مدل های متفاوت کمد اتاق کودک و راه های جاسازی اشیاء

کمد اتاق کودک

مدل های متفاوت کمد اتاق کودک و راه های جاسازی اشیاء

کمد اتاق کودک : این که کودکان زمان زیادی را در اتاق خود سپری کنند جای تعجب ندارد. برای طراحی اتاق کودکی که هم برای خواب، هم برای بازی کردن و هم برای درس خواندن از آن استفاده می کند نکاتی وجود دارند که متخصصان روی آن ها تاکید بیشتری دارند. یکی از این نکات مورد تاکید متخصصان طراحی اتاق کودک این است که طراحی این مکان باید بازتابی از شخصیت کودک باشد. در طراحی هایی که از ویژگی های شخصیتی کودک الهام گرفته و از علایق و تخیلات آن برای رشد کودک استفاده می شود، در عین حال به کودک برخی ویژگی های مثبت بخشیده و در استقلال کودک و قبول وظایف نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. یکی از اولین وظایفی که یک کودک خواهد داشت، حتی اگر گاهی اوقات بسیار دشوار به نظر برسد، جمع کردن اتاق و مرتب نگه داشتن آن است. در واقع مرتب بودن اتاق کودک از نظر رشد او از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که بتوان در اتاق کودک نظمی ایجاد کرد که هم از نظر وظیفه شناسی و رشد شخصیت کودک و هم برای ایجاد محیطی سالم تر تاثیر گذار باشد، باید طراحی اتاق به گونه ای انجام شود که برای کودک مناسب بوده و به او در قبول وظیفه خود کمک کند. مکان های جاسازی اشیاء، کمد ها و طبقات در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.

کمد اتاق کودک و نقاط جاسازی اشیاء که در جمع کردن محیط اتاق و نظم بخشیدن به آن تاثیر گذار هستند، از نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق کودک به شمار می روند. اما چه مدل کمدی برای اتاق کودک مناسب است؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

کمد اتاق کودک

  • کمدی ساده، متفاوت و کارآمد

یکی از نکات ظریف در انتخاب کمد اتاق کودک تنها این نیست که کمدی بزرگ، جادار و کارآمد را انتخاب کنید، بلکه کمد در عین حال باید با دنیای تخیلات کودک و دکوراسیون اتاق نیز هماهنگ بوده و دارای مدلی باشد که مورد پسند کودک نیز قرار بگیرد. یعنی می توانید کار را با انتخاب طراحی ای متعادل میان کارآمدی و علاقه شروع کنید.

البته از آن جایی که اتاق مکانی برای خوابیدن و بازی کردن کودک نیز هست، کمد لباس نباید دارای طراحی ای با شکوه باشد که تمرکز کودک را از بین ببرد. مدل های ساده، رنگی و در عین حال جادار، اما با طراحی ای که فضای اتاق را تنگ نکنند برای اتاق کودک انتخاب مناسبی به شمار می روند.

کمدی ساده، متفاوت و کارآمد

در کنار کمد های اصلی لباس، کشوها نیز از جمله عناصری هستند که وجود آن ها در اتاق کودک، مسئولیت پذیری کودک و ایجاد نظم در اتاق را ساده تر می کند. هر چه تعداد کشوهای موجود در اتاق کودک بیشتر باشد، به همان میزان زمان جداسازی اسباب بازی ها با سرعت بیشتری صورت گرفته و می توانید آن ها را دسته بندی کرده و همین موضوع باعث ایجاد نظم بیشتری در اتاق می شود. به خصوص کشو هایی با رنگ های متفاوت برای مشخص کردن دسته بندی اشیاء ایده کارآمدی خواهد بود.

کشو های رنگی کمد کودک

  • انتخاب کمد اتاق کودک با تفکر بلند مدت

بدون شک اتاق نوزاد دوست داشتنی ترین بخش خانه است که زمانی که افراد می خواهند آن را دکوراسیون کنند بسیار هیجان زده می شوند. همیشه برای اتاق کودک خود در پی طراحی ای دوست داشتنی، رنگی و زیبا هستیم. اما هنگام طراحی اتاق کودک اگر تفکری بلند مدت داشته باشید، هم از نظر اقتصادی صرفه جویی کرده و هم کمتر نیاز به تغییر بوده و زحمت کمتری را متحمل خواهید شد.

هنگام طراحی اتاق کودک به جای انتخاب کمدی کوچک و ناکارآمد که به غیر از اتاق نوزاد در هیچ مکان دیگری کاربرد ندارد، با در نظر گرفتن این موضوع که کودک شما در حال رشد بوده و در آینده نزدیک باید لوازم نوزاد را تغییر داده و لوازم بزرگ تری را خریداری کنید، بهتر است که مدل های ساده تر، بزرگ تر و با رنگ های خنثی را انتخاب کنید. این گونه در آینده نزدیک از نظر اقتصادی برای شما به صرفه بوده و نیازی به هزینه اضافه نخواهید داشت.

انتخاب کمد اتاق کودک با تفکر بلند مدت

  • طرح های پویا در کمد کودک

اتاق کودکان در دوران نوجوانی و پس از آن برای آن ها اهمیت بسیار بیشتری می یابد و در آن دنیای خود را می سازند. استفاده از طرح هایی که ویژگی های شخصیتی آن ها را بازتاب کرده و مورد پسند آن ها باشد، در افزایش علاقه کودک به اتاق خود تاثیر گذار خواهد بود. به کار بردن طرح های مورد پسند کودک بر روی درب کمد ها در رنگ بخشیدن به اتاق نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

طرح های پویا در کمد کودک

  • قفسه های باز

یکی از عناصری که در جاسازی اشیاء اتاق کودک نقش به سزایی را ایفا می کنند، قفسه های باز هستند. کودکان شما با بزرگ شدن لوازم شخصی، اکسسوار ها، کتاب ها، مجلات، دفتر، آلبوم و لوزم مشابه بیشتری را در اتاق خود نگه داری خواهند کرد و برای این منظور به فضای جاسازی بیشتری نیز نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی قفسه های باز می توانند مفید واقع شوند. کمد های لباسی که برای اتاق کودکان وجود دارند، علاوه بر قفسه های بسته و کشو ها، همراه با قفسه های باز طراحی می شوند که بسیار کارآمد هستند.

قفسه های باز

  • کمد با درب تخته سیاه

یکی از چیز هایی که کودکان به آن بسیار علاقه مند هستند، نقاشی کردن آزادانه بر روی یک سطح بزرگ است. تخته های سیاه و یا سفید در این مورد برای اتاق کودک انتخاب مناسبی بوده و وسیله دکوراتیو زیبا و کارآمدی به شمار می روند. اما تخته سیاه یک امتیاز بزرگ دارد؛ این که رنگ تخته سیاه را به راحتی می توانید بر روی هر سطحی به کار برده و با بودجه ای محدود تخت سیاه خود را بسازید.

می توانید بخشی از کمد و یا یکی از درب های کمد اتاق کودک را با رنگ تخت سیاه رنگ کرده و فضایی را برای نقاشی کردن و لذت بردن کودک خود ایجاد کنید.

کمد با درب تخته سیاه

  • طراحی های کارآمد کمد لباس کودک

گاهی اوقات برای اتاق های کوچک کودکان به طراحی های معجزه آسا و کارآمد نیازمند هستیم. طراحی هایی که هم تخت، هم صندلی و هم کمد لباس در یک ترکیب بندی طراحی می شوند از این مدل های معجزه آسا به شمار می روند.

در دوران بلوغ معمولا نوجوان ها به خانه دوستان خود رفته و آن ها را به خانه خود دعوت می کنند. به همین دلیل در این دوران به فضای کافی برای پذیرایی از مهمان ها در اتاق خود نیاز خواهند داشت. این مدل طراحی های کارآمد با ایجاد فضایی باز در اتاق هم برای پذیرایی از مهمان ها و هم برای آزادی عمل کودکان بسیار کارآمد خواهند بود.

طراحی های کارآمد کمد لباس کودک

  • با طراحی های خاص از تمام فضای اتاق استفاده کنید

نیازی نیست که کمد اتاق کودک را حتما از میان مدل های آماده و پیش ساخته انتخاب کنید.  با یک طراحی خاص می توانید از تمام فضای اتاق کودک به بهترین شکل استفاده کرده و فضایی دلباز ایجاد کنید. برای مثال می توانید فضای خالی بالای تخت را مورد استفاده قرار داده و با یک طراحی متفاوت آن را به کمد لباس متصل کنید. این گونه هم فضای بیشتری برای جاسازی اشیاء ایجاد خواهد شد و هم فضای خالی اتاق به شکلی مناسب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با طراحی های خاص از تمام فضای اتاق استفاده کنید