معماری سبز در ساختمان ها و راهکارها

معماری سبز

معماری سبز در ساختمان ها و راهکارها

معماری سبز: در این مطلب راه حل هایی ساده شامل ایده هایی سازگار با طبیعت را برای ساختمان ها معرفی میکنیم برای یک فضای زندگی پایدار و سالم:

کفپوش بامبو

معماری سبز
معماری سبز

بامبو از منبع طبیعی ساخته شده است. این متریال کفپوش مشابه چوب طبیعی است و اجرای آن در کف نیز ساده است. نکته ای که بامبو را از لحاظ زیست محیطی ایده آل می کند این است که بسیار پایدار است. بامبو متریالی با دوام است و حفاظت آن آسان است. از لحاظ دکوراسیون داخلی ، شما طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها را برای انتخاب کفپوش های بامبو بسته به نیازهای طراحی داخلی منزل خود خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی:

متریال کفپوش در آشپزخانه

کفپوش ها و انواع آن

رابر در کف بام

معماری سبز
معماری سبز

ممکن است خیلی ها فکر کنند که رابر(لاستیک) پوشش مناسبی برای کف بام نباشد اما این متریال رویکردی فوق العاده سازگار با محیط زیست دارد که متضمن خانه های با معماری پایدار تر است. سقف هایی که رابر در کف آن ها به کار رفته است ، امکان استفاده از تایر های بازیافتی ، خاک اره و خرده سنگ ها را فراهم می کند. به علاوه ، این متریال مقرون به صرفه نیز هست و کمتر ممکن است در مقابل تغییرات آب و هوایی آسیب ببیند.

دیوار های چوبی

معماری سبز
معماری سبز

در اوج یک زندگی پایدار ، متریال هایی که دیگر مورد نیاز نیستند و استفاده نمی شوند ؛ می توانند به چیزی جدید تبدیل شوند یا در مکان دیگری به کار گرفته شوند. به عنوان مثال استفاده از قطعه ی چوب های سالم روی دیوار ها و تبدیل کردن آن به یک جدا کننده ی خلاقانه ، یا ساخت یک پارتیشن جذاب می تواند یکی از این ایده ها باشد.

به کار گیری مجدد فلز قدیمی

معماری سبز
معماری سبز

شما می توانید بیشترین بهره گیری را از فولاد های قدیمی با آوردن آن ها در ساخت و ساز ببرید. در این تصویر می بینید که چگونه حلقه های کهنه ی فولادی با ایده ای جالب و زیبا برای نرده های راه پله ها مجددا مورد استفاده قرار داد.

صفحه های انرژی خورشیدی

معماری سبز
معماری سبز

استفاده از صفحه های انرژی یکی از راه حل های کاربردی ، ساده و رایج برای حرکت به سمت معماری ساختمان های سبز است. این پانل ها الگوی مصرف انرژی در خانه ی شما را تغییر می دهند. اگر چه در ابتدا خریداری آن ها ممکن است گران تمام شود اما این صفحه ها 30 تا 40 سال عمر می کنند و از طریق صرفه جویی در انرژی هزینه ی اولیه جبران می شود. نصب پانل های انرژی خورشیدی ساده است و به علاوه نمای خارجی شیک و مدرنی دارند.

شیشه های دوجداره ی کنترل کننده ی انرژی

معماری سبز
معماری سبز

شیشه های کنترل کننده ی انرژی بسیار کارامد هستند که مانع از فرار گرما از طریق پنجره ها می شود. این شیشه ها که به اصطلاح به آن ها low-E گفته می شود به علت یک لایه ی  نامرئی coating در یک سمت آن ، باعث می شوند انتقال حرارت نسبت به شیشه های معمولی بسیار کمتر باشد و اتاق شما را در ماه های سرد سال بسیار گرم تر نگه می دارد. تعویض پنجره های خانه ی خود با شیشه های low-E می تواند بازدهی انرژی را بالا ببرد و صورت حساب قبض های شما را پایین بیاورد!

منبع: homedit

ترجمه در تحریریه پویانو