طراحی دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه با دو طیف متفاوت رنگ و متریال

سایت پویانو-طراحی کابینتسایت پویانو-طراحی کابینت

طراحی دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه با دو طیف متفاوت رنگ و متریال

متریال: گاهی اوقات سخت ترین مورد در رابطه با طراحی آشپزخانه این است که نمی توانید تنها یک نمایی را که دوست دارید پیدا و انتخاب نمایید. در این حالت می توانید از طراحی کابینت ها با دو طیف گوناگون استفاده کنید؛ یک رنگ یا مصالح خاص برای کابینت های ردیف بالا یا سایر عناصر بزرگ تر و رنگ و مصالحی دیگر برای کابینت های پایین. این یک روش عالی و مناسب است تا اجازه دهید روند طراحی دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه برای منزل، سرشار از شخصیت و سرزندگی، شما را در دو مسیر متفاوت از سبک های طراحی هدایت نماید.

چوب و رنگ سفید

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

هماهنگ کردن رنگ سفید با چوب در نمای کابینت ها به آشپزخانه شما جلوه ای پویا می بخشد: سفید مدرن برای حسی از طراوت و تازگی به همراه شفافیت، و چوب سنتی برای احساس یک گرمای خوشایند و دلپذیر. در این نوع طراحی اغلب سفید روشن برای کابینت های بالا و چوب باشکوه در ردیف پایین به کار می رود. اگر جزیره آشپزخانه دارید، از آن برای ادغام این دو ایده استفاده نمایید. بدین ترتیب با نمای چوبی جزیره و کانتر سفید براق تمام جلوه آشپزخانه در ارتباط با یکدیگر احساس خواهند شد.

خنثی بر روی خنثی

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

شاید به این نکته توجه کرده باشید که همه کابینت های سفید با یک طیف رنگی نیستند. ترکیب ماهرانه طیف های خنثی متنوع به هر فضایی عمق می بخشد. استفاده از هم خانواده های مختلف رنگ سفید می تواند شفافیت یک آشپزخانه سفید را ارائه دهد اما با ظرافت بیشتر که باعث می شود طرح ملایم تر نیز به نظر برسد. کابینت های پایین را با الهام از طیف رنگ سفید ردیف بالا انتخاب کرده و برای هماهنگی بیشتر دیوارها را با رنگ بژ نقاشی نمایید.

چوب و درخشندگی

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

دکوراسیون داخلی این آشپزخانه ترکیب رایج تری را، با استفاده از چوب در کابینت های بالا و خاکستری براق در ردیف پایین، به نمایش می گذارد. توجه کنید که چوب در کابینت های بالا طیف کم رنگی دارد، حتی کم رنگ تر از سایر وسایل چوبی در فضا، و رگه های ظریفی دارد که نمای آن را بافت دار جلوه می دهد. بدین ترتیب حسی از گرمای طبیعت در سراسر فضا جاری می گردد و مانع از این می شود که فضا از نظر بصری کوچک دیده شود. دیوار پشتی بین دو ردیف کابینت با کاشی های سفید کلاسیک پوشیده شده است که توجه را به خود جلب نکرده و در فضا خودنمایی نمی کند.

رنگ بر روی خنثی

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

در آشپزخانه خود یک رنگ جسورانه می خواهید که بیش از حد خودنمایی نکند؟ استفاده از یک رنگ قوی تنها در یک ردیف از کابینت ها یک روش عالی است که طیف جذابی را به فضای شما می بخشد در حالی که ظاهر کلی آن را آرامش بخش حفظ می کند. این آشپزخانه یک رنگ هلویی را درست در ارتفاع چشم به نمایش می گذارد. به این دلیل که طیف این رنگ نسبتا روشن بوده و زیاد شدید نمی باشد و سایر کابینت ها و هم چنین دیوارهای آشپزخانه به رنگ سفید درخشان در آمده اند، نتیجه نهایی آن فریبنده است.

چوب و آبی کربنی

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

رنگ آبی کربنی و هم چنین سبزآبی برای اضافه کردن رنگ به یک فضا عالی می باشند. این دو رنگ به حد کافی خنثی هستند تا به خوبی با طیف های دیگر رنگی ترکیب و هماهنگ شوند. کابینت های آبی و کمد چوبی با ته رنگ نارنجی از نظر فنی طیف های یکدیگر را تکمیل می کنند (آبی و نارنجی در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند)، اما از آن جایی که هر دو رنگ تقریبا خنثی هستند نتیجه ترکیب رنگی آن ها باطراوت احساس می شود.

چوب بر روی چوب

سایت پویانو-طراحی کابینت
سایت پویانو-طراحی کابینت

کنتراست در طیف های چوب می تواند یک اثر مدرن یا سنتی ایجاد نماید یا مانند این خانه معاصر جایی در میانه سنت و مدرن قرار بگیرد. آسان ترین ترفندی که می توان در استفاده از دو طیف چوب به کار برد این است که از تضاد واضح و ملموس بهره بگیریم: یکی از طیف ها بسیار تیره تر از دیگری. هم چنین بهتر است از یک نوع چوب در دو ردیف کابینت استفاده نمایید.

 

مطالب پیشنهادی:

هودهای زیبا در آشپزخانه

کابینت آشپزخانه با درب های شیشه ای

8 روش برای زیبا کردن جزیره آشپزخانه

 

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|فرزانه علیمحمدیان