کفپوش راهرو ورودی برای جلوگیری از کثیفی

کفپوش راهرو ورودی برای جلوگیری از کثیفی

کفپوش راهرو ورودی : روزهای بارانی در راه است و هر یک از اعضای خانواده شما کثیفی و الودگی را با کفش خود از بیرون به داخل خانه میاورد. با این مشکل چه کفپوشی برای راهروی ورودی مناسب است. در این پست به تعدادی از بهترین راه حل‌ها برای حل این مشکل می پردازیم.

یک پادری بزرگ

با این پادری بزرگی که درست مقابل درب ورودی منزل قرار گرفته است دیگر هیچ راه فراری برای راه یافتن کفش‌های کثیف به داخل منزل وجود ندارد. این پادری دقیقا از لبه دیوار تا جا کفشی پهن شده است که فضای کافی برای پاک کردن کفش‌ها درآوردن آن‌ها و قرار دادن در جا کفشی را ایحاد میکند بدون اینکه قدمی به داخل کفپوش کناری بگذارید. به خاطر داشته باشید که شما باید بتوانید در را کاملا باز کنید داخل شوید و درب را در حالی که هنوز داخل ایستاده اید ببندید پس در ابعاد و اندازه‌ها دست و دلباز باشید!

کاشی طرحدار برای کفپوش راهرو ورودی

کفپوشی مانند این که با کاشی‌های طرح دار شلوغ و رنگی اجرا شده است کثیفی را خیلی نشان نمیدهد و تمیز کردن آن در صورت لزوم با جارو ، طی و بخارشوی ساده و سریع است. همچنین این طراحی در ورودی منزلتان به آن هویت میبخشد.

 چترها دم درب ورودی!

یک چتر خیس که آب از آن چکه میکند با کفش‌های کثیف حسابی کفپوش ورودی منزل شما را گلی و آلوده خواهد کرد. پس یک وسیله مناسب برای قرار دادن چترها در ورودی قرار دهید. در اینجا از یک کفپوش ظریف با تاثیر مشابه مورد قبلی استفاده شده است که با همان کارکرد سودمند خواهد بود.

جا کفشی

در اینجا یک جا کفشی دو طبقه قرار داده شده است سطح رویی با حالت شیادار برای خشک و تمیز نگه داشتن کفش‌ها و بخش زیرین برای نگه داشتن کثیفی و گل و لای برای جلوگیری از راه یافتن آن به سطح کفپوش است. استفاده از متریال چوب برای ورودی انتخابی به جا و شیک است.

کم کردن کار نظافت در کفپوش راهرو ورودی

کیفیت متریالی که شما برای کفپوش راهرو ورودی استفاده میکنید در اینکه چقدر کثیف میشود تفاوت ایجاد میکند. در اینجا از کفپوش مارملیوم استفاده شده است که کثیفی را جذب نمیکند.

رانر

یک رانر بلند راه حل این خانه برای جلوگیری از راه یافتن کثیفی کفش‌ها به کفپوش و داخل خانه است. از رانرهایی استفاده کنید که مخصوصا برای تمیز نگه داشتن منزل شما طراحی شده اند و با پشت آن‌ها لایه لاستیکی جاذب دارد.

فرش

در اینجا پهن کردن این فرش باعث میشود کثیفی کفش ها را قبل از اینکه جلوتر برود بگیرد. البته هر فرشی برای اینکار مناسب نیست و باید با مشورت فروشنده فرشی را انتخاب کنید که توانایی تحمل بار رفت و آمد زیاد را داشته باشد و سریع از بین نرود.

رنگ‌هایی که کمتر کثیفی را نشان میدهند

برای کفپوش راهرو ورودی از رنگ‌هایی استفاده کنید که کمتر آلودگی و کثیفی را نشان میدهند. چوب تیره یک انتخاب خوب و با دوام است که میتواند در صورت آسیب دیدگی هم بارها تعمیر شود.

دراوردن کفش‌ها جلوی درب ورودی

اگر منزل دارای پیش ورودی و راهرو ورودی است قرار دادن جا کفشی بزرگ و به اندازه درست مقابل درب این را به شما متذکر میشود که پیش از ادامه دادن مسیر به داخل خانه باید کفش‌هایتان را دراورید و کفش‌های کثیف را به قسمت‌های دیگر منتقل نکنید.

به عنوان تکمیل مورد قبل ، این پیش ورودی و کفش کن را خودتان در خانه ایجاد کنید. به عنوان مثال فضای زیر پله در ورودی برای اینکار مناسب است و به شما اجازه میدهد از فضاهای هدر رفته در منزلتان نیز بهترین استفاده را کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz