چگونه می توان به یک اتاق خواب مناسب دست پیدا کرد؟

اتاق خواب مناسب

چگونه می توان به یک اتاق خواب مناسب دست پیدا کرد؟

اتاق خواب در واقع یک مرکز درمانی است! بله، درست متوجه شدید… اتاق خواب مکانی است که در آن ذهن و جسم شما استراحت کرده و انرژی خود را باز می یابد. به همین دلیل است که طراحی اتاق خواب مناسب ، چیدمان و انتخاب لوازم درست و مناسب برای فردی که از آن مکان استفاده می کند، اهمیت بسیار بالایی می یابد. اما چگونه می توان به یک اتاق خواب مناسب دست پیدا کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

اتاق خواب در واقع یک مرکز درمانی است

اتاق خواب قلعه خصوصی فردی به شمار می رود که به آن تعلق دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که اتاق را بر اساس نیاز ها و سلیقه شخصی خود طراحی و چیدمان کنید. نوع لوازم و وسائلی که در این مکان به کار برده می شوند نیز باید در وهله اول، احتیاجات شما را بر طرف کرده و آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورند.

اتاق خواب قلعه خصوصی فردی به شمار می رود که به آن تعلق دارد.

  • در لیست خرید مربوط به اتاق خواب به این نکات توجه داشته باشید

  1. خوش خواب/ تشک تخت خواب

باید خوش خوابی را برای تخت خواب خود انتخاب کنید که بدن شما را به شکلی درست حمایت کند. فرم خوابیدن و عادت های شما برای خواب، از جمله مواردی هستند که می توانند شما را برای خرید یک تشک مناسب راهنمایی کنند. پس برای این که به یک انتخاب درست دست پیدا کنید، ابتدا عادت های خود را بررسی کرده و در نظر داشته باشید.

باید خوش خوابی را برای تخت خواب خود انتخاب کنید که بدن شما را به شکلی درست حمایت کند

  1. پتو و بالش ها

درست مانند خوش خواب، پتو و بالش هایی که از آن ها استفاده می کنید نیز با نیاز ها و عادت های خواب شما در ارتباط مستقیم قرار دارند. برای مثال اگر مشکل ستون فقرات و یا گردن دارید، باید بالشی را خریداری کنید که پشت و گردن شما را حمایت کند. هم چنین بسته به عادت ها و سرمایی و یا گرمایی بودن خود باید پتویی را خریداری کنید که در هنگام خواب به شما آرامش بخشد.

پتو و بالش ها

  1. تخت خواب

ابعاد تخت خواب باید با قد و وزن شما و هم چنین با ابعاد اتاق خواب تناسب داشته باشد. برای زوج ها، اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود داشته باشد، تخت خواب 200 سانتی متری، راحتی و خواب بهتری را نسبت به تخت خواب 160 سانتی متری به همراه خواهد داشت. اما اگر تخت خوابی با این ابعاد مشکل رفت و آمد در اتاق خواب ایجاد می کند، می توانید تخت خوابی با ابعاد 180 سانتی متری را انتخاب کرده و 20 سانتی متر در فضای اتاق صرفه جویی کنید.

ابعاد تخت خواب باید با قد و وزن شما و هم چنین با ابعاد اتاق خواب تناسب داشته باشد.

  1. فضای ذخیره سازیدر اتاق خواب مناسب

یکی از مهم ترین نکات دیگری که در اتاق خواب باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، فضای ذخیره سازی اشیاء است. برای این که بتوانید فضایی مناسب و راحت برای خوابیدن به دست بیاورید، قبل از هر چیزی باید در اتاق خواب فضایی منظم ایجاد کنید. تخت خواب های کشو دار، میز های پاتختی، یک کمد لباس کاربردی و دراور از جمله گزینه های ذخیره سازی کلاسیکی هستند که می توانید در اتاق خواب از آن ها استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، کشو های مخفی داخل کمد، تقسیم کننده های کشو ها و عناصر این چنینی نیز از جمله قهرمان های پنهانی هستند که می توانند در ایجاد نظم در اتاق خواب بسیار تاثیر گذار بوده و مفید واقع شوند.

