح‌های مختلف از زمان‌های مختلف برای یک اتاق یکسان انتخاب کنید. گرچه این تفاوت تنوع و کیفیت برای اجرا شدن چالشی است زیرا به سادگی می‌تواند به یک طرح بی‌نظم ختم شود ‌ولی نکته‌ی قابل تقدیر در این طراحی فضای داخلی منحصر به فرد بودن آن است که مرتبط با شماست و قابل تقلید نیست. به نکات ما برای پیاده‌سازی طراحی جذاب و انتخابی خود توجه کنید.

نکات و حقه‌های طرح‌های سبک التقاطی (سبک تلفیقی)

طرح‌های التقاطی، حتی اگر در نگاه اول بنظر نرسد، از قوانین یک طراحی خوب پیروی می‌کند. در اینجا برای کمک به شما 8 نکته را بیان می‌کنیم.

طرح‌های التقاطی
طرح‌های التقاطی
  1. رشته‌بندی متحد

چیزی که باعث می‌شود اتاق با دکور التقاطی زیبا باشد، رشته‌بندی متحدی است که در دکوراسیون اتاق به چشم می‌خورد. این رشته‌بندی متحد می‌تواند پرده‌ای با رنگ خنثی یا رنگ‌های تیره باشد که در خانه چند بار تکرار شود. در شکل زیر همه‌ی صندلی‌ها منحصر به فرد هستند ولی همه با رنگ زرد روشن رنگ شده است و برای همین متناسب هستند. سایر متحد کننده‌ها می‌توانند متناسب بقیه وسایل باشند.

2

2. تعداد طرح‌ها را محدود کنید.

به عنوان یک کاربر جدید، می‌توانید حداکثر سه تا طرح برای اتاق مورد نظرتان انتخاب کنید. می‌توانید دو یا سه طرحی که خیلی دوست دارید انتخاب کنید زیرا بیش‌تر از این تعداد نیاز به مهارت و تجربه دارد.

3

3. با تضادها بازی کنید.

این کاملاً واضح است که در طرح‌های گلچین شده تضاد وجود دارد. تضاد درحالت‌های مختلف مانند رنگ‌ها، چاپ‌ها، طرح‌ها (بته جقه و راه راه)، فرم‌ها (مبلمان صاف و میز بدون تقارن) و یا بافت (دانه‌های ریز روی فلزهای براق) مشاهده می‌شود. در شکل زیر رو مبلی‌ها شور و نشاط خاصی را به اتاق داده‌اند.

4

 

4.از طرح‌های گلچین در همه خانه استفاده کنید.

طرح‌های التقاطی مستقل هستند و با هم تضاد دارند. لازم نیست فقط در یک قسمت از خانه این طرح را پیاده کنید و در همه‌ی قسمت‌ها می‌توانید این طرح را پیاده کنید به طوری که در هر قست علایق شما قابل مشاهده باشد.

5

 5. به ترکیب نهایی فکر کنید.

از آن‌جا که در این دکوراسیون انتخابی، طراحی فضا خیلی انعطاف‌پذیر است ممکن است دلتان بخواهد از نقاشی‌ها، فرش‌ها و سایر وسایلی استفاده کنید که مناسب با نتیجه نهایی طراحی نباشد. تازه‌کاران بهتر است با وسایل کمتر و فضای کوچک شروع کنند و سپس آن را به فضاهای بزرگتر تعمیم دهند.

6

  1. رنگ‌آمیزی اثاثیه قدیمی

با رنگ زدن اثاثیه قدیمی می‌توانید ظاهر بسیار خوبی به آن‌ها ببخشید و آن‌ها را مناسب دکوراسیون دلخواه خودتان طراحی کنید. در شکل زیر تخت قدیمی با رنگ سفید تبدیل به تختی شیک برای دکوراسیون مدرن شده است.

7

 

  1. تجربه در چیدمان وسایل

در چیدمان وسایل سریع ناامید نشوید. اگر گلدان در گوشه اتاق زیبا نیست شاید کنار صندلی روی زمین زیبا باشد. مکان‌های مختلف را برای چیدن وسایل امتحان کنید.

8

 

  1. رنگ ها را جسورانه انتخاب کنیددر معرض دید قرار دهید:                                                                                                               وسیله خاص جلب کنید، می‌توانید رنگ یا روکش آن را با رنگی متضاد با فضا درنظر بگیرید. اضافه کردن رنگ‌های متضاد به یک وسیله ایده‌ی مناسبی برای توجه کردن به یک وسیله و پرت کردن حواس آن‌ها از وسیله‌ای است که با بقیه همخوانی ندارد.

منبع:livspace

تحریریه پویانو| نزاکتی