انواع کفپوش سرویس بهداشتی و ویژگی آنها

انواع کفپوش سرویس بهداشتی

انواع کفپوش سرویس بهداشتی و ویژگی آنها

برای این که بتوانید بهترین کفپوش سرویس بهداشتی انتخاب کنید باید سبک طراحی، سلیقه، علایق و بودجه خود را در نظر داشته باشید. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت چه نوع کفپوش هایی برای سرویس بهداشتی وجود دارند و ویژگی این کفپوش ها چیست. برای این که بتوانید در انتخاب کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی به نتیجه مناسب دست پیدا کنید با پویانو همراه باشید:

در انتخاب کفپوش سرویس بهداشتی عواملی مانند مقاومت، ماندگاری، استحکام و زیبایی ظاهری آن از نظر سبک و طراحی، مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. زمانی که می خواهید کفپوش این مکان را بر اساس مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن انتخاب کنید باید به کیفیت بالای مصالح توجه داشته باشید.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی

ویژگی ضد آب بودن و عدم نفوذ رطوبت در راس ویژگی های یک کفپوش مناسب قرار دارد. زیرا اگر تحت هر شرایطی آب به زیر کفپوش نفوذ کند خسارات زیادی ایجاد کرده و باعث می شود تا مجبور به کندن کفپوش ها شوید.

برای کفپوش سرویس بهداشتی انتخاب های متنوعی مانند کاشی، وینیل، سرامیک و یا لمینت وجود دارند. ممکن است که بخواهید کل خانه را بازسازی کرده و یا تنها سرویس بهداشتی را تعمیرات و بازسازی کنید. در هر دو صورت قبل از انتخاب کفپوش لازم است که بودجه خود را مشخص کنید.

کفپوش سرویس بهداشتی انتخاب های متنوعی مانند کاشی، وینیل، سرامیک و یا لمینت

  • کفپوش مرمر

سنگ مرمر یک نوع کفپوش از جنس سنگ طبیعی است که از کوه هایی در نقاط مختلف دنیا استخراج می شود. این سنگ که با زیبایی، سبک و ظرافت خود ظاهری باشکوه به سرویس بهداشتی می بخشد، صد ها سال است که به عنوان یک عنصر معماری در تزئینات کاخ ها به کار رفته و ظاهری مجلل به آن ها می بخشد.

 

کفپوش سنگ مرمر شکسته

از گذشته تا به امروز تنوع بسیاری در کاربرد سنگ مرمر وجود داشته است. برای مثال کنار هم قرار دادن تکه های سنگ مرمر و پر کردن فضای خالی موجود یکی از روش های استفاده از این سنگ به عنوان کفپوش به شمار می رود. این نوع کفپوش را با کمک استاد کاران و افراد حرفه ای در زمینه کفپوش می توانید انجام دهید. در این روش می توان از تکه های باقی مانده و شکسته سنگ مرمر استفاده کرده و کفپوشی با مرمر های شکسته ایجاد کرد.

 

کفپوش با سنگ مرمر گرانیتی

یکی از مزایایی که استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش در اختیار شما قرار می دهد این است که تنوع بسیاری را به شما ارائه کرده و از نظر ظاهری دارای بافت بصری متنوعی می باشد. با استفاده از سنگ مرمر گرانیتی می توانید به سرویس بهداشتی خود ظاهری زیبا ببخشید. این نوع کفپوش از سرویس بهداشتی های لوکس تا سرویس بهداشتی های کوچک قابل استفاده بوده و مقاوت و ماندگاری بالایی دارد.

سنگ مرمر یک نوع کفپوش از جنس سنگ طبیعی است

  • کفپوش کاشی سرویس بهداشتی

کاشی های متنوعی برای کفپوش حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله کاشی های سرامیکی تا کاشی های حاوی گرانیت…کاشی های سرویس بهداشتی برای کفپوش در ابعاد متفاوتی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا کاشی های مورد استفاده بر روی دیوار ها ابعاد کوچک تری دارند و کاشی های کف در ابعاد بزرگ تر برش خورده و به عنوان کفپوش به کار برده می شوند و درز میان آن ها با موارد ضد آب پر می شود.