فضای ذخیره سازیدر اتاق خواب مناسب

  1. پارچه ها و منسوجات

از جمله عناصر تاثیر گذار و کاربردی دیگر در اتاق خواب، می توان به پارچه ها و منسوجات به کار رفته در این مکان اشاره کرد. پرده، فرش، ملحفه ها، روتختی، پتو و غیره… جنس این پارچه ها در کیفیت خواب شما تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل تلاش کنید تا پارچه هایی با الیاف طبیعی را خریداری کنید.

پارچه ها و منسوجات

  1. اکسسوار ها

آباژور، چراغ مطالعه، گلدان، تابلو، جعبه زیور آلات، سبد ها و… این عناصر نیز از جمله اکسسوار های کاربردی و زینتی ای هستند که می توانند علاوه بر زیبایی، فضای کاربردی تری را در اختیار شما قرار دهند.

اکسسوار ها

سبکی که برای طراحی داخلی اتاق خواب انتخاب می کنید، در خرید مبلمان مورد نیاز در این مکان تاثیر گذار خواهد بود. سبک های متفاوتی مانند مدرن، کلاسیک، روستیک، کانتری و بسیاری دیگر را می توانید برای طراحی اتاق خواب انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید فضایی مردانه و یا زنانه را در آن ایجادکرده و با طرح های هندسی و یا گلدار به مکان زیبایی بیشتری ببخشید.

سبک خود را انتخاب کنید

  • ابعاد و اندازه ها در اتاق خواب مناسب

قبل از خرید لوازم و مبلمان مورد نیاز در اتاق خواب، لازم است که عرض و طول اتاق را با دقت اندازه گیری کنید. از آن جایی که تخت خواب معمولا به عنوان نقطه مرکزی اتاق در نظر گرفته می شود، آن را در مقابل دیوار رو به رویی درب اتاق خواب قرار می دهند. در این نوع چیدمان نیز تخت به گونه ای قرار داده می شود که دیوار را نصف کرده و دقیقا در وسط آن قرار بگیرد. این گونه تخت خواب دقیقا در مرکز اتاق قرار گرفته و تاج آن به نقطه کانونی اتاق تبدیل خواهد شد. به همین دلیل، سبکی که برای تاج تخت خواب انتخاب می کنید، می تواند فضای اتاق خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

ابعاد و اندازه ها در اتاق خواب مناسب

اگر طراحی و ابعاد اتاق خواب مانع از ایجاد چنین چیدمانی می شود، می توانید تخت خواب را دقیقا در مقابل پنجره قرار دهید. البته در چنین شرایطی باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشید. برای مثال این که پنجره به راحتی باز و بسته شده، تخت خواب مانع از عبور نور روز به داخل اتاق نشده و هم چنین پنجره باعث هدر رفت گرما نشود.

می توانید تخت خواب را دقیقا در مقابل پنجره قرار دهید.

از آن جایی که تخت خواب بزرگ ترین و حجیم ترین وسیله در اتاق خواب به شمار می رود، باید در چیدمان آن مراقب باشید و آن را به گونه ای قرار دهید که درب اتاق به راحتی باز و بسته شده و فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف آن باقی بماند.

تخت خواب بزرگ ترین و حجیم ترین وسیله در اتاق خواب به شمار می رود

یک بار تخت خواب را در جای مورد نظر خود قرار داده و سپس بررسی کنید که آیا فضای کافی برای قرار دادن میز آرایش، پاف، نیمکت، کمد و لوازم این چنینی باقی می ماند یا خیر… فراموش نکنید که میز های پاتختی از جمله عناصری هستند که از نظر بصری باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب می شوند. این میز های پاتختی که در دو طرف تخت خواب قرار گرفته و عناصر کوچکی در اتاق خواب به شمار می روند، علاوه بر تاثیر ظاهری، عنصری کاربردی نیز به شمار می روند. اگر بر روی زمین فضای کافی در اختیار ندارید، با نصب شلف های کوچک دیواری در دو طرف تخت خواب می توانید به میز های پاتختی کوچک، اما بسیار مفید و کاربردی دست پیدا کنید.

نصب شلف های کوچک دیواری در دو طرف تخت خواب

توجه به این نکات ساده، اما بسیار مهم به شما کمک خواهد کرد تا به فضایی راحت، مناسب و کاربردی در اتاق خواب خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید که  هر چه اتاق خواب فضای مناسب تری داشته باشد به همان اندازه خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.

طراحی داخلی اتاق خواب پویانو

اتاق خواب مدرن

طراحی داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی لوکس اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو