کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی با 10 روش مد روز

کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی

کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی با 10 روش مد روز

کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی : بسیاری از مردم در زندگیشان هر روزه بیرون از خانه  بارها با بتن روبرو می شوند اما بدون اینکه به آن فکر کنند و با توجه خاصی داشته باشند. اما این متریال که همیشه آزمون خود را در طول زمان در طراحی معماری فضاهای مختلف پس داده است به جز در فضاهای بیرونی، درون خانه شما نیز کاربردهای فراوانی دارد. در این مطلب با پویانو همراه باشید تا با مزایا و معایب کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی و استفاده آن در کفپوش ، کانتر اپن و … در طراحی داخلی منزل آشنا شوید.

بتن یک متریال با قابلیت بافت پذیری بالا است. در حالی که سختی در حد سنگ دارد و در سایه های رنگی طوسی طبیعی نیز غالبا مشاهده می شود، می تواند به هر خانه ای که اضافه شود، در هر سبکی که باشد آن را غنی و ارزشمند می کند. کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی می تواند یک کنتراست زیبا با هر نوع سطح براقی مانند فلز و شیشه ایجاد کند. همچنین می تواند کامل کننده متریال های روستیک مانند چوب ، آجر باشند و در کنار مبلمان با پارچه های آنچنانی ، حالت دنج و راحتی را به فضای داخلی ببخشند. و باز هم اینکه پالت تکسچر و بافت فضای داخلی شما را در یک نگاه غنی تر و قابل لمس می کنند.

  1. کفپوش

اجازه بدهید که صحبتمان درمورد کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی را با متریال کفپوش آغاز کنیم، چرا که دقیقا جایی است که برخی از بزرگترین جنبه های منفی و مثبت طراحی به نمایش گذاشته می شود.

کفپوش بتنی به سرعت اجرا می گردد ( در مقایسه با گزینه های پرکاری مانند کاشی ها ) و در عین حال بسیار بادوام هستند. بتن همچنین عمدتا در برابر نشت مایعات غیر قابل نفوذ و سخت می باشد. بتن متریال محبوبی برای خانه های معماری محور است و اجازه می دهد که یک متریال کفپوش تنها در تمامی اتاق ها به صورت یکپارچه اجرا شود و یک حس هماهنگی ایجاد کند.

بتن می تواند با سایر متریال های کفپوش ترکیب شود تا جلوه جالبی به دکوراسیون یک فضا بدهد ، همانطور که در این عکس اتاق غذاخوری می بینید. نصب یک سری کاشی کنار هم و ایجاد یک محدوده ای از آن شبیه به یک قالیچه در اتاق شده است. واقعیت این است که بتن وقتی خیس است ریخته می شود و سپس در محل خشک می شود. بنابراین به این معنی است که شما می توانید متریال های مختلفی را در زمان اجرا به آن اضافه کنید، متریالی مانند تخته های چوب ، تایل های سنگی و یا برش های فلز را می توان به کار برد.

این حقیقت که بتن بسیار سخت است ، می تواند برای کف پاها سخت باشد ، برای شیشه ها و ظروف شکننده نیز آسیب زننده باشند و برای کودکان و یا فردی که از قضا پایش بلغزد و زمین بخورد نیز می توانند ناراحت کننده باشد. بنابراین می توان از قالیچه ها برای کف بتنی مانند همدیگر کفپوش های سخت استفاده کرد تا مقداری به فضا لطافت بخشید.

همچنین ممکن است اگر امکان نفوذ آب از زیر کف به کف بتنی وجود داشته باشد مشکل رطوبت داشته باشید ، بهترین کار این است که در این باره قبل از اجرای کف بتنی با متخصص و کارشناس عایق های رطوبتی جهت حل مشکل خاص خود صحبت کنید.

در هر حال این که آیا کف بتنی برای خانه شما مناسب است در نهایت به سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر به نظرتان کفپوش بتنی با شما جور نیست ، راه های دیگری هم برای اینکه بتوانیم از بتن برای طراحی داخلی خانه استفاده کنیم وجود دارد.

  1. کانتر آشپزخانه

کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی با انعطاف پذیری خوب بتن، باعث شده است که یک انتخاب خوب برای صفحه کانتر آشپزخانه به حساب بیاید. یک صفحه کانتر آشپرخانه که به خوبی وکیوم شده است می تواند تا حد زیادی ضد ضربه باشد و به سادگی تمیز شود. همچنین می تواند به فرم های جذاب شکل بگیرد و دقیقا برای سایز موردنظر شما انجام شود. دیگر نیازی به برش از یک قطعه بزرگتر نیست ( اتفاقی که معمولا در مورد سطوح سنگی پیش می آید و لازم است برش بخورد و پرتی به بار می آورد)

در طراحی خانه مدرن این صفحه ها ظاهر بسیار شیک و صیقلی دارند، اما می توان آنها را با آشپزخانه هایی که کابینت به سبک سنتی و یا انتقالی می باشد نیز هماهنگ کرد.

بتن با رنگ خاکستری سرد ، با تکسچر ناهمواری که دارد، یک انتخاب ایده آل برای کامل کردن یراق آلات برنزی کابینت می باشد که با چوب گرانقیمت متوسط با رنگ گرم مانند گردو و یا بلوط است.

یک جزیره آشپزخانه در این تصویر می بینید، که صفحه کانتر آن از اطراف بیرون زده است و فضایی را برای نشستن را فراهم کرده است.

در کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی سادگی بتن باعث می شود یک سطح صیقلی با لبه های زیبا ایجاد کند و حس معمارانه ای در فضا خلق کند که در عین حال اغراقی هم در آن نیست. از این روش برای کانتر اپن آشپزخانه و یا فقط جزیره آشپزخانه استفاده کنید تا با سایر متریال هایی مانند گرانیت کوارتز و گرانیت تضاد ایجاد کند.

در این مثال، بتن فرم اصلی رویه کانتر را به عنوان میز کنار دیوار با دو متریال مختلف برای جزیره این آشپزخانه را تشکیل داده است. شما می توانید برای همراهی با صفحات بتنی این طراحی را برای قسمت های دیگر آشپزخانه نیز تا هر جایی که دلتان می خواهد ادامه دهید، چرا که بتن از طرفی کاملا خودکفا است و می تواند بدون تاثیرگذاری بر عناصر داخلی دیگر عمل کند و از طرف دیگر با ظاهر بافت دار خشن خود به خوبی خود را نمایش دهد.

همانطور که در این عکس میبینید ، برای قسمت زیر کابینت از بتن استفاده شده است، درست جایی که مداوم پا و وسایل به آن ضربه می زنند. بدین ترتیب مطمئن هستید که هیچ اتفاقی برای این بخش کابینت نخواهد افتاد و برای سال های سال ماندگار خواهد بود.

  1. اطراف شومینه

آجر و سنگ تنها متریالی نیستند که می توانند برای پوشش شومینه به کار روند. برای آنهایی که ترجیح می دهند ظاهر شومینه کمتر حالت شلوغ داشته باشد، بتن می تواند این مسئولیت را به عهده بگیرد و وارد میدان شود. کمی گرما با شومینه بتنی را به درون خانه تان دعوت کنید.

در این عکس، این شومینه با یک سطح کاملا بتنی یکپارچه از بالا و پایین تعریف شده است. تنها یک شکاف مستطیل شکل برای جانمایی شومینه طراحی شده است. این مدل شومینه ظاهر شیک و مدرنی به طراحی خانه می بخشد.

در نظر داشته باشید که ممکن است ترک خوردگی (به خصوص به دلیل انقباض و انبساط) ، زنگار و بعضی از ناهمواری ها در سطح بتن رخ بدهد که اجتناب ناپذیر است. بنابراین این کیفیت طبیعی بتن باید به عنوان ویژگی ذاتی آن مورد استقبال قرار گیرد.

  1. میزهای قهوه ای

یک میز قهوه بتنی شبیه به این مدل که در تصویر می بینید. شکل بتنی ساده آن ، باعث می شود که طرح چرم مجلل مبل و این فرش دعوت کننده با طرح غنی آن در اتاق متعادل شوند.

همچنین یک کنتراست زیبا بین رنگ خاکستری سرد و برنز وجود دارد . این بار این لوستر با فرم هندسی آن بالای این میز جلو مبلی این حس را ایجاد کرده است.

  1. میز غذاخوری

یک میز ناهارخوری در فضای باز همانقدر که باید در مقابل کشیدن و هل دادن میز دوام بالایی داشته باشد ( همانطور لکه های مواد غذایی که ایجاد می شود) ، بلکه همچینن باید در مقابل آب و هوای آزاد ماندگار داشته باشد. بتن یک متریال طبیعی است که برای کاربری فضای باز مناسب است. به خصوص برای یک میز غذاخوری می تواند انتخاب عالی ای  باشد.

به نظر می آید که یک میز ناهارخوری بتنی درون یک اتاق مانند این فضای غذاخوری سبک اسکاندیناوی نیز می تواند فضای زیبایی ایجاد کند، پایه های چوبی تعادل بصری ، متریالی و فضایی را به سمت بالا و صفحه بتنی میز ناهارخوری می کشد. بنابراین کلیت ظاهری اتاق اصلا سنگین و زمخت نیست.

  1. چهارپایه های چندمنظوره

زمانی که نیاز به یک صندلی اضافی برای مهمانی و دورهمی های فضای باز دارید ، چهارپایه بتنی به عنوان یک میز کوچک کنار وان حمام که وسایل حمام را هنگام استحمام قرار دهید و یا یک میز کنار تخت و یا حتی مبل می تواند بسیار کاربردی باشد. به علاوه همانطور که میبینید یک چهارپایه بتنی باعث می شود که مقداری زمختی و زبری را به فضای داخلی لطیف و نرم خود اضافه کنید.

  1. فضاهای مرطوب

کاشی ها معمولا اولین گزینه ای هستند که مردم برای محافظت دیوار از رطوبت در حمام و سرویس بهداشتی به آن فکر می کنند. اما دیوار بتنی هم یک راه صیقلی و صاف دیگر برای ضد آب کردن دیوار حمام است در عین حال که حس آرامش بخش خاصی دارد.

می توان برای اینکه ظاهر یکپارچه ای روی سطح دیوار ایجاد کرد، دیوار را به صورت سرتاسری دور فضای دوش اجرا کرد. اما این راه در نظر داشته باشید که حتما در اجرای دیوار بتنی باید درز انقطاع را را رعایت کنید.

 

  1. عناصر سازه ای اکسپوز(در معرض دید)

در اغلب موارد بتن در طراحی و ساخت خانه شما دخیل است ، پس چرا آن را از چشم پنهان کنیم؟

چه اینکه مشغول ساخت یک خانه جدید برای خودتان هستید و چه اینکه در حال بازسازی داخلی و نوسازی ساختمان خود هستید، از کارشناس اجرایی ساختمان بپرسید که چه متریالی قرار است پشت نازک کاری دیواری قرار بگیرد . یک سقف کاذب بتنی و یا یک ستون بتنی می تواند کمی گوشه و زمختی به فضای لطیف شما عطا کند و تضاد جالب بصری را ایجاد کند. در عین حال به خاطر اینکه لازم نیست ، لایه نازک کاری روی دیوار بتنی تان ایجاد کنید ، باعث می شود  که فضای بیشتراز سطح اتاق را در اختیار داشته باشید.

  1. کابینت های روشویی

بتن همچنان پیشنهاد های دیگری برای کاربردش در طراحی فضاهای داخلی از جمله حمام و سرویس بهداشتی دارد. این بار با کابینت های روشویی بتنی . کابینت روشویی بتنی را درست مانند روشویی ها و سینک های پروکلین یا سرامیکی می توانید به کار ببرید. اما ظاهر آن کمی سخت تر و در عین حال آرامش بخش تر به نظر می رسد.

در این تصویر برای مثال ، کلیت روشویی فقط یک صفحه بتنی معلق که به دیوار نصب شده است و یک جفت روشویی در آن قرار دارد. این فرم روشویی باعث می شود یک حالت سیال و آزادانه در فضا ایجاد کند با آنکه حالت بتن و ظاهر آن صلب و سنگین است.

 

اگر ظاهر ظریفتری از بتن را ترجیح می دهید ، از بتن به عنوان یک رویه روشویی استفاده کنید و از روشویی روکار برای اینکه روی آن نصب شود. در اینجا می بینید که چطور این لایه نازک بتن در کنار روشویی های ظریف چینی خوب جور شده است. کنتراست باعث شده است که هر دو متریال به بهترین نحو نمایش داده شوند و حس تعادل را ایجاد کنند.

یک مورد مشابه دیگر ، این روشویی سرویس بهداشتی سرتا پا از چوب تشکیل شده است که با یک رویه بتنی آراسته شده است. از همان بتن برای کف نیز به کار رفته است. همین نشان می دهد که بتن چقدر انعطاف پذیر است.  روشویی براخلاف سایر روشویی های معمول که به صورت آماده مستطیلی شکل هستند به صورت فرم منحنی درون رویه کانتر اجرا شده است.

در کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی باید یادآوری کرد که بتن تنها برای طراحی خانه های مدرن در نظر گرفته نمی شود، این سینک دولگنه بتنی به خوبی با طراحی سبک کانتری این سرویس بهداشتی هماهنگ شده است. با رنگ لطیف و شسته درب کابینت ها و شیرآلات برنزی تیره حمام هماهنگ است.

  1. تجهیزات روشنایی

تجهیزات روشنایی یکی دیگر از راه های غیر منتظره برای میزبانی از متریال بتن درون خانه است.

لوستر آویزی جزیره شبیه به نمونه هایی که در این تصویر میبینید راه عالی ای برای اضافه کردن مقدار کمی از یک متریال جدید به این فضای جالب است. به عنوان یک طراحی داخلی معمارانه به خوبی با صفحات سنگی ، لوازم خانگی مدرن و یا چوب روستیک در فضاهای داخلی می تواند کار کند.

 

 

 

کاربرد متریال بتن در دکوراسیون داخلی

منبع : houzz.com