کفپوش کاشی سرویس بهداشتی

کفپوش پی وی سی، یک نوع کفپوش پلاستیکی است و برای سرویس بهداشتی انتخاب مناسبی به شمار می رود. این کفپوش ها آنتی باکتریال بوده و رنگ و بافت های متنوعی دارند و می توان طرح و رنگ آن ها را بر اساس سبک و طراحی سرویس بهداشتی انتخاب کرد. کفپوش پی وی سی ماندگاری بالایی داشته و مقاوم است. این کفپوش فضایی بهداشتی و سالم را در اختیار شما قرار می دهد و برای مکان هایی مانند کارخانه ها و بیمارستان ها انتخاب مناسبی به شمار می رود و با ویژگی ضد باکتری ای که دارد محیطی تمیز ایجاد می کند.

کفپوش های پی وی سی

  • کفپوش وینیل در سرویس بهداشتی

کفپوش وینیل از جمله مدل های محبوب و پرکاربرد است. کفپوش وینیل با سبک های متفاوت هماهنگی داشته و تنوع بسیاری دارد. وینیل موادی ضد آب است و به همین دلیل برای کفپوش مکان های مرطوبی مانند حمام و دستشویی به کار برده می شود. اگر در شیب زمین مشکلی وجود داشته باشد با استفاده از کفپوش وینیل می توان این مشکل را رفع کرد و زمینی با شیب مناسب ایجاد کرد. وینیل موادی مبتنی بر مواد پی وی سی بوده و آنتی باکتریال است.

کفپوش وینیل در سرویس بهداشتی

یکی دیگر از انتخاب هایی که فضای سرویس بهداشتی را گرم نگه می دارد، کفپوش چوبی است. کفپوش های چوبی ضد آب برای استفاده در مکان های مرطوب روز به روز کاربرد بیشتری می یابند. کفپوش های چوبی سرویس بهداشتی که هم موادی طبیعی بوده و هم در برابر آب مقاوم هستند، از هدر رفت گرما نیز جلوگیری می کنند. کفپوش لمینت چوبی، انتخاب مناسبی در این زمینه به شمار می رود.

کفپوش چوبی سرویس بهداشتی

  • کفپوش سرامیکی سرویس بهداشتی

کاشی های سرامیکی به دلیل ضد آب بودن، ظاهر زیبایی که دارند و مقرون به صرفه بودن در سراسر جهان به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک ها دارای تنوع بسیاری در رنگ، طرح، ضخامت و اندازه هستند. با استفاده از سرامیک در کفپوش سرویس بهداشتی می توانید فضای مکان را تغییر داده و طرح ها و رنگ های متنوعی را به کار ببرید. در سرویس بهداشتی های کوچک می توانید از سرامیک هایی با طرح ها خاص استفاده کرده و به فضا عمق و وسعت بیشتری ببخشید. هم چنین با سرامیک هایی که دارای ظاهر سنگ هستند نیز می توانید سبک هایی مانند کانتری و یا روستیک را در سرویس بهداشتی خود به نمایش بگذارید.

به دلیل این که مدل های متنوعی در کفپوش های سرامیکی وجود دارد می توانید هر طرح و نقشی که در نظر دارید را به سرویس بهداشتی ببخشید. این سرامیک ها حتی دارای ظاهری مانند چوب و سنگ نیز هستند و در ایجاد فضاهای متفاوت به شما کمک می کنند.

کفپوش سرامیکی سرویس بهداشتی

  • انتخاب های دیگر

کفپوش هایی مانند سنگ طبیعی، چینی و پارکت نیز برای استفاده در سرویس بهداشتی مناسب هستند. در سال های اخیر پارکت ها با آخرین تکنولوژی ها تولید شده و مصالحی ضد آب و مقاوم به شمار می روند. کفپوش های چینی نیز از نظر رنگ و طرح زیبایی خاصی داشته و فضایی چشم نواز ایجاد می کنند. این نوع کفپوش تنوع بسیاری در طرح و رنگ داشته و می توانید با استفاده از آن فضایی با هارمونی رنگ ها و طرح ها ایجاد کنید. کفپوش سنگ طبیعی نیز برای افرادی که می خواهند سرویس بهداشتی ای به سبک کانتری و روستیک طراحی کنند انتخاب مناسبی خواهد بود.

کفپوش هایی مانند سنگ طبیعی، چینی و پارکت