گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه و 8 دلیل برای نگه داری از آنها

گیاهان زینتی در دکوراسیون

گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه و 8 دلیل برای نگه داری از آنها

برخی از گیاهان به دلیل کاهش آلرژي و افزایش خلاقیت، حفظ رطوبت و افزایش تمرکز برای شما و منزلتان بسیار مفید واقع خواهند شد. نگه داری از گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه ، نه تنها از نظر زیبایی در دکوراسیون، بلکه برای ذهن، بدن و سلامت شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آیا می دانید که برخی از گیاهان دارای ویژگی آرامش بخشی بوده و گیاهانی هستند که باعث کاهش آلرژی و حساسیت می شوند؟ بر اساس تحقیقات ناسا نیز برخی از گیاهان باعث تصفیه هوا شده و با روزنه های موجود در برگ های خود رطوبت را حفظ کرده و از خشک شدن هوا جلوگیری می کنند.

اکنون 8 دلیل مهم برای نگه داری از گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه را برای شما بیان خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید:

  1. آرامش بخشی:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برگ های گل بنفشه آفریقایی رسیدگی کرده و آن ها را لمس کنید. نمی توانید تصور کنید که این کار چه تاثیرات مثبتی در شما ایجاد خواهد کرد! ابتدا میزان انرژی شما را افزایش  خواهد داده، همچنین میزان اکسیژنی که به سمت مغز می رود را نیز افزایش داده و در نهایت باعث ایجاد آرامش درونی در شما خواهد شد.

گیاهان زینتی در دکوراسیون

  1. حفظ رطوبت در هوا:

در فصل های خشک برای حفظ رطوبت هوا به جای خرید دستگاه های مختلف و صرف هزینه های بسیار، در گوشه ای از خانه یک عدد گیاه سرخس قرار بدهید. روزنه های موجود در زیر برگ های زیبای سرخس با عرق کردن نم موجود در خود را آزاد کرده و به صورت طبیعی باعث مرطوب شدن هوای محیط می شوند.

  1. خاصیت درمانی:

گیاه آلوورا در مصر باستان به عنوان « گیاه جاودانگی» شناخته می شده است و برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز برای رفع درد و درمان آفتاب سوختگی پوست از این گیاه درمانی استفاده می شود.

گیاهان زینتی در دکوراسیون منزل

  1. افزایش خلاقیت:

بر اساس نظر متخصصان، زیبایی برگ های گیاهانی مانند گل کراتون دارای ویژگی الهام بخشی بوده و قرار دادن این گیاهان در خانه باعث افزایش انرژی و خلاقیت شما می شود.

گیاهان زینتی در دکوراسیون منزل

  1. کاهش حساسیت:

اگر گرد و خاک و ذرات معلق موجود در هوا باعث مضطرب شدن و بروز آلرژی در شما می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در خانه گلدانی از گل گندمی قرار بدهید. این گیاه گرد و خاک موجود در هوا را جذب کرده و تنها در طی 2 روز 90 درصد از ذرات حساسیت زای موجود در هوای اتاق را از بین می برد.

گیاهان زینتی در دکوراسیون منزل

  1. تصفیه هوا:

اگر می خواهید هوای منزل خود را تصفیه کنید می توانید از پیچک پاپیتال استفاده کنید. از نظر دانشمندان ناسا نیز گل پاپیتال بهترین و مناسب ترین گیاه برای تصفیه هوا شناخته می شود.

گیاهان زینتی در دکوراسیون منزل

  1. افزایش تمرکز:

بر اساس تحقیقات انجام شده، زمانی که در کلاس های درسی در کنار دانش آموزان گیاهان زنده قرار داده می شود، دانش آموزان 70 درصد تمرکز بیشتری بر روی درس دارند. برای اتاق های کاری کم نور خود گیاه مناسب را پیدا کرده و آن را بر روی میز کاری خود قرار داده و به محیط کاری خود انرژی گیاهان را اضافه کنید.

  1. کاهش خستگی چشم:

زمانی که مدت طولانی به کامپیوتر و تلویزیون نگاه می کنید، بهترین راه برای کاهش خستگی چشم ها استفاده از گل پوتوس است. بر روی میز خود حتما از این گیاه استفاده کنید و زمانی که چشمان شما خسته شدند مدتی را به گل پوتوس نگاه کنید. متخصصان معتقد هستند که این گیاه برای پیشگیری از بروز بیماری های چشمی ای مانند آب مروارید و گلوکوم نیز موثر است.

گیاهان زینتی در دکوراسیون منزل

 

 

 

 

گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه

تحریریه پویانو