حال و هوای دکوراسیون خانه روستایی در دل زندگی شهری!

دکوراسیون خانه روستایی

حال و هوای دکوراسیون خانه روستایی در دل زندگی شهری!

بیشتر ما انسان ها دوست داریم که هر از گاهی به دور شلوغی ها و دغدغه های زندگی شهری، زمانی را در فضایی آرام سپری کرده و استراحت کنیم، ولی همه ما خارج از شهر خانه ای نداریم که بتوانیم به آن پناه برده و  در آن احساس آرامش کنیم، اما این موضوع بدین معنا نیست که در خانه های شهری خود باید از این لذت محروم شویم. در محیط زندگی خود و در دل شهر نیز می توانید حال و هوای یک خانه روستایی را برای خود زنده کنید و طراحی داخلی و سبک روستایی همان چیزی است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد و ما در پویانو روش ایجاد حال و هوای دکوراسیون خانه روستایی در دل زندگی شهری را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید:

دکوراسیون خانه روستایی

  1. از مصالح طبیعی در دکور خانه استفاده کنید

لوازم چوبی پتینه کاری شده که ظاهری قدیمی دارند مانند کمد و یا کنسول را با لوازم چوبی موجود در خانه مانند میز جلو مبلی و یا میز عسلی ترکیب کنید. لوازم چوبی باعث می شوند تا فضایی روستایی در خانه ایجاد شود که با طبیعت در ارتباط است.

از مصالح طبیعی در دکور خانه استفاده کنید

  1. یک دنیای سبز در فضای داخلی خلق کنید!

زمانی که صحبت از زندگی روستایی می شود اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می کند حضور و ارتباط با طبیعت است. به همین دلیل برای ایجاد فضایی روستایی در مکان هایی مانند بالکن و تراس یک باغچه کوچک برای خود بسازید. هم چنین در فضای داخلی خانه نیز می توانید از گیاهان متعددی استفاده کنید. گیاهان همان چیزی هستند که برای فرار از زندگی سرد شهری به آن ها نیاز دارید.

یک دنیای سبز در فضای داخلی خلق کنید

  1. پتینه کاری لوازم خانه

لوازم موجود در خانه را به روش پتینه رنگ آمیزی کرده و ظاهری قدیمی به آن ها بخشیده و فضایی روستایی در خانه ایجاد کنید. به خصوص اگر مبلمان بزرگی مانند میز غذا خوری و یا کمد لباس ها را به این روش رنگ آمیزی کنید، تاثیر سریع تری را مشاهده خواهید کرد.

پتینه کاری لوازم خانه

  1. سفره های بزرگ در بخش اتاق غذا خوری

یکی از نماد ها و نشانه های زندگی روستایی سفره های بزرگ خانوادگی است. به همین دلیل با یک میز غذا خوری بزرگ می توانید فضایی طویل برای غذا خوردن ایجاد کنید. اگر فضای کافی در اختیار ندارید می توانید از میز های گرد و یا بیضی نیز استفاده کنید.

سفره های بزرگ در بخش اتاق غذا خوری

  1. بازی با پارچه ها در طراحی داخلی !

اگر تعویض مبلمان در برنامه طراحی داخلی شما وجود ندارد، با استفاده از پارچه ها و منسوجات نیز می توانید فضای خانه روستایی را ایجاد کنید. پارچه رومیزی و یا روکش کوسن ها و بالشتک های تزئینی از جمله عناصری هستند که در یک لحظه حال و هوای خانه روستایی را ایجاد می کنند. رنگ هایی مانند آبی آسمانی، طیف های رنگ زرد، سبز و بژ از جمله رنگ هایی هستند که نمادی از سبک روستایی به شمار می روند.

بازی با پارچه ها در طراحی داخلی

  1. طاقچه ها را در دکوراسیون خانه روستایی فراموش نکنید

با استفاده از طاقچه ها و یا به عبارتی با استفاده از شلف های دیواری در راهرو ها و یا در مقابل پنجره ها می توانید فضاهای کوچک روستایی در خانه ایجاد کنید. این فضا ها به همان اندازه که کارآمد هستند، ظاهری جذاب و دلنشین نیز ایجاد می کنند.

طاقچه ها را در دکوراسیون خانه روستایی فراموش نکنید

  1. بازی با نقوش در سبک روستایی

با به کار بردن پارچه هایی با طرح های شطرنجی، نقطه ای و گلدار می توانید فضایی روستایی در خانه ایجاد کنید. این نقوش از پرکاربرد ترین طرح ها در سبک روستایی به شمار می روند.

بازی با نقوش در سبک روستایی

  1. جزئیات کوچک در طراحی خانه

صندلی ها و چهارپایه های چوبی و حصیری از جمله جزئیاتی هستند که در هر گوشه خانه که به کار برده شوند احساسی از فضای خانه روستایی را القا می کنند. برای مثال می توانید کنار تخت خواب از یک صندلی حصیری استفاده کرده و یا در آشپرخانه صندلی های چوبی خام را برای جزیره به کار ببرید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید این است که در کنار کاناپه چهارپایه های کوچک چوبی را به عنوان میز عسلی به کار ببرید.

جزئیات کوچک در طراحی خانه

  1. خانه روستایی مدرن

اگر به سبک روستایی مدرن علاقه مند هستید، می توانید از طیف های رنگی طبیعی تر استفاده کنید. برای مثال می توانید چوب های طبیعی را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید.

خانه روستایی مدرن

  1. ویترین های سبک روستیک

سیستم قفسه های باز و یا ویترین های شیشه ای سبک روستیک برای به نمایش گذاشتن اکسسوار های مربوط به سفره غذا در سبک وینتیج، ایده ای بی نظیر به شمار می روند. از چنین ویترینی هم در اتاق غذاخوری و هم در آشپزخانه می توانید استفاده کنید.

ویترین های سبک روستیک

  1. پرده ها

در دکوراسیون خانه روستایی برای پنجره ها نیز می توانید از پرده های پیلی دار قدیمی استفاده کنید و به همین سادگی سبک روستیک را وارد خانه خود کنید.

پرده های پیلی دار قدیمی

  1. گل ها در اتاق خواب

نقش گل های چاپی و یا گلدوزی شده و گل های مصنوعی از جمله جزئیات پرکاربرد در خانه های روستایی به شمار می روند. به همین منظور در اتاق خواب برای ایجاد فضایی زنانه و فرح بخش می توانید از گل ها بهره مند شوید. البته بهتر است که به جای گل های مصنوعی، گل های طبیعی را به کار ببرید.

گل ها در اتاق خواب

  1. تاج تخت خواب

می توانید درب های قدیمی و یا پنجره های کرکره ای را به عنوان تاج تخت خواب به کار ببرید. این درب ها جلوه ای بسیار منحصر به فرد و روستایی به اتاق خواب شما خواهند بخشید.

تاج تخت خواب

  1. درب های کشویی

درب های کشویی یکی از عناصر مناسب برای زندگی روستایی به شمار می روند. این درب ها که سیستمی بسیار ساده دارند، به همان اندازه که زیبا هستند، در فضای موجود نیز صرفه جویی می کنند.

درب های کشویی یکی از عناصر مناسب برای زندگی روستایی

  1. پانل های دیواری

پانل های چوبی مخصوص دیوار از باید های سبک روستایی به شمار می روند. البته شما در خانه شهری خود می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح چوب نیز استفاده کنید که ظاهری دقیقا مانند پانل های چوبی دارند. اگر می خواهید از این روش برای ایجاد خانه روستایی استفاده کنید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با رنگ های دیگر موجود در خانه هماهنگی داشته باشد.

می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح چوب

  1. کفپوش

در دکوراسیون خانه روستایی پتینه به همان اندازه که در مبلمان محبوب است، در کفپوش ها نیز کاربرد داشته و فضایی روستایی ایجاد می کند. برای این منظور هم می توانید از کفپوش های چوبی پتینه کاری شده استفاده کنید و هم سرامیک هایی را به کار ببرید که ظاهری شبیه به چوب دارند.

کفپوش های چوبی پتینه

  1. آجر و سنگ

در خانه های روستایی آجر و سنگ یکی از پوشش های اصلی برای نمای بیرونی خانه به شمار می روند. اما از این مصالح در فضای داخلی خانه نیز می توانید استفاده کنید. یکی از دیوار های اتاق نشیمن را با آجر و یا سنگ پوشانده و جلوه ای روستایی به آن ببخشید.

آجر و سنگ یکی از پوشش های اصلی برای نمای بیرونی خانه

  1. فلز در دکوراسیون داخلی

فلزاتی مانند گالوانیزه، فرفورژه و فلز زنگ زده از عناصر محبوب در سبک روستایی به شمار می روند. از اکسسوار ها گرفته تا مبلمان می توانید از این فلزات استفاده کنید. اگر نمی خواهید فضای خانه شما بیش از اندازه روستایی شود، رنگ های روشن تری را برای این فلزات به کار ببرید.

فلز در دکوراسیون داخلی

  1. فضایی استقبال کننده در خانه ایجاد کنید

آن چه که تلاش می شود در این سبک زندگی دکوراسیون خانه روستایی احساس شود، ایجاد حس صمیمیت است. به همین دلیل برای ایجاد اتاق نشیمنی صمیمی و استقبال کننده از مبل هایی راحت، نرم و پر از کوسن و بالشتک های تزئینی استفاده کنید.

فضایی استقبال کننده در خانه ایجاد کنید