جدیدترین مدل های کتابخانه در دکوراسیون منزل

جدیدترین مدل های کتابخانه در دکوراسیون منزل

با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد راه های مختلف طراحی داخلی، تنوع کتابخانه ها که معمولا در اکثر منازل حضور دارند، بسیار زیاد شده است. این روزها دیگر کتابخانه در دکوراسیون از فرم مرسوم و تکراری خود که قفسه های مکعب مستطیلی است، خارج شده اند و فرم های خلاقانه و بسیار گوناگونی پیدا کرده اند. حتی می توان کتابخانه خانگی را به صورت سفارشی تهیه کرد.

با این حساب، می توانید مطمئن باشید که برای هر فضایی که مخصوص کتابخانه در نظر گرفته اید، می توان فرم مناسبی تعریف کرد که دقیقا مطابق همان فضا باشد. کتابخانه های امروزی، دیگر فقط محل برای قرار دادن کتاب های شما نیستند. آن ها می توانند المان های زیبا و فوق العاده ای باشند که دکور منزل شما را تغییر می دهند. در این مطلب، جدیدترین مدل های کتابخانه را با نشان دادن تصویر به شما معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

این مدل کتابخانه، فرم یک کمد را دارد که سه کشوی عمودی را شامل می شود

برای افرادی که عاشق نظم و ترتیب هستند و از طرف دیگر، فضای کافی برای قرار دادن کتاب های خود ندارند، مدل جدیدی از کتابخانه پیشنهاد می شود که در تصویر می بینید. این مدل کتابخانه، فرم یک کمد را دارد که سه کشوی عمودی را شامل می شود. این کشوها از پایین تا بالا، محل قرار گرفتن صدها کتاب هستند. شما می توانید هر کشو را بیرون کشیده و کتاب مورد نظر خود را از داخل آن بیرون بکشید. وقتی کشوها در کمد فرو بروند، از بیرون قابل دیدن نیستند.

می توانید قسمت هایی از سطح دیوار را به منظور قرار دادن کتاب، خالی در نظر بگیرید

یکی از ایده های دیگری که برای طراحی کتابخانه وجود دارد، قرار دادن آن داخل دیوار است. در صورتی که از کناف استفاده کنید، می توانید قسمت هایی از سطح دیوار را به منظور قرار دادن کتاب، خالی در نظر بگیرید. این مدل کتابخانه، ظاهر یکپارچه و مسطحی ایجاد می کند که دکوراسیون شما را شکیل و زیبا می کند. مزیت این مدل در این است که می توان برخی از قفسه های آن را برای قرار دادن گلدان یا اشیاء دکوری استفاده کرد.

روش های مقرون به صرفه تری نیز برای ایجاد محل قرارگیری کتاب ها وجود دارد.

روش های مقرون به صرفه تری نیز برای ایجاد محل قرارگیری کتاب ها وجود دارد. اگر تعداد کتاب های تان محدود است، لزوما ندارد حتما به خرید کتابخانه های بزرگ بروید یا برای نصب انواع توکار، متحمل خرج زیادی شوید. شما می توانید از یک نردبان برای قرار دادن کتاب های خود استفاده کنید. این ایده بکر به غیر از این که هزینه کمی در پی دارد، کاملا جدید و نوآورانه است و می تواند دکور فضای مورد نظرتان را خاص و دوست داشتنی کند.

 

یکی دیگر از راه های ساده ای که به شما کمک می کند با حداقل هزینه و دردسر، صاحب یک کتابخانه زیبا شوید، نصب صفحات چوبی روی سطح دیوار است. با این کار، شما طاقچه های متعددی ایجاد می کنید که محل قرار گرفتن کتاب های تان خواهند بود. نقطه قوت این مدل کتابخانه این است که می توانید عرض هر یک از طاقچه ها را مطابق چیزی که می خواهید منظور کنید. همچنین می توانید بعدها با افزایش تعداد کتاب ها چند طاقچه دیگر نیز اضافه کرده و کتابخانه را گسترش دهید.

در صورتی که دکوراسیون فضایی که می خواهید در آن کتابخانه داشته باشید، کلاسیک است

استفاده از فرم های منحنی برای طراحی کتابخانه نیز از جمله ایده های دیگری است که در این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم. در صورتی که دکوراسیون فضایی که می خواهید در آن کتابخانه داشته باشید، کلاسیک است، می توانید مطابق تصویر بالا از فرم طاق مانند برای خلق کتابخانه ای خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. این فرم، صرفا دکوری است و ساخت آن آن قدر ها هم سخت نیست.

استفاده از قفسه های جدید که به جای داشتن فرم متقارن، دارای بخش های گوناگون به شکل اشکال هندسی متقاطع با اندازه های کوچک و بزرگ هستند،

استفاده از قفسه های جدید که به جای داشتن فرم متقارن، دارای بخش های گوناگون به شکل اشکال هندسی متقاطع با اندازه های کوچک و بزرگ هستند، می تواند ایده دیگری باشد. امروزه هزاران نوع قفسه در فروشگاه های لوازم دکوری وجود دارد که برای قرار دادن کتاب ها مناسب هستند. اگر از قفسه هایی که خانه های آن ها ارتفاع زیادی دارند، بهره بگیرید، می توانید در برخی از قسمت ها به جای کتاب، مجسمه و وسایل دکوراتیو دیگر قرار دهید.

فضای کنار راه پله به کتابخانه اختصاص داده شده است.

یکی دیگر از راه های خلاقانه و جذابی که برای ایجاد کتابخانه وجود دارد، استفاده از فضای خالی کنار راه پله است. در صورتی که راه پله منزل شما در کنار دیوار قرار دارد، می توانید با کمی فاصله دادن آن از دیوار، محل کنار آن را به عنوان کتابخانه منظور کنید. همان طور که در تصویر بالا می بینید، فضای کنار راه پله به کتابخانه اختصاص داده شده است. در چنین حالتی می توانید با بالا رفتن از پله ها به همه کتاب ها دسترسی پیدا کنید.

ردبان ریلی با حرکت آسان روی سطح زمین و مابین قفسه ها به شما اجزاه گشتن در میان کتاب ها را می دهد.

حتما کتابخانه هایی را که دارای نردبان هستند در سطح شهر دیده اید. کتابخانه هایی که بزرگ هستند، معمولا به خاطر این که برخی از قفسه های شان در ارتفاع بالا قرار می گیرد، نیاز به نردبان دارند. نردبان ها به شما کمک می کنند در صورتی که کتاب مورد علاقه تان در بالاترین قسمت جای دارد، به آن دسترسی پیدا کنید. همان طور که در تصویر دیده می شود، نردبان ریلی با حرکت آسان روی سطح زمین و مابین قفسه ها به شما اجزاه گشتن در میان کتاب ها را می دهد.

فضای زیر راه پله ای که از طبقه اول به طبقه دوم می رود، به صورت کامل برای قرار دادن کتاب، مورد استفاده قرار داده شده است.

مورد بعدی، ایده ای فوق العاده و کاربردی را نشان می دهد که به شما یادآور می شود که می توان از همه فضاهای بدون استفاده در منزل استفاده کرد. در تصویر بالا می بینید که فضای زیر راه پله ای که از طبقه اول به طبقه دوم می رود، به صورت کامل برای قرار دادن کتاب، مورد استفاده قرار داده شده است.

چنین ایده ای باعث می شود فضای بدون کاربرد و خالی زیر راه پله ها که معمولا خالی می ماند، پر شود و از آن جا که این فضا، معمولا بزرگ است، کتاب های زیادی را در خود جای می دهد.

طراحی و نصب قفسه در کنج دیوار از جمله کارهایی است که فضای کنج را پر می کند.

در تصویر بعدی مشاهده می شود که فضای کنج اتاق نشیمن به محلی برای قرار دادن کتاب ها تبدیل شده است. طراحی و نصب قفسه در کنج دیوار از جمله کارهایی است که فضای کنج را پر می کند. اگر نمی دانید کتابخانه را کجا در نظر بگیرید و از طرفی، یک فضای خالی در کنج نشیمن خود دارید، بیش از این درنگ نکنید و چند قفسه برای کنجی که فضای خالی دارد، بسازید.

این کتابخانه به خاطر داشتن صفحات مثلثی شکل در کنج فضا قرار گرفته و با دو دیوار در ارتباط است.

در تصویر بعدی، نمونه ای از کتابخانه در دکوراسیون را می بینید که از دو لحاظ، خلاقانه طراحی شده است. اولا این کتابخانه به خاطر داشتن صفحات مثلثی شکل در کنج فضا قرار گرفته و با دو دیوار در ارتباط است. از طرف دیگر، به کار بردن یک عنصر طبیعی مثل تنه درخت در میان طبقات کتابخانه، باعث ایجاد یک کتابخانه منحصر به فرد و کاملا متفاوت از نمونه های دیده شده، گشته است.

کتابخانه ای است که در گوشه یک فضا جای دارد و دو دیوار را اشغال کرده است

نمونه آخر، کتابخانه ای است که در گوشه یک فضا جای دارد و دو دیوار را اشغال کرده است. چیزی که این کتابخانه را زیبا و متمایز کرده است، قرار گرفتن آن در کنج نیست، بلکه وجود یک فضای مخصوص نشستن در پایین آن است که هوشمندانه طراحی شده است. این فضا که شبیه تخت به نظر می رسد، یک محل مناسب برای نشستن و خواندن کتاب است. چنین ایده ای برای زمانی که فضای اضافه ای در اختیار دارید، بسیار مناسب خواهد بود.