کوسن های رنگی و طرح دار برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت

کوسن های رنگی و طرح دار برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت

کوسن های رنگی و طرح دار : سالن پذیرایی و اتاق نشیمن مکان هایی هستند که در آن ها هم از مهمان های خود پذیرایی کرده و هم در پایان روز پا های خود را دراز کرده و استراحت می کنیم. به همین دلیل جای هیچ تعجبی ندارد که اتاق نشیمن و سالن پذیرایی زیبا ترین بخش هر خانه ای به شمار می روند. معمولا افرادی که می خواهند به خانه جدید اسباب کشی کرده و یا تغییری در دکوراسیون خانه ایجاد کنند، بیشترین توجه خود را بر روی ست مبلمان اتاق نشیمن می گذارند. امروزه مبل هایی طراحی و تولید می شوند که با سبک های متفاوتی از جمله مدرن، کلاسیک، روستیک و کانتری هماهنگی دارند. هم چنین تعداد مبل ها را نیز می توانید بر اساس نیاز های خود مشخص کنید.

یک ست مبلمان معمولی از یک عدد کاناپه، یک مبل دو نفره و دو عدد مبل تکی تشکیل می شود. اما شما بر اساس نیاز خود می توانید به جای دو عدد تکی از سه عدد کاناپه استفاده کرده و یا یک عدد کاناپه و چهار عدد مبل تکی را به کار ببرید. به طور خلاصه بر اساس خواسته و نیاز خود می توانید شکل و تعداد مبل ها را تغییر دهید. در سال های اخیر مبل ال نیز بسیار پر طرفدار و محبوب شده است. به شکلی که طراحان داخلی  نیزدر دکوراسیون خانه ها، مبل ال را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند.

در واقع مبل های شما به هر شکل، تعداد و اندازه ای که باشند، موضوع مهم این است که به آن ها نیاز دارید و از آن جایی که مبل ها اشیائی گران قیمت به شمار می روند، یک بار که آن ها را خریداری کنید، سال های طولانی مورد استفاده قرار خواهید داد. متاسفانه برای این که به مبل های موجود ظاهری جدید داده شود، کار چندانی نمی توان انجام داد. البته برخی از روکش های مبل ها را می توان تعویض کرد، اما روش پرکاربردی به شمار نمی رود.

یکی از راه های ساده و تاثیر گذار برای تغییر ظاهر مبل ها، استفاده از کوسن های رنگی و طرح دار یا بالشتک های تزئینی است. زیرا خرید یک کوسن بسیار ارزان تر از خرید مبل جدید خواهد بود و انتخاب کوسن هایی با رنگ ها و طرح های متفاوت، امتیازات فراوانی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با پویانو همراه باشید تا با تاثیر کوسن ها در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

کوسن رنگی و طرح دار

  • کوسن های قرمز و تاثیر گذار

قرمز به عنوان رنگی غالب، از تاثیر گذار ترین رنگ ها به شمار می رود. بسیاری از انسان ها به رنگ قرمز علاقه مند هستند، اما جسارت استفاده از آن در طراحی محیط زندگی خود را ندارند. البته می توان گفت که افرادی که دارای چنین تصوری هستند کاملا حق دارند، زیرا رنگ قرمز واقعا رنگی پر مدعا است که به کار بردن آن کمی دشوار است. اما با این وجود می توانید از رنگ قرمز در اکسسوار های کوچک استفاده کنید. کوسن ها نیز یکی از این اکسسوار ها به شمار می روند که می توانند تاثیر رنگ قرمز را وارد محیط زندگی شما کنند.

کوسن های قرمز و تاثیر گذار

  • زرد، رنگی زندگی بخش

رنگ زرد نیز درست مانند قرمز، از رنگ های جسور به شمار می رود. رنگ زرد علاوه بر گرمایی که دارد، زمانی که به شکلی درخشان و براق به کار برده شود، تبدیل به رنگی پر مدعا و جسور می شود. کوسن های زرد رنگ برای تکمیل مبلمانی تیره و یا خنثی، انتخاب ایده آلی به شمار می روند. زمانی که مبل ها را بدون کوسن های رنگی تصور کنید، متوجه تفاوت موجود خواهید شد.

کوسن های زرد رنگ برای تکمیل مبلمانی تیره و یا خنثی

  • بالشتک های آبی و فضایی فرح بخش

همان طور که می دانید هر رنگی، تاثیر متفاوتی بر روح و روان انسان دارد. برای مثال در حالی که رنگ سبز دارای خاصیت تسکین دهنده است، رنگ آبی احساس دلبازی و فرح بخشی به انسان می بخشد. به خصوص رنگ آبی آسمانی… با استفاده از رنگ آبی در کوسن ها و هم چنین سایر نقاط خانه می توانید به یک هماهنگی زیبا و دلنشین در محیط دست پیدا کنید.

