گلدان های مدرن که سر زندگی را به خانه شما می آورد

گلدان های مدرن که سر زندگی را به خانه شما می آورد

گلدان های مدرن : به عنوان نوع بشر رابطه ما با طبیعت در برخی موارد اندکی پیچیده است. ما بخشی از اکوسیستم طبیعی سیاره‌مان هستیم و در عین حال هم می‌خواهیم و هم نیاز داریم که اندکی از طبیعت فاصله داشته باشیم. با این حال، چیزی درون ماست که دوست داریم طبیعت را به عنوان جزئی از فضای زندگی‌مان داشته باشیم، حتی اگر صرفا در چند جای کوچک در منزل مان خلاصه شوند. یک فضای بدون حداقل چند تا گیاه سبز می‌تواند حس خستگی و دلزدگی را با خود بیاورد درحالی که حتی یک گل طبیعی می‌تواند با خود حسی از زندگی و طراوت را به یک اتاق به ارمغان بیاورد.

دیزاین منازل ما همانند افرادی که درون آن زندگی می‌کنند به طور مداوم در حال تغییر هستند و روش‌های وارد کردن گیاهان زینتی به منازل مان نیز باید با سلایق در حال تغییر ما همخوانی داشته باشند.

زیبایی شناختی طراحی معاصر و امروزی با طراحی صاف و ساده و بی‌پیرایه تعریف می‌شود و پالت های رنگی خنثی و آرام این فضاها به زیبایی با برگ‌های روشن گیاهان سالم طبیعی و رنگ های شاد گل ها و شکوفه ها ترکیب می‌شود که با ورود حس سرزندگی و رنگ به پالت‌های رنگی آرام فضاهای مدرن تقارن را می‌شکنند.

خوشبختانه، امروزه ده ها تن از طراحان، هنرمندان و برندهای دکوراسیون خانه همگی گزینه‌های جدید و زیبا برای آوردن گیاهان به خانه‌های مدرن ارائه کرده اند.

بنابراین برای این که شما را در آوردن گیاهان سبز به فضای مدرن منزل تان کمک کرده باشیم، ما هشت مدل گلدان مدرن را که حتی در مدرن ترین خانه‌ها جلوه زیبایی دارند نشان می‌دهیم.

گلدان صاف سیمانی

این یک راه عالی برای ترکیب زیبایی شناسی طبیعی و مصنوعی است. سعی کنید این گلدان ها را در سایزها، ارتفاع‌ها و رنگ و بافت های مختلف بیاورید. پالت رنگی سفید، خاکستری و سیاه این گلدان‌ها درحالی که بسیار کلاسیک هستند نمونه بارز طراحی در فضای مدرن نیز می‌باشند.

گلدان تراریوم شیشه ای خاص

فقط به خاطر این که گیاهان یکی از قدیمی ترین عناصر طراحی داخلی هستند دلیل نمی‌شود که آن ها همیشه به صورت کلاسیک استفاده شوند.

در حقیقت، هر چه قدر بتوانید خاص تر و استثنایی تر فکر کنید، بهتر است.

برای مثال به این گلدان هندسی دست ساز نگاه کنید که همچون یک تکه جواهر می‌درخشد. طراحی جالب و عمودی این گلدان چرخش جدیدی نسبت به گلدان‌های مربعی ساده و خسته کننده است که با خود اندکی ارتفاع و جذابیت بصری زیاد به یک گیاه خانگی کوچک و می‌دهد.

گلدان های مدرن-کلاسیک

هر چند تمایل داریم تا گیاهان را در گوشه ها نظیر بالای میز راهروی وردی یا طاقچه‌های کوچک پنجره‌ها بگذاریم، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به آن ها فکر کنید.

گیاهان در اشکال و سایزهای مختلفی هستند بنابراین گیاهان آپارتمانی زیادی هستند که به اندازه کافی بزرگ می‌باشند که بتوان از آن ها به عنوان ویژگی برجسته اتاق استفاده کرد.

زمانی که گیاه مناسب خود را پیدا کردید نوبت به انتخاب گلدان مناسب برای آن فرا‌می‌رسد و این استندهای گلدان باید در صدر لیست خواسته‌های شما باشند.

این ها به اندازه کافی بزرگ هستند که حتی زمانی که کنار اثاثیه بزرگ تر نظیر مبلمان بزرگ قرار داده شوند جلوه و نمای خود را دارند. این ها اشکال خیره کننده ای دارند که مطمئنا در منزل شما ترکیب خوشایندی را پدید می آورند.

گلدان های کوچک ساکولنت

این یکی دیگر از گلدان های مدرن است که برای گیاهان کوچک کاربرد دارد و به ما یادآوری می‌کند که می‌توانیم منزل مان را هم با گیاهان و هم با گلدان های شان تزئین کنیم.

درحالی که شکل این گلدان ها کاملا سنتی است، اما طرح‌های هندسی زیبای روی آن اثر هنر دست را به ما نشان می‌دهد و آن ها را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند که شکل طبیعی گیاهان را بیشتر نمایان می‌سازد.

گلدان استیل سیمانی

یک روش مدرن کردن یک گلدان مدل سنتی این است که آن را روی یک استند فوق العاده مدرن قرار دهید. این استندهای پایه سنجاقی همین کار را با نگهداشتن گلدان‌های سنتی در بالای پایه های بلندی که توسط اسکلت نازک و فلزی در اشکال هندسی ساخته شده است انجام می‌دهند.

این استندها که ظاهری شیک و کمی تخیلی دارند به هر گیاهی که شما دارید حسی از مدرن بودن را القا می‌کنند.

گلدان دیواری مسی

این استند گلدان به ما اجازه می‌دهد که از روش معمول گلدان های آپارتمانی  فاصله بگیریم و آن ها را همانند یک تابلو به دیوار نصب کنیم.

در این گلدان ها می‌توانید هر چه قدر که دوست دارید رنگ اضافه کنید یا برای داشتن جلوه تک رنگ صرفا از یک نوع گیاه استفاده کنید.

در اتاق مورد علاقه خود یکی از این‌ها را برای پیوند با طبیعت نصب کنید یا این که برای داشتن جلوه گالری مانند سه یا چندتا از آن‌ها را نصب کنید.

استند و گلدان مینیمالیست

کار گلدان مدرن این است که شکاف و فاصله بین خطوط خشن گیاهان طبیعی و دقت مهندسی هماهنگ سبک های طراحی مدرن را پر کند طوری که گیاهان در فضای شما مثل یک جزء جدا نباشند و به خوبی در فضا ادغام شوند.

این گلدان‌ها در ادغام این دو به خوبی عمل کرده اند زیرا در آن ها کاسه های گلدان با ظاهر انحنادار و طبیعی شان با پایه‌های استیلی و صاف مدرن استند ترکیب شده اند.

 

 

 

 

 

گلدان های مدرن

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: thespruce