کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک !

کاشی سرویس بهداشتی کوچک

کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک !

کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک : سرویس بهداشتی از مهم ترین نقاط هر خانه ای به شمار می رود. از آن جایی که سرویس بهداشتی، به خصوص حمام، مکان خصوصی تری به شمار می رود معمولا به آن به اندازه نقاط عمومی تر مانند اتاق نشیمن توجه نمی شود، اما سرویس بهداشتی نه تنها با کاربردی که دارد، بلکه با زیبایی ظاهری خود نیز در زندگی ما بسیار تاثیر گذار است. یکی از عناصر تاثیر گذار در زیبایی سرویس بهداشتی کاشی ها هستند.

در سرویس بهداشتی های بزرگ حق انتخاب برای شما بسیار است، اما اگر حمام و دستشویی کوچکی دارد در انتخاب کاشی مناسب باید بیشتر دقت کنید تا مکان را از آن چه که هست کوچک تر جلوه ندهید. برای این که بدانید کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک چه مدل کاشی هایی را می توانید انتخاب کنید، در ادامه با پویانو همراه باشید:

اگر تصور می کنید که سرویس بهداشتی ای که صبح ها برای شستن صورت و یا دوش گرفتن وارد آن می شوید، اگر از نظر طراحی دارای دکوراسیونی زیبا باشد و یا با ارزان ترین و پیش پا افتاده ترین لوازم طراحی شده باشد، هیچ تفاوتی نداشته و از نظر روحی هیچ تاثیری بر روی شما نمی گذارد، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید.

این را در نظر داشته باشید که هر هزینه ای که برای راحتی یک مکان صرف می کنید، اگر در زمینه زیبایی آن نیز سرمایه گذاری کنید، آن هزینه با افزایش کیفیت زندگی و انرژی مثبت به شما باز خواهد گشت. به همین دلیل این تصور را که سرویس بهداشتی مکانی خصوصی است و از نظر زیبایی نیازی به توجه ندارد را فراموش کرده و توجه لازم به این نقطه مهم در خانه را فراموش نکنید.

کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

قبل از این که در مورد طراحی سرویس بهداشتی کوچک صحبت کنیم، لازم است به این موضوع به پردازیم که به چه سرویس بهداشتی ای، کوچک گفته می شود؛ در سرویس بهداشتی ای که به غیر از روشویی، کابینت دستشویی، توالت فرنگی و یا کاسه توالت و دوش، در صورت یکی بودن حمام و دستشویی، وسیله دیگری وجود نداشته باشد، یعنی در واقع جایی برای وسائل دیگر باقی نماند کوچک گفته می شود.

برای مثال در گذشته در سرویس بهداشتی هایی که تقریبا به اندازه یک اتاق بودند، ماشین لباسشویی نیز قرار داده می شد. اما در سرویس بهداشتی کوچک به غیر عناصر اصلی و مورد نیاز نمی توان وسیله دیگری را قرار داد.

کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

  • نکات کلیدی کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک

زمانی که می خواهید برای دیوار ها و کف پوش سرویس بهداشتی کوچک کاشی انتخاب کنید، ابتدا باید اندازه، نوع قرار گیری عناصر و میزان نور و روشنایی سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشید. برخی از سرویس بهداشتی های کوچک کاملا مربع شکل هستند و برخی دیگر به شکل مستطیلی باریک و دراز… هر دوی این ها شکل های مشکل سازی نیستند، اما گاهی این مدل سرویس بهداشتی ها دارای تو رفتگی ها و بیرون آمدگی هایی هستند که شکل آن ها را دچار مشکل کرده و طراحی آن ها از نظر زیبایی کمی دشوار می شود.

در سرویس بهداشتی هایی که دارای شکل و طراحی مناسب هستند انتخاب کاشی کمی ساده تر است و می توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب مناسب را انجام دهید. اما سرویس بهداشتی هایی که از نظر ساختاری دچار مشکل هستند، ممکن است که لازم باشد از پوشش دیوار ها برای رفع برخی مشکلات ظاهری استفاده کنید و این موضوع کار شما را سخت تر خواهد کرد.

نکات کلیدی کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک

  • کاشی های بلند و باریک

کاشی های بلند و باریک، کاشی هایی هستند که طول آن ها تقریبا 5 برابر عرض آن ها است. این مدل کاشی ها در سرویس بهداشتی هایی که دارای عرض کمی هستند زمانی که به صورت افقی مورد استفاده قرار بگیرند باعث می شوند تا مکان از آن چه که هست بزرگ تر احساس شود. به همین دلیل در سرویس بهداشتی کوچک مربعی شکل با استفاده از این مدل کاشی ها به نتیجه بهتری دست پیدا خواهید کرد.

کاشی های بلند و باریک

  • کاشی های غول پیکر!

در گذشته برای کاشی های آشپزخانه و سرویس بهداشتی، علاوه بر رنگ ها و طرح ها، ابعاد آن ها نیز بسیار محدود بود. اما امروزه هر رنگ، طرح، فرم و اندازه ای که برای کاشی ها در ذهن داشته باشید وجود داشته و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

کاشی هایی با اندازه های بزرگ و غول پیکری که گاهی به اندازه پانل های بتونی هستند، در سرویس بهداشتی کوچک ظاهری بزرگ و عظیم ایجاد می کنند. البته استفاده از کاشی هایی با این ابعاد در تمام سرویس بهداشتی ممکن است که باعث ایجاد فضایی خسته کننده شود. به همین دلیل اگر می خواهید از این کاشی ها استفاده کنید، آن ها را با کاشی ها و یا پوشش های دیگر ترکیب کنید.

کاشی هایی با اندازه های بزرگ و غول پیکری

 

  • کاشی های عمودی

از کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک کاشی های بلندی که به شکل عمودی در سرویس بهداشتی کوچک مورد استفاده قرار میگیرند، مانند کاشی های بلند و باریک افقی خطای دید ایجاد کرده و باعث می شوند تا سقف مکان از آن چه که هست بلند تر دیده شده و سرویس بهداشتی فضای دلباز تری بیابد.

کاشی های بلندی که به شکل عمودی در سرویس بهداشتی کوچک

  • کاشی های تیره رنگ

استفاده ار رنگ های تیره در مکان های کوچک، نه تنها در سرویس بهداشتی، بلکه در تمام اتاق ها و نقاط خانه کوچک کمی مخاطره آمیز است. رنگ تیره همان طور که در صورت استفاده درست و مناسب می تواند نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته باشد، احتمال این که مکان را از آن چه که هست کوچک تر و دلگیر تر جلوه دهد نیز وجود دارد.

اگر می خواهید از کاشی های تیره در سرویس بهداشتی استفاده کنید می توانید تنها یکی از دیوار ها را تیره کرده و در سایر دیوار ها از کاشی های روشن استفاده کنید. این گونه هم ظاهری شیک و زیبا به مکان بخشیده و هم از کوچک تر شدن آن جلوگیری کرده اید. هم چنین با استفاده از کابینت دستشویی رنگ روشن و استفاده از سیستم روشنایی مناسب نیز می توانید کاشی های تیره را انتخاب کنید.

کاشی های تیره در سرویس بهداشتی استفاده کنید می توانید تنها یکی از دیوار ها را تیره کرده و در سایر دیوار ها از کاشی های روشن استفاده کنید

  • گزینه های جایگزین کاشی

به غیر از کاشی های کلاسیکی که به استفاده از آن ها عادت کرده ایم، برای پوشش دیوار ها و زمین سرویس بهداشتی می توانیم گزینه های دیگری را نیز انتخاب کنیم. البته این انتخاب مانند گذشته تنها به سنگ مرمر محدود نمی شود.

امروزه مدل های متنوعی از سنگ های طبیعی نیز برای پوشش دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب پوشش های سنگی به جای کاشی های معمولی ظاهری مدرن تر، زیبا تر و دلنشین تری به سرویس بهداشتی خواهد بخشید.

گزینه های جایگزین کاشی

  • رنگ های درخشان و ایجاد کنتراست در دکوراسیون سرویس

شاید بسیاری از ما این موضوع را پیگیری نکنیم، اما سرویس های بهداشتی نیز دارای مد هستند و ترند طراحی آن ها در دوره های مختلف به معنای واقعی تغییر می کند. برای مثال در دهه 80 میلادی رنگ های آبی روشن و سبز روشن در طراحی سرویس های بهداشتی حاکم بودند. اما امروزه احتمال مشاهده چنین سرویس بهداشتی ای بسیار کم است.

اگر بخواهیم در مورد مد امروز سرویس بهداشتی صحبت کنیم احتمالا باید به کاشی هایی با ابعاد بزرگ و رنگ طوسی اشاره کنیم، اما طراحی این مکان تنها به این موارد محدود نمی شود. امروزه با استفاده از رنگ های زنده و درخشان بر روی یک دیوار و استفاده از رنگ های خنثی در دیوار های دیگر نیز می توانید به سرویس بهداشتی خود ظاهری زیبا ببخشید.

رنگ های درخشان و ایجاد کنتراست در دکوراسیون سرویس

  • قدرت رنگ سیاه

استفاده از کاشی هایی به رنگ های سیاه و یا لاجوردی در سرویس بهداشتی، در اوایل سال های 2000 بسیار رواج یافت. این رنگ های تیره در صورتی که به شکلی مناسب مورد استفاده قرار بگیرند ظاهری پرمدعا و باشکوه ایجاد می کنند، اما اگر به درستی از آن ها استفاده نشود باعث می شوند تا فضایی دلگیر و خفقان ایجاد شود. یکی از راه های جلوگیری از بروز این ریسک ترکیب رنگ مشکی با رنگ های روشن و ایجاد کنتراست است.

استفاده از کاشی هایی به رنگ های سیاه و یا لاجوردی در سرویس بهداشتی

 

 

 

کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک

تحریریه پویانو