کف پوش چوبی و یا کفپوش طرح چوب در دکوراسیون داخلی

کف پوش چوبی و یا کفپوش طرح چوب در دکوراسیون داخلی

ارزش هر وسیله ای که بر روی یک کف پوش مناسب قرار داده شود، افزایش خواهد یافت. به همین دلیل اگر می خواهید از کف پوش چوبی و یا طرح چوب در دکوراسیون استفاده کنید باید ویژگی های آن ها را بدانید. با پویانو همراه باشید:

پارکت چوبی

ویژگی ها: پارکت ها از پر طرفدار ترین های کف پوش چوبی هستند که از زمان های قدیم تا به امروز برای هر سبکی مورد استفاده قرار می گیرند. با مراقبت از پارکت های چوبی می توانید سال ها از ظاهر زیبا و گرم آن ها استفاده کنید. فقط کافی است که هر دو سال یک بار این کف پوش ها را جلا داده، روغن کاری کرده و یا آن ها را مجددا رنگ کنید؛ این کار ها به آن اندازه که تصور می کنید سخت و پر هزینه نیستند. فقط باید کمی زمان صرف کنید و ممکن است که اطراف نیز کمی بهم ریخته شود!

مزایا: اگر کیفیت پارکت های چوبی شما خوب باشد با روغن کاری آن ها می توانید سال ها از این کف پوش ها به راحتی استفاده کنید. به همین دلیل از به صرفه ترین کف پوش چوبی محسوب می شود. هم چنین قسمت های آسیب دیده این کف پوش ها را می توان به راحتی تعویض کرد. امروزه مدل بلند و پهن پارکت های چوبی محبوب تر است.

سرامیک با طرح چوب

ویژگی ها: در مکان های پر رفت و آمد، استفاده از کف پوش های سنگی و یا سرامیکی با طرح چوب به جای استفاده از کف پوش چوبی، راحت تر و بهداشتی تر خواهد بود. امروزه با استفاده از تکنولوژي های جدید، سرامیک های طرح چوبی ای تولید می شوند که هیچ تفاوت ظاهری ای با کف پوش های چوبی ندارند. ویژگی دیگر این کف پوش ها این است که در مکان هایی که دارای سیستم گرمایشی زمینی هستند، به راحتی گرم می شوند و در فصل گرما، حس خنکی ایجاد می کنند.

مزایا: این نوع کفپوش ها بسیار مقاوم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند و در مکان هایی مانند زیر زمین و یا در صورت نشست زمین، ترک نمی خورند. هم چنین با تنوع بالا در طرح ها، رنگ ها و سایز های مختلف و با قیمت های متنوع در دسترس است. هر چه قطر سرامیک بیشتر باشد، مقاومت و قیمت آن نیز افزایش می یابد.

کفپوش PVC

ویژگی ها: دو نوع کف پوش پی وی سی وجود دارد: کفپوش لینولئوم و کفپوش وینیل. در میان این دو نوع، کفپوش وینیل نازک تر بوده و کیفیت بهتری دارد. کف پوش های  پی وی سی در انواع رنگ ها، طرح ها و مدل های مختلف موجود هستند.

مزایا: کف پوش مدل وینیل برای مکان هایی مانند سرویس بهداشتی مناسب بوده و بافت نرم تری دارد. هم چنین تمیز کردن آن نیز ساده است. مدل هایی که در بازار قیمت بالاتری دارند، دارای ظاهری طبیعی تر و شبیه تر به چوب هستند. اگر دوست دارید که از کف پوشی با طرح چوب استفاده کنید، کف پوش های پی وی سی انتخاب مناسبی هستند.

لمینت

ویژگی ها: کفپوش لمینت با پرس صفحه های نازک چوبی تولید می شود و با طرح ها و رنگ های مختلفی که دارد برای هر سبکی مناسب است. لمینت هر چه نازک تر باشد، ارزان تر است؛ اما تمام مدل های آن در برابر خش و رطوبت بسیار مقاوم هستند.

مزایا: این کف پوش ها به دلیل این که به راحتی به یکدیگر چفت می شوند نیاز به چسب برای نصب شدن بر روی زمین ندارند و استفاده از آن ها بسیار راحت است. برای ایجاد ظاهری طبیعی تر می توانید از رنگ های تیره تر آن استفاده کنید.