9 مکان که می توان به عنوان کمد در خانه های کوچک از آن ها استفاده کرد!

جاسازی و نگه داری از لوازم در خانه های کوچک

9 مکان که می توان به عنوان کمد در خانه های کوچک از آن ها استفاده کرد!

عدم وجود فضای کافی برای جاسازی و نگه داری از لوازم مختلف معمولا در راس مشکلات تمام خانه ها قرار دارد. در واقع این موضوع یک دلیل بسیار ساده دارد؛ زمانی که می خواهیم یک خانه را خریداری کرده و یا اجاره کنیم، معمولا نیاز های حال حاضر و لوازم موجود خود را در نظر می گیریم و هیچ فردی به این موضوع فکر نمی کند که در چند سال آینده ممکن است که لوازم بیشتری را خریداری کرده و خرد و ریز های بیشتری در خانه وجود خواهند داشت که بخواهند به خاطر آن، یک خانه بزرگ تر را با یک اتاق بیشتر انتخاب کنند. البته این یک موضوع کاملا طبیعی است و مانند هر مشکل دیگری، برای این موضوع نیز راه حل مناسبی وجود دارد. ما در این مطلب مکان هایی را که می توان به عنوان کمد در خانه های کوچک از آن ها استفاده کرد را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما نیز در خانه کمبود جا داشته و به کمد های بیشتری نیاز دارید با پویانو همراه باشید:

کمد در خانه های کوچک

اگر در پیدا کردن جای مناسب برای نگه داری از اشیاء دچار مشکل هستید و به همین دلیل به سختی می توانید خانه خود را مرتب و منظم نگه دارید، بدین معنا است که به کمد ها، شلف ها، قفسه ها، کشو ها و به طور خلاصه به فضا های جدیدی برای جاسازی اشیاء نیاز دارید. اگر در خانه شما برای ایجاد چنین مکان هایی فضای مساعدی وجود ندارد، پس باید با دید جدیدی به خانه خود نگاه کنید! گاهی اوقات نقاطی در خانه وجود دارند که به سادگی به ذهن خطور نمی کنند، اما می توانند فضایی مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

جاسازی اشیاء در خانه

  1. جاسازی لوازم در فضای زیر پله

ممکن است تصور کنید که در یک خانه دو طبقه، احتمال کمبود جا بسیار کم است. اما در واقع فضای داخلی خانه هر چه قدر که باشد، بعد از مدتی احتمال بروز کمبود فضا برای جاسازی اشیاء وجود خواهد داشت. زیرا همان طور که در ابتدا گفته شد، هیچ فردی یک اتاق را برای سال های آینده خالی نگه نمی دارد. به همین دلیل با افزایش تعداد لوازم و اشیاء، به طور طبیعی کمبود جا نیز افزایش خواهد یافت.

اگر در خانه ای دو طبقه زندگی می کنید، یکی از مناسب ترین مکان هایی که می توانید برای ساخت یک کمد از آن بهره مند شوید، فضای خالی زیر پله ها است. با استفاده از فضای زیر پله، بدون این که هیچ یک از فضا های مورد نیاز خانه را اشغال کنید، یک فضای پرت و مرده را به یک فضای کاربردی تبدیل خواهید کرد.

جاسازی لوازم در فضای زیر پله

  1. ایجاد کاربری جدید برای جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یکی از عناصر کاربردی و زیبا در آشپزخانه به شمار می رود که هر روز کاربرد آن افزایش یافته و به عنوان عنصری جدید در آشپزخانه شناخته می شود که می تواند کاربری این محیط را افزایش دهد. اگر در جزیره آشپزخانه، به غیر از فضایی که برای نشستن در اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرد، فضای خالی دیگری وجود دارد که کاربردی ندارد، می توانید آن را به یک کمد بسته و یا قفسه های باز تبدیل کرده و اشیاء و لوازم مختلف را در آن قرار دهید.

ایجاد کاربری جدید برای جزیره آشپزخانه

  1. راه حلی همیشگی و نا محدود در فضای خالی زیر تخت خواب

یکی از راه حل هایی که برای جاسازی و نگه داری از اشیاء می توان از آن بهره برد که هرگز قدیمی نمی شود، استفاده از فضای خالی زیر تخت خواب است. تخت خواب های مدرن و جک داری که امروزی طرفداران بسیاری دارند، به شما این امکان را می دهند تا به راحتی از فضای خالی زیر تخت خواب استفاده کنید. شاید در نگاه اول بلند کردن تخت خواب کمی دشوار به نظر برسد، اما جک های هیدرولیکی و قدرتمندی که در این نوع تخت خواب ها به کار برده می شوند، بدون ایجاد فشار بر کمر و جسم شما از جای خود بلند می شوند. البته با این وجود باز هم بهتر است که هر روز تخت خواب را بلند نکنید تا زیر آن وسیله ای قرار دهید!

راه حلی همیشگی و نا محدود در فضای خالی زیر تخت خواب

  1. کشوی زیر تخت خواب

اگر می خواهید از فضای خالی زیر تخت خواب استفاده کنید، اما به دنبال روشی هستید که استفاده روزانه از آن ساده تر باشد، استفاده از کشو در زیر تخت خواب مناسب تر از تخت های جک دار خواهد بود. این کشو ها که به راحتی باز و بسته می شوند، روشی مناسب و کاربردی برای ایجاد فضایی مرتب و منظم در اتاق خواب به شمار می روند.

کشوی زیر تخت خواب

  1. کمد های مخفی در پله های خانه

اگر می توانید برای ورود به فضایی مانند سرویس بهداشتی، اتاق خواب و یا بالکن خانه، یک پله ایجاد کنید، می توانید یک کمد مخفی اما بسیار کاربردی را در داخل این پله ها قرار دهید. ساخت چنین کمدی بسیار ساده است و بهترین مکان برای نگه داری از اشیائی به شمار می رود که می خواهید از دید بقیه پنهان بمانند. با این روش به راحتی می توانید فضای خالی کافی برای خود ایجاد کنید.

کمد های مخفی در پله های خانه

  1. راه حل های دکوری قدیمی را فراموش نکنید

صندوقچه های چوبی و فلزی یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین روش های انسان ها برای نگه داری از اشیاء به شمار می روند. صندوق ها بسیار قبل تر از کمد ها و قفسه هایی که امروزه به کار برده می شوند، مورد استفاده انسان ها بوده اند و هم چنان نیز به عنوان روشی زیبا و کلاسیک می توان از آن ها بهره مند شد. به راحتی می توانید یک صندوقچه چوبی و زیبا را خریداری کرده و هم به عنوان عنصری دکوراتیو و هم به عنوان فضایی کاربردی از آن استفاده کنید.

راه حل های دکوری قدیمی را فراموش نکنید

  1. ایده های بزرگ در خانه های کوچک

در خانه های کوچک، کمبود فضا می تواند به مشکل بسیار جدی ای تبدیل شود. در چنین شرایطی باید از ایده های خلاقانه بهره مند شوید. برای مثال می توانید تخت خواب را به گونه ای طراحی کنید که به اندازه دو تا سه پله بالاتر از زمین قرار بگیرد. با این روش یک فضای بسیار ایده آل مانند یک انبار کوچک برای قرار دادن اشیاء مختلف در زیر تخت خواب ایجاد خواهد شد.

ایده های بزرگ در خانه های کوچک

  1. پوشاندن دیوار با کمد

بسیاری از مبلمانی که در خانه به کار برده می شوند، با توجه به فضای موجود طراحی نشده اند. به همین دلیل در سمت چپ و راست و بالای این اشیاء، فضای خالی غیر قابل استفاده ای باقی می ماند. در حالی که اگر مبلمان مورد استفاده خود را بر اساس فضای موجود طراحی کنید، می توانید فضای خالی اطراف آن ها را به کمد های کاربردی تبدیل کرده و هم به فضایی زیبا دست پیدا کرده و هم فضای کافی برای جاسازی اشیاء ایجاد کنید.

پوشاندن دیوار با کمد

  1. قفسه های سقفی به عنوان کمد در خانه های کوچک

در مکان هایی مانند راهرو های موجود در خانه که کاربرد کمتری دارند، می توانید از کمد ها و قفسه های سقفی استفاده کرده و از فضای موجود بهره کافی ببرید. این روش برای خانه های کوچک بسیار مناسب و کاربردی است. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید مراقب باشید که ارتفاع این قفسه ها به قدری پایین نباشد که سر شما با آن تماس پیدا کند و هم چنین به قدری بالا نباشد که نیاز به چهار پایه و یا نردبان داشته باشید.

قفسه های سقفی در خانه های کوچک

هر یک از این روش هایی که در این مطلب ارايه شدند به تنهایی می تواند فضای قابل توجه و کاربردی ای را برای شما به همراه داشته باشد، اما اگر فضای خانه این امکان را به شما می دهد تا از چندین روش ارائه شما در کنار یکدیگر استفاده کنید، مشکل کمبود فضا که دارید به میزان قابل توجهی حل خواهد شد. پس نگران کمبود جا نباشید، فقط کافی است که به اطراف خود خوب نگاه کرده و خلاقیت خود را به کار بگیرید.

 

 

 

کمد در خانه های کوچک

تحریریه پویانو