بالشتک های آبی و فضایی فرح بخش

  • ایجاد کنتراست با استفاده از کوسن ها

برای این که بتوانید کوسن ها را به عناصری قابل توجه تبدیل کنید، نیازی نیست که حتما رنگ های جسورانه را به کار ببرید. با انتخاب رنگ کوسن ها بر اساس رنگ مبل ها نیز می توانید ظاهری زیبا و فضایی قابل توجه را به نمایش بگذارید. برای مثال بر روی مبلی روشن می توانید از دو رنگ کوسن استفاده کنید، یکی تیره مانند سیاه و یکی روشن مانند رنگ کرم و با قرار دادن این کوسن ها در مقابل یکدیگر کنتراستی زیبا میان آن ها و مبل ایجاد کنید. این روش برای افرادی که در زمینه به کار بردن رنگ ها دچار نگرانی هستند، روش مناسبی به شمار می رود.

ایجاد کنتراست با استفاده از کوسن ها

  • کوسن های رنگی و طرح دار مناسب برای سبک کلاسیک

انتخاب کوسن ها را می توانید بر اساس سبک طراحی اتاق نشیمن نیز انجام دهید. برای مثال در سالنی به سبک کلاسیک، می توانید از کوسن هایی استفاده کنید که بر روی آن از طرح های کلاسیک استفاده شده باشد. در چنین شرایطی استفاده از رنگی متضاد با رنگ حاکم بر مکان، جلوه ای متفاوت به فضا خواهد بخشید.

کوسن های مناسب برای سبک کلاسیک

  • شکل های متفاوت در یک مکان!

در کوسن های رنگی و طرح دار جدید و مدرن، دیگر نیازی که تمام آن ها دارای ابعاد مشابه و به شکل چهار گوش و مربعی باشند. امروزه هم تعداد کوسن ها و هم شکل آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. هم چنین می توانید از طرح ها و رنگ های متفاوت نیز برای این کوسن ها استفاده کنید و دیگر نیازی نیست که تمام آن ها دارای یک رنگ و طرح باشند.

کوسن های جدید و مدرن

زماتی که می خواهید از تعداد زیادی کوسن های رنگی و طرح دار استفاده کنید، می توانید آن ها را در شکلی مشابه، اما در رنگ های متفاوت انتخاب کرده و فضایی رنگارنگ و جذاب را ایجاد کنید. فراموش نکنید که کوسن هایی با رنگ های متفاوت می توانند تاثیرات متفاوتی را نیز در محیط اطراف شما ایجاد کنند.

کوسن های رنگارنگ

  • کوسن هایی با روکش درخشان!

برای مبل های تیره، لازم است که از کوسن های روشن استفاده کنید. برای مثال بر روی مبل سیاه رنگ می توانید کوسن هایی به رنگ های کرم، بژ و سایر رنگ های خنثی، اما روشن را به کار ببرید. در عین حال استفاده از روکش درخشان و براقی مانند ساتن برای کوسن ها، می تواند جلوه بی نظیری به مبل های تیره ببخشد.

کوسن هایی با روکش درخشان

  • استفاده از کوسن برای ایجاد ارتباط میان مبل ها

اگر مبل های شما دارای رنگ های متفاوتی هستند، برای ایجاد ارتباط میان مبل ها می توانید از کوسن های رنگی و طرح دار بهره مند شوید. برای مثال زمانی که کاناپه دارای یک رنگ و مبل های تکی دارای رنگ متفاوتی هستند، می توانید کوسن ها را به رنگ مبل تکی انتخاب کرده و این گونه یک رابطه میان مبل ها برقرار کنید.

استفاده از کوسن برای ایجاد ارتباط میان مبل ها

  • کوسن های بنفش

اگر دارای مبلمانی به رنگ خنثی هستید، برای زندگی بخشیدن به مبل ها و ایجاد فضایی تاثیر گذار از کوسن هایی با رنگ های قدرتمند استفاده کنید. برای مثال رنگ بنفش از جمله رنگ های قدرتمندی است که می تواند جلوه ای زیبا به مبل های خنثی ببخشد.

کوسن های بنفش

این را در نظر داشته باشید که کوسن ها و بالشتک های تزئینی از جمله اکسسوار های کاربردی و ارزان قیمتی هستند که به راحتی در دسترس بوده و می توانند تفاوت های قابل توجهی در طراحی داخلی ایجاد کنند. حتی با کمی خلاقیت و صرف وقت نیز، می توانید کوسن هایی متفاوت و منحصر به فرد را در خانه خود درست کرده و با استفاده از آن به دکوراسیون شخصیت ببخشید. تنها کاری که باید انجام دهید خرید مقداری پارچه و موادی برای پر کردن داخل آن ها خواهد بود. پس قبل از این که برای ایجاد تغییر در محیط اطراف خود متحمل هزینه های بالا شده و اشیاء بزرگ را تعویض کنید، استفاده از کوسن ها را امتحان کنید…