قفسه بندی و طراحی داخلی داروخانه

قفسه بندی و طراحی داخلی داروخانه

قفسه بندی و طراحی داخلی داروخانه

وقتی وارد داروخانه می شوید، طراحی داخلی داروخانه ، قفسه ها و نورپردازی آن ها نخستین نکته ای است که در صورت توجه به استاندارها و طراحی صحیح، توجه را جلب می نماید. دلایل متعددی مانند خرید دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم مربوط به کمک های اولیه، لوازم طبی، عینک، داروها،  مکمل های ورزشی و غذایی، ویتامین ها، عطر و ادکلن، ویلچر، واکر و… سبب مراجعه به داروخانه ها می شوند. اگر مردم عجله نداشته باشند، بعد از تحویل نسخه دارویی به پزشک، در زمان انتظار دریافت داروها یقینا سری به سایر قفسه های لوازم آرایشی یا بهداشتی می زنند. بنابراین، محل قرار گرفتن پذیرش و دیگر قسمت ها در فضای فروشگاه داروخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. پویانو در این مطلب به چگونگی طراحی و قفسه بندی داروخانه خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

قفسه بندی و طراحی داخلی داروخانه

سبک طراحی داخلی داروخانه های مدرن به اندازه ای در طی این سال ها تغییرات داشته است که طراحی یک داروخانه قدیمی از رنگ تا فرم قفسه ها و حتی صندلی ها به صورت کامل با آن تفاوت دارد. در قدیم، به کار بردن قفسه های آهنی در این گونه فضاها خیلی مرسوم بود، ولی در حال حاضر می بینیم که مصالح مورد استفاده برای طراحی قفسه ها، رنگ های غالب در داروخانه و دیگر موارد، دچار تغییرات بسیار زیادی شده اند. هوای مطبوع در فضای داروخانه و تهویه مناسب آن هم باید حتما در لیست کارها قرار بگیرد.

سبک طراحی داخلی داروخانه های مدرن به اندازه ای در طی این سال ها تغییرات داشته است

نخستین احساسی که باید طراحی داخلی در افراد ایجاد کند، حس پاکیزگی و نظافت است. انتخاب محل قرار گرفتن بخش پذیرش داروها، تحویل داروها، بخش انتظار و قسمت مشاوره و فروش لوازم آرایشی بهداشتی، باید با دقت و توجه فراوان صورت گیرد.

قفسه بندی در طراحی داخلی داروخانه

قفسه بندی در طراحی داخلی داروخانه

قفسه بندی با بهره مندی از نورپردازی مناسب جهت چیدمان محصول به صورتی که بهترین فضا برای دید مشتری و دسترسی راحت فراهم شود، از مهم ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه نمود. انتخاب مصالح مصرفی و نورپردازی، دو نکته اساسی در رابطه با قفسه بندی داروخانه هستند. شلف های چوبی یا ام دی اف با طراحی مدرن یا شلف های شیشه ای، این روزها خیلی مورد توجه قرار گرفته اند. استفاده از استندهای عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی مکمل ها نیز می تواند به جلب نظر مشتری کمک فراوانی کند.

رنگ در طراحی داخلی داروخانه

رنگ در طراحی داخلی داروخانه

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، القای حس پاکیزگی، نخستین موردی است که باید مد نظر قرار داد. انتخاب رنگ های روشن مانند سفید، آبی و کرم برای داروخانه مناسب است. در حال حاضر مشاهده می کنیم که در طراحی داروخانه های مدرن، رنگ هایی مانند سفید و خاکستری از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ اصلی و ترکیب نمودن آن با رنگی دیگر به صورت خلاقانه، سبب زیبایی بیش تر فضا می شود. اگر می خواهی دکوراسیون داروخانه خود را مدرن طراحی کنید، رنگ سفید را انتخاب نمایید و یکی از رنگ های آبی، خاکستری، نارنجی یا کرم را به عنوان رنگ مکمل در نظر بگیرید.

مصالح در طراحی داخلی داروخانه

مصالح در طراحی داخلی داروخانه

می توان گفت که به کار بردن چوب طبیعی، شیشه و ام دی اف بهترین گزینه ها برای اجرای دکوراسیون داروخانه می باشند. برای کفپوش داروخانه باید در عین انتخاب رنگ مناسب جهت جلوگیری از نمایش آلودگی، گزینه ای را انتخاب نمود که به راحتی تمیز می شود. پاکیزگی کفپوش داروخانه و راحت بودن نظافت آن، خیلی مهم است.

لازم نیست حتما از یک نوع متریال مانند چوب جهت طراحی استند، جزیره، شلف و قفسه های داروخانه بهره بگیرید. ترکیب چوب با شیشه هم می تواند حس گرمی به فضای داخلی داروخانه ببخشد. شما می توانید چوب را انتخاب کرده و با کمک فناوری رنگ پلی اورتان از طیف وسیع انواع رنگ ها، بهترین و محبوبترین گزینه را انتخاب نموده و از تماشای نتیجه لذت ببرید.

لازم نیست حتما از یک نوع متریال مانند چوب جهت طراحی استند

 

 

طراحی داخلی داروخانه

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو