کاشی در طراحی کابینت آشپزخانه

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

کاشی در طراحی کابینت آشپزخانه

مصالح: هنگامی که صحبت از صفحات رویه کابینت های آشپزخانه به میان می آید، نقاط مختلف جهان استاندارها و گزینه های رایج گوناگونی را ارائه می دهند. بنابراین چیزی که برای برخی از ما ممکن است استاندارد و اساس باشد، برای سایرین می تواند غیر مرسوم یا منسوخ شده تلقی گردد. با این وجود همه افراد با این نظر موافق خواهند بود که برخی از گزینه های طراحی جزو پنج انتخاب برتر در هر جای دنیا می باشد. کاشی های مورد استفاده در صفحات کابینت ها جزو این انتخاب های برتر بوده و یکی از گزینه های محبوب را ارائه می دهد.

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

در دهه 70 میلادی، کاشی ها از جایگاه ویژه ای در آشپزخانه ها برخوردار بودند اما پس از گذشت سال ها، آن ها شروع به مطابقت با تغییر سلیقه برای تکمیل طراحی داخلی فضاهای مدرن و معاصر کردند و با وجود این که برخی موارد تغییر یافت اما ایده اولیه در طراحی کاشی ها مانند همان ایده اولیه باقی ماند. مانند هر مورد دیگری، در مورد کاشی های روی کابینت نیز جنبه های مثبت و منفی وجود دارد. کاشی ها طیف وسیعی از رنگ ها، طرح ها و ابعاد را شامل می گردند که این باعث می شود کاشی قابلیت انطباق پذیری بالایی داشته باشد.

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

در مورد رنگ کاشی ها گزینه های پیش رو بسیار زیاد بوده و راه های بی شماری وجود دارد که می توانید آن را با رنگ های متنوع به کار ببرید. رنگ های خنثی باعث می شوند صفحه کابینت به خوبی با فضا ترکیب گردد اما اگر می خواهید آن را برجسته نمایید، از یک رنگ پرطراوت استفاده کنید. هم چنین می توانید رنگ ها را برای هماهنگی با سایر عناصر آشپزخانه مانند یک دیوار تاکیدی یا یک کابینت به کار ببرید یا از رنگ های متفاوت برای تعریف کارکردهای گوناگون بهره بگیرید. برای مثال، بخشی از کانتر می تواند فضای آماده سازی با یک رنگ خاص بوده و بقیه آن به عنوان فضای صبحانه رنگ متفاوتی داشته باشد.

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

یکی دیگر از مزیت های بزرگ این واقعیت است که کاشی ها در برابر گرما و حرارت مقاوم می باشند و این بدان معناست که می توانید ظروف داغ خود را بدون نگرانی از آسیب دیدن صفحه بالای کابینت، روی آن قرار دهید. هم چنین این کاشی ها در مقابل خراش و لکه از مقاومت بالایی برخوردارند. کاشی ها مقرون به صرفه بوده و به نسبت آسان نصب می شوند. یکی از بزرگ ترین مزیت های کاشی این است که در مواردی که یک یا چند کاشی خراش برداشته یا به هر طریقی آسیب ببیند، می توانید بدون نیاز به تعویض کل صفحه روی کابینت، تنها کاشی آسیب دیده را جایگزین نمایید.

مطلب مرتبط: چند نمونه طرح کاشی بی نظیر

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

یکی از نقاط ضعف بزرگ این واقعیت است که کاشی ها یک سطح صاف و هموار ایجاد نمی کنند. این می تواند هنگامی که در حال تلاش برای برقراری تعادل تخته خردکن روی صفحه کابینت هستید، برای شما یک نکته منفی بزرگ باشد. هم چنین با وجود دوام و مقاومت کاشی ها، آن ها محدودیت هایی را نیز دارند و گاهی اوقات می توانند خراش برداشته و یا حتی با حرارت شدید آسیب ببینند. تمیز کردن نیز می تواند به سطح براق کاشی آسیب رسانده و این می تواند ظاهر صفحه کابینت را خراب نماید. دوغاب درزهای بین کاشی نیز می تواند مشکل بزرگی باشد زیرا تمیز کردن آن سخت بوده و محلی برای تجمع باکتری ها می باشد.

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

در حقیقت کاشی صفحه کابینت را به آسانی می توان تمیز نگاه داشت و همانند هر سطح دیگری آن را به طور مرتب پاک نمود. هر چند هنگام تمیز کردن دوغاب درزها باید بیشتر مراقب بود. مطلوب این است که درزهای بین کاشی ها تا حد امکان باریک باشند. و به عنوان یک قاعده کلی اجازه ندهید که بین درزها لکه جذب شود. هم چنین اجازه ندهید دوغاب رطوبت جذب کند زیرا می تواند محل تجمع باکتری شود. برای حفظ نظافت و درخشندگی کاشی روی کابینت می توانید از پاک کننده های آنتی باکتریال استفاده کنید. تنها به یاد داشته باشید که سطح را پس از تمیز نمودن حتما خشک نمایید.

سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه
سایت پویانو-کاشی در آشپزخانه

 

مطالب پیشنهادی:

راهکار هایی نو برای به کار بردن کاشی های طرح دار در منزل

متریال کفپوش در آشپزخانه

رنگ های خلاقانه; آشپزخانه ای درخشان

 

منبع: homedit

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|محمدیان