هزینه نقاشی ساختمان و محاسبه متراژ خانه؛ بیش تر بدانید!

هزینه نقاشی ساختمان و محاسبه متراژ خانه؛ بیش تر بدانید!

هزینه نقاشی ساختمان و محاسبه متراژ خانه؛ بیش تر بدانید!

شما در زمینه هزینه نقاشی ساختمان چقدر اطلاعات دارید؟ اگر متخصص نباشید، باید از هر فرصتی برای کسب اطلاعات بیش تر کمک بگیرید. اطلاعات کامل و قوی، رمز موفقیت در اجرای دکوراسیون داخلی هستند. وقتی از نقاشی منزل صحبت به میان می آید، نخستین چیزی که به ذهن اکثر ما می رسد، بحث هزینه های کار است. نحوه محاسبه متراژ توسط نقاشان ساختمان و چگونگی محاسبه قیمت دقیق، موضوعی است که احتمالا ذهن هر کسی را درگیر می کند. پویانو قصد دارد در ادامه این مطلب در کنار ارائه هزینه های نقاشی ساختمان، روش محاسبه متراژ خانه را نیز با شما در میان بگذارد تا بتوانید خودتان به تنهایی و مثل یک نقاش از همه چیز سر در بیاورید! اگر مایل هستید از چند و چون هزینه ها بیش تر بدانید، همراه ما باشید.

محاسبه متراژ برای تخمین هزینه نقاشی ساختمان

محاسبه متراژ برای تخمین هزینه نقاشی ساختمان

اصولا برای تخمین زدن هزینه نقاشی یک ساختمان، باید ابتدا متراژ زیربنای آن را به دست آورد. سپس باید متراژ به دست آمده را در 3 ضرب کرد تا متراژ کل خانه برای نقاشی ساده محاسبه شود. دو مثال زیر را در نظر داشته باشید:

فرض کنید می خواهید هزینه نقاشی یک واحد 200 متری را حساب کنید. در چنین شرایطی متراژ کل خانه که برای هزینه نقاشی یا همان رنگ آمیزی منظور می شود، برابر با 300 متر مربع خواهد بود. این متراژ، مجموع متراژ نقاشی دیوارها و سقف ها می باشد. اگر بخش هایی مثل قسمت های دکوری خانه با رنگ دیگری به جز رنگ مورد استفاده برای نقاشی دیوارها یا رنگ زمینه نقاشی شده باشند، باید هر متر طول این بخش ها به مقدار نصف قیمت دیوار به قیمت رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی کل محاسبه گردد. هزینه نقاشی چارچوب ها به شکل عددی و بر اساس طول آن ها حساب می شود.

محاسبه متراژ برای تخمین هزینه نقاشی ساختمان

توجه داشته باشید که به طور معمول، نقاش ها در زمان تعیین قیمت برای نقاشی درب پارکینگ و حیاط، قیمت خاصی نمی گذارند و هزینه مربوط به این بخش ها توافقی مشخص می شود.

موردی که مثال زده شد، کاملا فرضی است. خانه ها با هم متفاوت هستند و در نتیجه، قیمت رنگ آمیزی هر واحد با دیگر فرق می کند، حتی در شرایطی که دو واحد مذکور، متراژ مساوی داشته باشند. برای درک بهتر این قضیه تصور کنید یک واحد با متراژ مشخص، کمد دیواری نداشته باشد یا تنها از یک اتاق خواب برخوردار باشد، اما واحد دیگر که دقیقا همان متراژ را دارد، دارای دو اتاق خواب باشد و هر کدام از اتاق های آن دارای کمد دیواری باشند. مسلم است که هزینه نقاشی ساختمان برای این دو واحد، متفاوت از آب در می آید. بنابراین در زمینه نقاشی، تنها بحث زیربنا مطرح نیست و باید موارد دیگری که دخیل هستند را نیز در نظر گرفت.

نکاتی که باید درباره نقاشی ساختمان بدانید

نکاتی که باید درباره نقاشی ساختمان بدانید

در نقاشی ساختمان باید علاوه بر در نظر گرفتن متراژ دیوارها موارد زیر را نیز مورد توجه قرار داد:

  • همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، هزینه نقاشی دیوارها و سقف خانه بر حسب متر مربع مشخص می شود. هزینه رنگ آمیزی درب ها نیز به همین شکل محاسبه می گردد.
  • هزینه نقاشی نرده ها متفاوت است و بستگی به این دارد که نرده مورد نظر ساده باشد یا دارای دستگیره، اما به هر حال یا بر حسب متر مربع یا بر بر حسب متر طول حساب می شود.
  • هزینه مربوط به نقاشی درب های آهنی موجود در ساختمان، مثل درب حیاط و درب پارکینگ به شکل عددی محاسبه می شود.
  • متراژ بخش هایی که امکان دارد در دیوارها یا سقف یک خانه موجود باشند، بر حسب متر طول در نظر گرفته می شود و هزینه نقاشی آن ها نیز با توجه به همین متراژ تعیین می گردد.
  • هزینه رنگ آمیزی چارچوب درب ها بسته به نوعی که دارند، ممکن است عددی یا بر حسب متر طول محاسبه شود.
  • متراژ فضاها و بخش های مختلف دیوارها و سقف، مانند پنجره ها در صورتی که نیازی به نقاشی نداشته باشند، بر حسب متر طول حساب شده و از متراژ کل کم می شود تا متراژ نهایی به دست آید.

لیست هزینه رنگ آمیزی ساختمان

لیست هزینه رنگ آمیزی ساختمان

  • نقاشی با رنگ روغن: 14.000 تا 21.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • نقاشی با رنگ آکریلیک: 12.000 تا 21.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • نقاشی با رنگ پلاستیک: 7.000 تا 10.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • نقاشی با رنگ بلکا: 8.000 تا 20.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • نقاشی با رنگ مولتی کالر 10.000 تا 17.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • نقاشی چارچوب ها: 25.000 تا 30.000 تومان به ازای هر متر طول
  • نقاشی پنجره ها: با توجه به نوع رنگ و یک رو یا دو رو بودن بر حسب متر مربع محاسبه می گردد.

نرخ اتحادیه رنگ آمیزی ساختمان

نرخ اتحادیه رنگ آمیزی ساختمان

  • مسلما با توجه به نوع رنگی که در نقاشی ساختمان به کار می رود، هزینه کار نیز متفاوت خواهد بود و کارمزد فردی که نقاشی را انجام می دهد هم بر حسب هر متر مربع از دیوارها و سقف حساب می شود، ولی به طور کلی، هزینه های مربوط به رنگ آمیزی ساختمان به شرح زیر هستند:
  • اگر برای نقاشی سقف، رنگ پلاستیک و برای نقاشی دیوارها رنگ روغنی مات به کار برده شود، هزینه رنگ آمیزی ساختمان با منظور کردن مصالح، 12 هزار تومان به ازای هر متر مربع است.
  • اگر نقاشی سقف با رنگ پلاستیک و نقاشی دیوارها با رنگ آکریلیک صورت گرفته باشد، هزینه رنگ آمیزی ساختمان با منظور کردن مصالح، 10 هزار تومان به ازای هر متر مربع است.
  • اگر دیوارها و سقف، هر دو با رنگ پلاستیک نقاشی شده بانشد، هزینه رنگ آمیزی ساختمان با منظور کردن مصالح، 10 هزار تومان به ازای هر متر مربع است.
  • هزینه اجرای رنگ بلکا، مولتی کار و کنیتکس با منظور کردن مصالح، 9 هزار تومان به ازای هر متر مربع می باشد و با توجه به نوع مصالح مورد استفاده تا 15 هزار تومان به ازای هر متر مربع نیز متفاوت خواهد بود.
  • باید توجه شود که جهت نقاشی ساختمان بدون مصالح با استفاده از هر نوعی که به آن اشاره شد در زمان محاسبه قیمت رنگ آمیزی بر اساس نرخ اتحادیه به میزان 2 هزار تومان از هر متر کم خواهد شد.
  • به صورت کلی، میانگین هزینه رنگ آمیزی ساختمان برای رنگ های پلاستیک با توجه به کیفیت و نوع رنگ مورد استفاده در حدود 6 هزار تومان تا 12 هزار تومان (ماکسیمم) منظور می شود. در ضمن برای رنگ روغن نیز هزینه نقاشی ساختمان، مجددا با توجه به کیفیت و نوع رنگی که به کار می رود، بین 9 هزار تومات تا 16 هزار تومان (ماکسیمم) منظور می شود.

رنگ های مناسب برای نقاشی ساختمان

رنگ های مناسب برای نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ مناسب و صحیح برای نقاشی هر یک از بخش های منزل، نکته ای است که باید در کنار دیگر موارد در نظر گرفته شود. مسلما قاعده ای وجود ندارد که بتوان آن را در نقاشی همه قسمت های منزل اعمال نمود. بنابراین بهتر است پیشنهادهای زیر را مد نظر داشته باشید:

  • رنگ مناسب برای نقاشی درب های چوبی، فلزی و همچنین چارچوب های فلزی، رنگ روغن است. با کمک ترکیب رنگ در این رابطه می توان به رنگ های جدید و بسیار زیبایی دست پیدا کرد.
  • برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف می توان از رنگ پلاستیک استفاده نمود.
  • گزینه ای که برای نقاشی سقف آشپزخانه پیشنهاد می شود، رنگ مات است، ولی اگر در آشپزخانه شما هود وجود دارد و محیط آن نیز گرد و غبار چندان زیادی ندارد، می توانید برای نقاشی سقف از رنگ پلاستیک نیز استفاده نمایید.
  • برای نقاشی قرنیزهایی که جنس آن ها از سنگ می باشد، رنگ پیشنهادی ما از میان گزینه های موجود، رنگ روغن می باشد.
  • توصیه می شود درب های چوبی منزل به شکل آماده رنگ شوند. در غیر این صورت می توان با استفاده از روغن جلای چوب، سطح این گونه درب ها را نقاشی کرد.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو